Hallo nieuwe buurvrouw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kanzi

Hallo nieuwe buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 22:45

Ken je dat?
Heb je net de sleutel van je nieuwe huis gekregen,
sta je de keuken te poetsen, belt er iemand aan.
De buurvrouw.
Hallo, zijn jullie nou de nieuwe buren?
En oh ja, by the way, zouden jullie de klimop die vanuit jullie tuin tegen onze gevel klimt
en inmiddels onder de dakpannen zit even weg willen halen?
Heeft verder geen haast hoor.

Hmm.

Een week later komt de buurman van de achterkant aan onze aannemer(!) vragen
of wij de tuin willen snoeien zodat hij een schutting kan plaatsen
die wij overigens eigenlijk ook wel voor de helft mogen meebetalen...

Wat is er toch mis met het ouderwetse Welkom in de buurt, kom je een kopje koffie doen?
En dan na een half jaartje eens een balletje opgooien als je nieuwe buren klaar zijn met verbouwen
en lekker op hun nieuwe stekkie zitten.
Als het dan toch geen haast heeft....

Bokkers, zetten jullie de nieuwe buren ook meteen aan het werk? :P
Hoe gaat dat bij jullie in de straat?

mick75

Re: Hallo nieuwe buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:53

Hier kwamen de buren gewoon een praatje maken, koffie erbij en verder niets. Geen dingen van "die moeten...".

Het enige is dat ze nogal eens aan komen lopen, ook als je daar even geen behoefte aan hebt. Verder niets.

Vind het niet erg netjes dat je zo verwelkomd wordt, zou voor mij toch al een domper betekenen op het nieuwe huis.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:00

Wij hebben hier geen buren nou ja die hebben wel wel een paar 100 meter verderop :D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:01

Voelt niet als een warm welkom nee...
Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! Regio Utrecht geworden?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:03

Hier hebben we iedereen uitgenodigd, maar we hadden zelf al zo veel veranderd aan het huis, dat ze weinig meer te klagen over konden hebben...

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:07

Hahaha, het is jou klimop, en jij snoeit hem toch als je dat wilt? Maar klimop eet wel voegen weg, dus is het geen oplossing om de klimop tot daar af te snoeien zegmaar? Of staat dat heel achterlijk? En die schutting, als hij dat wil, moet hij 'm imo betalen.
Maar je hebt volkomen gelijk.
Toen ik net verhuisd was (was ik een jaar of 7) viel ik van de schommel af en was compleet overstuur. De buurman heeft me naar huis gedragen. Doet mn vader open, lig ik huilend in de armen van de buurman, ''hallo, bent u onze nieuwe buurman? Ja, ik vond uw dochter in de speeltuin...'' :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:08

toen ik hier kwam wonen is mij gelijk verteld door de onderbuurvrouw:

niet tegen die vent van de overkant praten.

niet tegen die buurvrouw praten die zit aan de heroine

doe je die hond gauw weg, ik ben bang voor honden.

je houd het hier geen week vol

en daarna kwam het, elke dag prikte ze me banden lek, staat sochtend om 6 uur aan te bellen dat ik der sleutels heb gejat. wat een k u t is dat mokkel zeg wordt er helemaa gek van

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:12

Tjah.. wij hebben nogal wat problemen gehad met onze nieuwe buren. Wíj wouden wel contact met hun en de rest van 'de buurt' (ik woon buitenaf) heeft dat ook talloze malen geprobeert. Maar zonder succes blijven zich alleen maar afsluiten. Tjah... nou wil best de aardige buur uithangen maar als van hun kant ook niks komt? En hier zijn er ook wat 'problemen' geweest. Zo had de buurman tegen onze schuur allemaal zand gestoord want hij had de grond van zijn huis een flink stuk opgehoogd (ivm hoogwater van de maas) en daardoor ontstonden er allemaal scheuren in de muur en dit heeft even wat tijd gekost voor dat dit 'opgelost' was en sindsdien kan iig mijn vader niet meer zo goed opschieten met de buurman :Y) en dat zijn dus dezelfde buren die zich zo afschermen dus.

