huis uit verkoop halen, wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brandweer

huis uit verkoop halen, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 21:44

hoi,

Onze twee onder één kap staat ondertussen al 10 maanden te koop. Na ruim 25 kijkers waarvan drie voor de tweede en zelfs derde keer is er nogsteeds geen fatsoenlijk bod. Ik ben het enorm zat. hierna kopen we een huis met eigen grond. Mijn grote droom komt eindelijk uit, maar pas als dit verkocht is. En zo denken we al bijna een jaar. Ondertussen worden leuke kanshebberhuizen verkocht. Maar niet aan ons! Om gek van te worden. En dan mijn paarden, weer een zomer niet volop in de wei. Ook dat frustreert!

Nu zitten we er aan te denken om het huis uit de verkoop te halen. Lijkt onlogisch maar een huis dat > 12 maanden te koop staat, dat doet de verkoop volgens mij ook geen goed! Mijn idee is dan om het in april weer te koop te zetten, als het weer mooi weer wordt. En dan ook bij een andere (minder passieve!) makelaar. De prijs laten we hetzelfde. Voor ons gevoel is die niet te hoog, en dat hebben we ook nooit gehoord tot nu toe. De redenen om niet te bieden zijn zeer divers. Te weinig bergruimte, een te kleine hal (!), te kleine keuken, de kunststof kozijnen, pfffffff. ik heb een beetje positiviteit nodig

Zitten er meer mensen in hetzelfde schuitje, of heb je erin gezeten. Wat deed jij? En heb je uiteindelijk toch nog goed verkocht?

Zoetje_

Re: huis uit verkoop halen, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:50

wij hebben hetzelfde :n
alleen zitten wij wel met 2 huizen nu, en beide staan nu te koop omdat er gewoon 1 verkocht moet worden omdat we het niet meer redden helaas :n

we hebben echt heel weinig kijkers gehad, en nog geen boden.. het huis staat nu 11 maanden te koop.. en we balen echt als een stekker!
zitten we eindelijk in een fijn groot huis, is er de kans dat we weer teug moeten :n

hopelijk hebben jullie meer geluk straks in april ;)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:51

Misschien een overstap naar een andere makelaar? Maar dan niet per April, maar per direct? :)
Mijn broer zijn huis staat ook al een geruime tijd te koop, hij is gewisseld van makelaar en nu heeft hij al een aantal serieuze kijkers gehad.. :)

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:54

Ons huis heeft 18 maanden te koop gestaan dus er is nog hoop ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:54

mijn vriend zijn huis staat pas 2 maanden te koop maar ook amper reacties op gehad
we betalen nu ook 2 huizen dus hoop er snel vanaf te zijn

ik zou nu al naar andere makelaar gaan en evt paar dingen veranderen, is alles neutraal geverf en afgewerkt?

Brandweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 21:56

ja, alles heel clean en modern, grote goed onderhouden tuin, goed onderhouden huis. Op een likje verf aan de achterkant na, zou ik niet weten wat we kunnen verbeteren

_Annelies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:58

ons 2 onder 1 kap huis staat ook al meer dan 10 maanden te koop. We krijgen morge weer kijkers die voor de 2e keer komen kijken na aanleiding van een open huis ( dat doet onze makelaar regelen.) We hebben tot nu toe 2 biedingen gehad maar die waren heel erg ver onder de vraagprijs. Het is gewoon afwachten maar de makelaar zei wel dat het weer wat beter begint te worden met de huizen markt.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:58

Gelukkig ben je zo slim dat je pas een nieuw huis koopt voor t oude verkocht is! Hoe frustrerend ook dat je droomhuizen aan je neus voorbij ziet gaat blijf daarbij. Van een dubbele hypotheek wordt je niet vrolijk en kan je onderhang betekenen.
Als ik jullie was zou ik een nieuwe makelaar onder de arm nemen en de oude gedag zeggen! Daarnaast natuurlijk niet vergeten dat het crisis is en alles veel langer te koop staat en het dus niet alleen aan jullie huis/makelaar/prijs ligt.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:59

