paard/vriend. Wie gaat voor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

paard/vriend. Wie gaat voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 16:13

Ik heb nu sinds een tijdje een vriend, gaat allemaal goed en leuk enzo, maar ik heb gewoon weinig tijd voor hem(vooral doordeweeks); ik zit op de havo in het examenjaar en ik heb natuurlijk een pony waar ik elke dag heenmoet. Daar ben ik gewoon veel tijd aan kwijt, hoewel ik het met plezier doe. Ik kan me wel voorstellen dat m'n vriend dat niet altijd even leuk vindt trouwens :+

Nu bedacht ik me; bij mij staat Saartje(paard) met stipt op 1, zij is al meer dan 6 jaar m'n maatje door dik en dun en niemand kan haar vervangen. Hoe zit dat bij de bokkers? Wie staat er bij jou op 1? Vriend of paard?

Brand maar los, ik ben benieuwd :D

Wiwabalia

Re: paard/vriend. Wie gaat voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:15

Ik denk dat ik dan toch voor me vriend ga, want daarmee deel ik alles. Maar me pony's zijn ook heel erg belangrijk voor me.

Gedeelde plek nummer 1? :P

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:16

Er is net op bokt een nieuwsbericht dat (Britse) vrouwen liever meer tijd met hun paard doorbrengen, dan met hun partner _O- _O-

En dat geldt ook voor mij :o

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:16

Mijn vriend

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:20

Mijn vriend, paard en hond delen samen de 1e plaats :+
Zou echt niet weten wie ik als 1e zou moeten kiezen.
Wel is het zo dat als mijn vriend me zou laten kiezen tussen hem en mijn ( nou ja ons ) paard, dat hij echt kan vertrekken.
Nou weet ik dat mijn vriend me waarschijnlijk nooit voor die keuze zal zetten, paard is namelijk door hem betaald ( staat wel op mijn naam ).

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:21

Bij mij is het een gedeelde eerste plaats! Vriend was eerder dan t paard :D Maar als ik écht moet kiezen: Dan word dat mijn vriend!
Al kan ik ook niet zonder m'n paardje!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:27

Mijn vriend had ik al ruim twee en een half jaar toen ik mijn paard ging halen met hem. Echter ging hier enorm veel tijd in zitten, ik deed alleen nog maar werken en naar het paard gaan. Als hij toen had gezegt dat hij het niet leuk meer zou vinden zoals het ging dan had ik daar een oplossing voor gevonden, en anders mijn paard weggedaan. Mijn vriend gaat ten aller tijden voor. Maar dit is dan ook niet zomaar mijn vriend, het is mijn maatje en dat telt zeker mee.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:30

Ligt er aan, mijn paard kan niet zelf voer pakken, naar de dokter gaan, haar stal schoonmaken, zichzelf schoon maken. Mijn vriend kan dat allemaal wel.
Op sommige gebieden gaat mijn paard voor, zoals die hier boven staan.
Maar als ze alle twee ontzettend ziek zouden zijn zou ik niet weten wat ik moest doen.

Maar als mijn vriend me zou vragen te kiezen tussen mijn paard en hem dan vliegt hij eruit. Want een partner die echt van me houd vraagt me niet tussen mijn geliefde en mijn passie te kiezen :n

Edit: en als ik voortaan 24/7 bij de paarden zou zitten en hij zou me nooit meer zien, of hij vind dat hij me te weinig ziet door de paarden, dan heeft hij het volste recht om daar iets van te zeggen.
Laatst bijgewerkt door _Micha_ op 27-01-09 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:31

Mijn pony was er eerder :+
Nee, het ligt er heel erg aan in welke situatie. Als mijn vriend me voor de keuze zou zetten zou hij verliezen, moet hij maar niet zo stom zijn om te denken dat hij belangrijker is :')
Maar als het echt zo zou zijn dat ik geen geld, tijd enz zou hebben dan gaat vriendje voor, maar dat is een andere situatie.
Ik weet wel dat ik er alles aan zou doen om beiden bij me te houden en dat weet mn vent en die wil dat ook :j

Overigens heb ik wel een verzorgster en ga ik vaak in de tijd waar in ik hem toch al niet zou zijn, bijvoorbeeld wanneer hij zelf ook weg is vanwege hobby en in het weekend heeft ie maar even pech :+

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:34

Tuurlijk als mijn paard ziek is of weet ik veel wat en mijn vriend wil dat ik dat of dat met hem ga doen, dan ga ik eerst naar mijn paard. Maar moest ik kiezen tussen mijn vriend verliezen of mijn paard verkopen, dan gaat paard.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:34

Mijn vriend, maar zoals eerder ook gezegd is, als hij me laat kiezen tussen hem en een paard(op het moment ben ik paardloos), dan gaat hij echt de deur uit.
Hij weet hoe belangrijk mijn hobby en opleiding(paard&management) voor mij zijn. In goed overleg is natuurlijk van alles mogelijk, maar dwingen te kiezen, nee.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:36

Mystica schreef:
Tuurlijk als mijn paard ziek is of weet ik veel wat en mijn vriend wil dat ik dat of dat met hem ga doen, dan ga ik eerst naar mijn paard. Maar moest ik kiezen tussen mijn vriend verliezen of mijn paard verkopen, dan gaat paard.

Ook als hij je vraagt het paard de deur uit te doen?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:38

_Micha_ schreef:
Mystica schreef:

Ook als hij je vraagt het paard de deur uit te doen?