Verder doen we wel met de rest van 'de buurt' eens per jaar bij iemand barbequen harstikke gezellig!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:19

gefeliciteerd met je nieuwe woning

aan 1 kant had ik geen buren toen ik dit huis kocht, aan andere kant wel
2 mensen die in wao/bijstand zaten, en hele dag niks te doen dadden
zij liep echt de deur plat hier, kijken hoe ik aan het verbouwen was, niks meehelpen, alleen kijken
wist meteen elke roddel uit de buurt en volgens mij wist ook iedreen uit de buurt hoever ik met verbouwen was en wie ik was

verder ontzettend lieve mensen, en nu ik ingetrokken ben komt ze ook niet meer hier spontaan aan
als we buiten staan maken we wel eens een praatje maar that`s it

verder ben ik ontzettend blij met hun, ook met mijn inmiddels nieuwe buren

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:22

Wat vervelend om zo verwelkomt te worden.
Maar als het geen haast heeft dan zou ik het lekker nog even laten wachten. En als hij een nieuwe schutting wil en jullie niet, dan zou ik daar ook niet aan meebetalen.

Toen wij hier kwamen wonen hebben de buren zich wel voor gesteld aan mijn ouders (ik heb er niet echt behoefte aan gehad, de ene buurvrouw wel, ben ik ookop de koffie geweest, de andere niet, die buurvrouw is wat mensenschuw, zeurt over alles en ze hebben honden in de tuin die de hele dag blaffen om aandacht) Wij hebben niks gemeenschappelijks met onze buren, ze zijn een beetje saai, te oud voor mij. De ene zet wel onze containers buiten als we dat vergeten, we kregen regelmatig bloemen uit haar tuin en dan krijgt ze groente uit onze moestuin.

Beide buren hebben bij ons destijds meebetaald aan de schutting, gewoon omdat een nieuwe schutting nodig was, maar we hebben wel overlegd wat het zou worden enzo.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:24

Ik ben vorige maand verhuist en heb afgelopen weekeind beide buren uitgenodigd voor mijn housewarmingsparty. Van mijn buurvrouw heb ik een hele leuke kaart gekregen dat ze niet kon komen, en mijn buurjongen was er als eerste en is als laatste weggegaan :Y).

Ik denk dat het wel goed zit, een goede buur is iig beter dan een verre vriend, en altijd handig als ik weer eens mijn sleutel ben vergeten, geen suiker heb, of onverwacht bezoek krijg en ik zonder wijn zit.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:27

Hm ja, komt me ergens wel bekend voor.

Vorig jaar trok ik bij mijn vriend in en ging mijn eigen draai geven aan die typische mannen-inrichting.

Op zaterdagmiddag om half 5 de deurbel, vrouw van een verdieping lager voor de deur: 'zijn jullie aan het boren? Ik zit de tour de France te kijken en je begrijpt natuurlijk wel dat ik het niet fijn vind dat ik de TV heel hard moet zetten omdat jullie moeten boren. Misschien is het wel zo sociaal om eerst even in de flat te vragen of het op dat moment wel kan. En trouwens; als je hier komt wonen heb je 2 weken de tijd om er dingen in aan te passen'. (flat is overigens 14 verdiepingen).

Stond ik dan in de deuropening, met m'n bek figuurlijk open, afvragend wat mijn vriend van haar kast afgedreund zou hebben tijdens het boren.

Ik zei nog netjes: 'het is zaterdagmiddag, wij werken beide fulltime, dus ik zou niet weten wanneer we anders zouden moeten klussen'.

Mijn vriend zei: 'op Nederland 1, 2 en 3 zit ook ondertiteling, anders kunt u die even aanzetten als wij aan het boren zijn, fijne dag' -deur dicht-

De week erop een briefje in de bus of we niet meer de hele nacht op hakken door het huis wilden lopen, want dit was nu al een jaar aan de gang. Heb mijn vriend gevraagd of hij z'n naaldhakken bij mij in wilde leveren, want dit mocht toch niet mogen he!

