stress ná tentamen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geriette

stress ná tentamen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 11:36

Hallo,

Normaal gesproken heb je stress voordat het tentamen begint. Bij mij is het zo dat ik na het tentamen onwijs ga lopen stressen.
Ik vraag me dan af of ik de vragen wel goed heb begrepen en hoeveel vragen ik ongeveer fout zal hebben. Ik weet dat ik er na het tentamen toch niets meer aan kan veranderen maar ik ben dan zo bang voor een onvoldoende dat ik volledig in de stress schiet.
Herkennen meer mensen dit of ben ik zo abnormaal? :+ Hebben jullie misschien tips om dit tegen te gaan?

Groetjes Geriette

Coconut

Re: stress ná tentamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:37

Heb ik ook...ik loop gelijk weg na het tentamen en ga naar huis. Iedereen loopt elkaar op te fokken, van wat had jij bij vraag 6? B toch?

Heb deze week ook tentamenweek en ga daarna altijd mooi naar huis :P

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 11:40

Haha ja dat herken ik! Iedereen loopt elkaar dan helemaal op te fokken inderdaad. Dan ga ik juist nog meer twijfelen en dan raak ik nog gestresster :\ . Wat jij zegt is wel een goed idee! Dat ga ik ook maar eens doen in het vervolg, direct naar huis en het er met niemand meer over hebben. Gelukkig ben ik niet de enige die dit heeft.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:42

Ik kan er ook inderdaad niet tegen als mensen na afloop het tentamen gaan bespreken als ik in de buurt ben. Dan hoor ik ineens allemaal dingen die ik mogelijk fout heb gedaan en zie mijn kansen op een voldoende dalen en dalen en dalen :P. Nee, ik wil het nooit met iemand nabespreken, ik wacht in spanning op het uiteindelijke cijfer.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:42

Herkenbaar! Na een tentamen kijk ik niks meer in, ga direct naar huis en denk er niet meer over na totdat ik het cijfer krijg :) Het gevoel wat ik heb direct na het tentamen of ik het goed of niet goed gemaakt heb klopt meestal het best, daar probeer ik mij dan aan vast te houden.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:43

Dat heb ik niet, ben altijd blij dat ik er vanaf ben :D.
Ik zorg wel dat ik snel weg ben na een tentamen, want ik kan er echt niet tegen als mensen alle vragen gaan bespreken... Daarnaast gewoon proberen om het uit je hoofd te zetten, je kunt er inderdaad niets meer aan veranderen!
Gewoon je cijfer afwachten en niet eerder de standaardantwoorden bekijken, tenzij MC natuurlijk.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:47

Pff, vreselijk, hier nog een! Dubbel erg zelfs; stress voor én na het tentamen, en niet zo'n beetje ook. De kilo's vliegen er af hier, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:55

Na het tentamen nok ik om die reden altijd meteen af! Dat nabespreken vind ik wel zo zinloos.. Iedereen heeft wat anders en iedereen is overtuigd van zijn eigen gelijk.. En ik krijg altijd meer en meer het gevoel dat ik alles fout heb. Ik ga dus gewoon meteen naar huis en wacht daar mijn cijfer wel af :P

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:46

En wie zegt dat je medestudenten het wel goed hebben :D Soms hoorde ik mensen praten dat ik dacht: ik heb alles fout! En dan had ik het wel gehaald, maar wel 3 weken buikpijn gehad..

En toch.. Ik zit nu te wachten op een hertentamen cijfer, en ik weet dat ik er niks meer aan kan doen, maar ben zo benieuwd naar het resultaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:54

Ja niemand idd, maar ik ben nooit zo heel zeker van mijn zaak aangezien ik meestal niet zo heel veel leer :P
En je wil niet weten hoe vaak ik momenteel mijn schoolmail check ;) Ben zoooo benieuwd naar mijn cijfers! :P

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 07:34

Nou, zo te lezen ben ik niet de enige die dit heeft haha. Lastig is het wel. Ik zit nu ook met spanning te wachten op mijn cijfers. Ik ben zo bang dat ik een her heb!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 08:42

Een her maken vind ik nooit zo erg, je hebt dan tenminste nog een kans (gedachte om de zenuwen weg te krijgen ;) ) Na een her is het stressen 3x zo erg bij mij.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 08:47

Ik herken het ook ja, en helemaal omdat iedereen elkaar op loopt te fokken met vragen wie welke antwoorden heeft gegeven... Daar wordt ik zo moe van, dus meestal ben ik dan ook weer snel naar huis. Thuis kijk ik soms nog even één en ander na, maar vaak ook niet. Als ik weet dat de uitslagen binnen zijn dan stress ik hem helemaal :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:48

