Bang voor ruzie..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Bang voor ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 18:58

Hallo,

Ik ben heel bang voor ruzie, ik kan er niet tegen. Dat komt waarschijnlijk omdat mijn ouders elf jaar terug gescheiden zijn, wat vooraf ging aan heel veel ruzie. Volgens mijn moeder ben ik in die tijd ook veel veranderd,wat ik me zelf niet zo herinner. Ik denk dat het altijd al in mijn karakter zat, maar dat het door mijn verleden is versterkt; ik doe alles voor de lieve vrede, als er maar geen ruzie komt. Dit is natuurlijk niet goed, want hierdoor laat ik ook soms wel wat over me heen lopen. Op dit moment hebben mijn moeder en haar partner flinke ruzie; ik ben naar boven geglipt en heb nu de muziek hard staan, zodat ik het niet hoef te horen. Toen ik net boven kwam stond ik te trillen op in benen en moet ik huilen; iets wat ik eigenlijk nooit doe.

Heeft er iemand tips om hiermee om te gaan? Of in ieder geval lotgenoten?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:10

Ik ben ook zo hoor, dus het is niet raar of gek ;) ik kan ook totaal niet tegen ruzies en boze mensen, wordt er extreem onrustig van en idd ook trillen/huilen etc als het erger wordt.. (bij mij komt het alleen niet door een scheiding). Het enige wat ik er aan doe is rustig proberen te blijven ademhalen en afleiding zoeken.. meestal zet ik mn mp3 speler aan met een goede koptelefoon er op zodat ik niets meer hoef te horen en loop ik indd weg van de situatie. Ik heb nog niet de ultieme oplossing gevonden ;)

Mars

Re: Bang voor ruzie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:35

Ik heb dit ook, ik ga ruzies altijd uit de weg en geef mensen maar gelijk om geen ruzie te hoeven maken. Ik weet ook niet hoe het komt, maar soms is het best lastig. Dan zou ik best eens voor mezelf op willen komen, maar dat durf ik dan niet...
Geen idee hoe je hiervan af komt, ik denk dat het er bij mij persoonlijk altijd wel een beetje in zal blijven zitten...

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:24

Ruzies zijn niet leuk. Ik ben ook een erg gevoelig mens, en vind het vreselijk als er ook maar een beetje spanning in de lucht hangt. Omdat ik er dan weer aan twijfel of ik wel een terechte nare spanning voel, zeg ik er vrijwel nooit wat van. Of in een heel laat stadium, als het écht duidelijk wordt. En juist dan kweek je onbewust ruzie's die eigenlijk helemaal niet hoeven. Ik ben er niet zo handig in...

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:28

ja dat heb ik ook. om dezelfde reden trouwens... t gaat denk ik nooit helemaal over maar t helpt wel om zelf ruzie te 'leren' maken, je moet ruzie niet als iets vreselijks zien maar als iets wat er bij hoort en op kan luchten. das makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ook wel.
langzaam aan helpt t bij mij wel, maar die reacties heb ik nog niet helemaal onder controle hoor, dat zal ook wel nooit gebeuren...

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:32

Ik hou ook echt niet van ruzie :n Hier ook ouders die erg veel ruzie maken, als een relatie zo moet gaan hoeft het van mij niet :n

Al ben ik nog zo boos op iemand, zodra er echt ruzie van komt moet ik huilen en wil ik alleen nog maar dat het goed komt :+

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:11

Ik heb het ook heel erg.. Mn ouders hebben niet vaak ruzie, dat is niet de oorzaak. Ik moet altijd heel erg huilen als mensen om me heen ruzie hebben. Ik ga het meestal uit de weg en zet hard muziek op of lees een boek. Afleiding zoeken helpt bij mij in ieder geval wel :) En anders opschrijven wat je voelt, kan ook nog wel eens helpen.