Mevrouw is onlangs overleden, wij zijn klaar met boren.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:17

Hier kwam toen de nieuwe buurvrouw vragen als ze even bij ons mocht wachten, ze had namelijk de sleutel nog niet en stond anders buiten :+
Nu gaan ze verhuizen, maar de helft van de buurt belt altijd aan, omdat ze wat nodig hebben ... Dus de nieuwe buurtjes zullen dat ook wel doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:28

Hey, ben je verhuisd? Nog wel in het durp?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:28

Ook hallo :evaw:
Die denken ook, lekker makkelijk nieuwe buren, nieuwe heg, mogen ze direct meebetalen.. zonder overleg. Wat een kletskoek zeg.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:52

:D ja buren zijn soms ramp mensen. Zelf van ons buren aan ons huis hebben we geen last. Maar de buren waar de wei voor de paarden aan ligt, :o ramp mensen. Eerste dag dat paard er op liep en ik dus ook :D . Komt de buurvrouw gelijk een zot naar de draad gevlogen en roept ze mij, had al zo iets van oke raar situatie. Vraagt ze: en wat loopte gij hier te doen!!! Ik :? eum oke, ja ik loop hier op de wei die IK huur, zei terug" ah oke omdat ge zo rondjes aan het stappen was en ik dacht dat je iets kwijt was geraakt. :n Had zo iets van ojéé, dit kun je niet maken.
Goed ik haar uitgelegt dat ik daar een rijpiste ging leggen, goed mens snapte er toch niets van.
Week later staat de rijpiste daar, nu moet het juist lukken dat ze niet thuis waren als mijn pa die kwam zetten. Nu zien ze mij de eerste dag , komt die man gelijk een gek naar buiten van en ja wat moeten die palen hier voorstellen, dat kan zomaar niet palen in de grond met lint er op, had ik dat gezien had het geen weer geweest, Stond ik daar met mond vol tanden :( . Ja we huren die wei nu al 3 jaar en het is al 3 jaar miserie met die mensen. gewoon met hans de buurt, omdat die mensen gelijk denken wat aan mijn achtertuin ligt is eigendom van mij. En dat kan nogal lastig zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:54

Mijn linkerburen zie ik nooit, hoor ik af en toe wel, maar is godzijdank al een stuk minder geworden vergeleken met vorig jaar. Toen leek het hiernaast af en toe wel een discotheek om 4 uur snachts.

Mijn rechterburen zitten van september tot mei in Spanje en heb ik dus geen last van. Dat zijn trouwens hele aardige, al wat oudere, mensen :j

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:16

wij wonen nu bijna 2 jaar in ons huis. Het ene huis naast ons staat al die tijd ook al leeg (oude buurvrouw is naa het bejaarden huis) en aan de andere woont een vrijgezelle vrouw die heel erg op haar zelf is. Maken we wel een praatje mee als we ze tegen komen maar verder ook niet. We hebben wel heel gezellige overburen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:19

Haha.. Succes de komende jaren. ;) :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:31

Quellian schreef:
Mevrouw is onlangs overleden, wij zijn klaar met boren.

Hele hele foute zin ~~}>

Bij mn ouders wonen aan de ene kant onze buren van 20 jaar geleden toen we er kwamen wonen. We komen op elkaars verjaardagen ed, nooit gene last mee. Behalve tijdens EK/WK als we zelf niet kijken dan horen we precies wanneer er een doelpunt gescoord wordt. Ook heeft hondlief een heel fijn speeltje waar wij ook plezier van hebben, ze schuift het over de plavuizen. Maar goed onze honden zullen vast ook geluid maken en wij trouwens ook.