Ja :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:39

En als het dan uitgaat.. dan heb je daar ongeloofelijke spijt van!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:41

L_Ilse_L schreef:
En als het dan uitgaat.. dan heb je daar ongeloofelijke spijt van!

Dan koop ik wel een nieuw paard. Hij zou me dat niet zo maar vragen. Hij is bijvoorbeeld allergisch voor katten. Toen hij daar achter kwam, hadden we 4 katten in huis, maar het is niet eens bij hem op gekomen om me te vragen de katten weg te doen, en slikt braaf zijn medicijnen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:42

Paard :j

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:45

Toen ik nog een paardje had, ging zij voor alles. Ook voor familie. Dieren gaan bij mij voor alles. Zij snappen het niet als je eens niet op komt dagen, mensen wel.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:45

Mystica: vind je dat niet erg makkelijk gezegd, 'dan koop ik wel een nieuw paard?'
Voor mij is mn pony echt een heel belangrijk onderdeel in mn leven, als ik die zo makkelijk de deur zou wijzen zou ik me goed achter mn oren krabben of ik er later nog een zou aanschaffen, blijkbaar betekent ie niet zoveel voor me dan := (in mijn geval he, geen aanval op jou ;) )

Dat van die katten vind ik ook wel normaal overigens, als het gaat om allergieen, maar ik zou daar wel erg veel moeite mee hebben.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 16:46

Rebel_Jits schreef:
Toen ik nog een paardje had, ging zij voor alles. Ook voor familie. Dieren gaan bij mij voor alles. Zij snappen het niet als je eens niet op komt dagen, mensen wel.

Mee eens, mijn beesten stonden én staan altijd op de eerste plaats :)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:47

paard hoor.
Je paard heeft jou aandacht echt nodig!
zou hij het anders niet leuk vinden om mee te gaan!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:48

Ik denk dat er een heel groot verschil is tussen een verkering en een echte relatie. Als de keuze zou zijn tussen paard en verkering, zou de keuze voor mij paard zijn. Is de keuze tussen paard en langdurige relatie, dan wordt het relatie. Erger nog, ik heb die keuze gemaakt. Aan de keuze om mijn paard te verkopen was een algeheel tijdgebrek debet, maar het feit dat ik mijn vriend alleen nog in bed zag (we wonen samen) en ik te moe was om iets met hem te ondernemen of zelfs maar een gesprek te voeren, heeft wel degelijk meegespeeld. Zowel een paard als een relatie (als drukke baan met lange werkweken en studie en huishouden) kosten heel veel tijd om te onderhouden. Bij mij ging dat niet samen. Bij mij is het dus de rest van leven geworden, ten koste van het paard. Het betreft hier wel de vent waar ik de rest van mijn leven mee wil doorbrengen (en dat al 6 jaar doe). Bovendien is hij alleen maar blij dat ik mijn hobby op een andere, minder energieslurpende wijze, uitoefen.
Laatst bijgewerkt door Kaka op 27-01-09 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:48

Mja, heb mijn paardje nog maar pas, dus dan is de keuze natuurlijk sneller gemaakt he ;)
dan is het mijn vriend, maar als je mij nu vraagt te kiezen tussen mijn hond (11) of mijn vriend....dat wordt moeilijk, want beide zijn mijn maatjes :) (zodra paardje mijn maatje is, wordt die keuze natuurlijk ook weer moeilijker e, ik wil gewoon zeggen dat ik het nu nog een makkelijke beslissing zou vinden, maar binnen een paar maand, jaar zou het wss net zo'n erge keuze zijn als "hond <-> vriend"

MAAR, als vriend mij voor de keuze stelt, dan ben ik klaar...met hem, want hij mag mij niet dwingen om te kiezen tussen mijn 2 liefdes

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:49

BrittKitt schreef:
Mystica: vind je dat niet erg makkelijk gezegd, 'dan koop ik wel een nieuw paard?'
Voor mij is mn pony echt een heel belangrijk onderdeel in mn leven, als ik die zo makkelijk de deur zou wijzen zou ik me goed achter mn oren krabben of ik er later nog een zou aanschaffen, blijkbaar betekent ie niet zoveel voor me dan := (in mijn geval he, geen aanval op jou ;) )

Dat van die katten vind ik ook wel normaal overigens, als het gaat om allergieen, maar ik zou daar wel erg veel moeite mee hebben.

Nee dat is niet makkelijk gezegd. Mijn paard heb ik al 10 jaar, mijn vriend 7 jaar. Maar met mijn vriend wil ik met een beetje geluk de komende 50 jaar van mijn leven doorbrengen, kinderen krijgen etc. Niet met mijn paard en ik verkeer niet in de illusie dat paard het ergens anders slechter zou hebben. Iemand anders kan net zo goed voor haar zorgen.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:51

Ik zit zelf ook in examenjaar havo en heb het ook ontzettend druk, moet elke dag ook nog 2 paardjes rijden.
Ik zie mijn vriend alleen in het weekend, doordeweeks zijn andere dingen nou eenmaal belangrijker en dat snapt ie ook wel.
Ik kan inderdaad hem wel een dagje missen maar ik kan m'n paarden niet zomaar op stal laten staan.

NiwlaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:53

Absoluut vriend.
Zoals Mystica zegt, dat ik de rest van mijn leven met mijn vriend wil doorbrengen. Die is onvervangbaar. Je komt toch makkelijker aan een paard waarmee je een klik hebt dan aan je ware liefde. ;) Mijn vriend zou ook nóóit eisen dat ik mijn paard weg zou doen, hij weet hoeveel mijn paard voor me betekent.