Ja dan krijg je een smsje van je klasgenoot dat het cijfer er is en dan ben je net weer ergens waar je geen pc tot je beschikking hebt :+ Ik heb mijn moeder dan wel is gebeld of zij wou kijken (alleen als ik dacht dat ik wel voldoende had :P )

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:25

Relaxed schreef:
Ja dan krijg je een smsje van je klasgenoot dat het cijfer er is en dan ben je net weer ergens waar je geen pc tot je beschikking hebt :+ Ik heb mijn moeder dan wel is gebeld of zij wou kijken (alleen als ik dacht dat ik wel voldoende had :P )

Heel herkenbaar!! En dan eindelijk een computer vinden, maar dan wil het inloggen niet lukken of ligt de site eruit..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:10

Relaxed schreef:

Precies ja, iemand roept door de school: 'hee de cijfers van ** zijn er!' meteen rent iedereen dan naar de computers en in no time
is alles bezet. En intussen gieren de zenuwen alweer door je keel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:01

En als je onze schoolmail opent, zie je eerst links de kolom met de postvakken.. Dan zie je dus al staan of er een mail is.. Dan duurt het laden voor de rest nog ff, dus je ziet niet wat voor mail het is! Dat zijn pas spannende momenten :P

Vandaag hadden we het er op school toevallig over, maar volgens mij is die spanning een vrouwending.. De kerels zeiden allemaal van ach, je verandert er toch niks meer aan :+ Terwijl de meiden het toch allemaal wel liever gister dan nu wouden weten :P

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:30

Pff, praat me niet van stress. Voor tentamens, tijdens tentamens, na tentamens.. ik ben écht een drama. Ben blij als deze week voorbij is, dan heb ik de hele maand tentamens achter de rug en ben gesloopt, ondanks dat het maar 6 tentamens waren. En dan nog een paar weekjes en dan zijn alle resultaten er ook weer en dan kan ik een paar weken ontspannen :P
Ik ben dan wel weer zo erg dat ik na tentamens ga overleggen.. helemaal niet goed voor me, maar kan dat niet laten. Oef, en mensen die smsen dat er cijfers bekend zijn en dat er dan geen computer is.. nee dat vind ik niet grappig. Dan sms ik wel m'n studienummer terug, mogen zij kijken in de lijst voor mij ;)
Open net blackboard, staat er zo'n mooie announcement dat er cijfers bekend zijn. Dan moet je nog hier klikken, daar klikken, wachten tot het bestand gedownload is en dan nog zoeken naar je studienummer := Maar heb het gehaald :D

Oh en tips heb ik niet voor je, put er maar troost uit dat je duidelijk niet de enige bent.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:12

Ik heb het voor, tijdens en na! Echt totaal niet leuk, erg vervelend.
Voor de tentamens ben ik zenuwachtig of ik het wel goed geleerd heb, tijdens de tentamens of ik het wel goed begrijp en na de tentamens of ik het wel goed gemaakt heb. :Y) Hopeloos!

Gelukkig heb ik tot dit moment alle tentamens op 1 na gehaald, de op 1 na heb ik herkanst maar natuurlijk staan deze cijfers nog steeds niet op internet! Bah!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:43

Ik heb dat niet, maar wordt altijd wel gestoord van mensen die elkaar dan zo lopen op te naa*en door antwoorden te vergelijken (en dan denken dat ze het goed hebben omdat ze hetzelfde hebben, wat nog niks zegt hihi).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:48

Nou ik heb mijn 1e voldoende binnen :D Wou deze ook echt halen (5 pnt) dus heel blij met mijn 6,3 :D :P Ondanks dat ik maar 2 lessen van de 14 heb gevolgd.. :+

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 07:26

Gefeliciteerd Relaxed!!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:26

Jullie al cijfers terug? Ik moet er nog 3 krijgen, verwacht er dit weekend zeker 1, was meerkeuze, dus snel nakijken lijkt me ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:48

Haha je doet je naam eer aan Relaxed......... Ik volg ook zelden college, dus snap wat je bedoelt := :=
Bij ons is 5 studiepunten alleen echt een klein vak :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:08

Haha serieus? Ieder blok is bij ons 15 pnt en dan heb je vaak allemaal vakken van 2,3 of 4 pnt.. 5 pnt is dus wel veel bij ons..

Ik heb afgelopen blok nauwelijks college gevolgd.. We hadden een rooster dat we iedere dag voor 2-3 uur heen moesten, nou daar reis ik geen 3 uur voor. Kan ik mijn tijd thuis nuttiger besteden ;)