De andere kant zijn buitenlands, ben even kwijt waarvan. Maar zij stond om 7 uur 's ochtends al tegen dr kinderen te schreeuwen die in de tuin aan het spelen zijn. Maar ja ik hoor niet wat ze zeggen. Verder zijn ze heel aardig en op dat hebben we er geen last van.
Wel hebben we in het rijtje buren wonen die denken dat ze kunnenn zingen, incl karaokeset. We hebben de afgelopen zomers erg veel plezier van hun gehad. Ga je netjes klagen en vragen of het zachter mag, dan kan de hele buurt meegenieten dat die trut van 301, of die klootzak van 301 gevraagd heeft of de muziek uitmag.
Uiteindelijk hebben we en alle andere buurtbewoners regelmatig de politie gebeld en inmiddels houden ze zich braaf aan de geluidsregels.

Kijk geluid moet kunnne, maar zodra je de straat in kwam rijden leek het net of de hele buurt een feestje aan het bouwen was, terwijl het dus maar uit 1 tuin afkomstig was. Mijn opa zat gewoon midden op de dag een film te kijken. Het was dat er ondertiteling bij is, anders had hij alleen plaatjes kunnen kijken.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:55

Ze kunnen toch zelf die klimop weghalen, alles wat over de grens komt mag je afknippen toch ??
Nou ja je hebt iig contact met de buren, soms hoor of zie je er helemaal niks van.

Wij hebben fijne buren, gelukkig aan beide kanten genoeg ruimte ertussen, buren (voor de kijkers links) zijn super en de andere zijn aardig maar meer op zichzelf.
Maar nu vind ik het in Duitsland toch al heel anders dan in nederland.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:05

Wij wonen in een hoekwoning, maar de buren naast ons horen we nooit wat van.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:39

Aan 1 kant woont een ontzettend leuke en lieve vrouw, we doen best veel voor elkaar, geweldig mens.
Aan de andere kant woont een jongen 30 ofzo die nu al 2 jaar aan het verbouwens is, maar hij gebruikt van alles en nog wat, zodra hij er is ruik je de wiet als je de straat inkomt. Verder is hij best aardig hoor, we kunnen het heel gezellig hebben, woon zoiezo wel in een leuke straat, alleen de buurman tegenover mij die er nu ongeveer een half jaar woont eigent zich de hele straat toe. Inclusief parkeerruimte.
Goed het is een beetje krap, maar we kwamen er altijd wel uit met elkaar wie waneer waar stond.( Of als dr 1 midden in de straat stond wisten we waar die thuishoort en haalde de auto weg)
Maar meneer Erwin heeft een bouwbus en een BMW.
Hij vind dat hij voor zijn huis mag staan, dus als hij gaat werken zet hij de BMW op die plek neer en als hij thuiskomt haalt hij de BMW weg en zet de bus neer.
Als er toch een keer een andere auto staat loopt ie te schreeuwen en te schelden bij het leven.
Dus nu bellen we elkaar steeds op als dr iemand weggat zodat een ander de auto op die plek neer kan zetten.
Niet netjes, dat klopt. Maar kom normaal overleggen en vraag of je daar mag staan, dan maakt niemand er een probleem van maar begin niet gelijk te schelde en te schreeuwen. (buurvrouw heeft borstkanker, en regelmatig roept ie kankerwijf naar haar)

Soms bouwen we met de hele straat een feestje, is altijd erg gezellig.
Dan zitten er 1 of 2 buiten wat te drinken en komt de rest erbij zitten.
Binnenkort komen er nieuwbouwhuizen en daar willen we er 1 van proberen te krijgen omdat dit huis te klein is als we kinderen willen, maar vind het wel jammer dat we uit deze straat weg moeten.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:41

Wij zijn hier begin oktober komen wonen. Maar de dag dat we de sleutel kregen zijn we bij de naaste buren even voor gaan stellen. En, wel zo netjes, even vertellen dat we misschien wat herrie gaan maken ;) . Verder heb ik weinig contact met de buren. Maar met 1 buurvrouw.

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:48

Laten we het maar niet over mijn buurvrouw gaan hebben. Gaan mijjn nekharen overeind van staan. En is niet zo goed voor mijn bloeddruk }>