Iedereen is nu voorzichtig geworden en de huizenmarkt loopt niet zo als een paar jaar geleden.
Je moet hoe moeilijk het ook is gewoon geduld hebben.
Ons huis is zoals ik al zei na 18 maanden te koop hebben gestaan pas verkocht. Wij hadden en hebben nog geen ander huis en hadden dus ook geen haast.
Maar ik kan mij voorstellen als je wel 2 huizen hebt het moeilijk kan worden.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:00

ons huis staat nu vanaf september te koop en hebben 8 kijkers gehad, waarvan 2 serieus waren..
zelf willen we ook een huis met meer grond en wat verder weg.. en alle leuke huizen gaan er ondertussen uit. Erg jammer en heel heel irritant.
Maar niks aan te doen.
ik vind het wel slim uit de verkoop halen en dan in april.. wij hebben ook altijd zo iets van oeh die staat al 10 maanden te koop dan zal er wel iets zijn..

succes ermee!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:04

Hoe moeilijk ook.. ik zou hem niet uit de verkoop halen als ik jullie was... je zal maar net iemand mislopen...
Helaas is het in deze tijd heel normaal dat huizen zo lang in de verkoop staan en ik ken ook al verschillende mensen zoals hierboven al gezegd 2 huizen in de verkoop hebben..

Wat jij zegt dat je het huis uit de verkoop wil halen en in April er weer in omdat het huis dan niet zo lang te koop heeft gestaan dat zou ik niet doen.. beetje makelaar kan namelijk in april toch wel terugvinden dat ie al eerder in de verkoop is geweest en hoe lang...

Kan me goed voorstellen dat het heel erg frustrerend is, maar volhouden!! uiteindelijk komen er mensen die precies zoeken wat jouw huis te bieden heeft :j

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:06

P.S. het huis wat wij anderhalf jaar terug gekocht hebben heeft alles bij elkaar ook 2 jaar te koop gestaan en er is helemaal niks mis mee.. je moet alleen net de mensen treffen die dat zoeken!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:10

De hele huizenmarkt ligt op zijn gat. Banken willen geen hypotheken of leningen meer verstrekken dus dan houdt het huizen kopen gauw op. Geduld is het enige wat helpt denk ik zo

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:16

Misschien kan je je huis een tijdje verhuren?

Vriendlief en ik zoeken een leuk huurhuis in de buurt van Waalwijk, dus als iemand nog een koophuis heeft die verhuurt mag worden, geef maar een seintje. Als het huis ons bevalt, willen we het in de toekomst misschien zelfs kopen. :)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:23

Wat is het voordeel van het uit de verkoop halen dan?
Omdat je niet met de druk zit van een tweede huis zou ik het huis gewoon te koop laten staan, maar een andere makelaar zoeken en (eventueel) de puntjes op de I zetten door het schilderwerk te (laten) doen.

Brandweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 23:28

djoeka, had je nog wel een goede prijs, of heb je flink moeten zakken?

kristie, het voordeel is dat het weer als nieuw huis op alle sites komt. Een goede makelaar kan dat inderdaad zien (en een beetje internetter ook) maar lang niet iedereen gebruikt een makelaar en is ook niet even handig op het internet, dus daar zie ik nog wel het nut van in. Veelgebruikt middel!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:46

Er wordt momenteel heel erg weinig verkocht, ik ben bang dat het niet zozeer aan je huis ligt, maar eerder aan de economie. Wij hadden vorige week onze makelaar op bezoek en die zei ook dat het momenteel echt heel moeilijk is om je huis te verkopen. Gewoon even volhouden dus.

Veel succes!

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 07:32

Brandweer schreef:
djoeka, had je nog wel een goede prijs, of heb je flink moeten zakken?

kristie, het voordeel is dat het weer als nieuw huis op alle sites komt. Een goede makelaar kan dat inderdaad zien (en een beetje internetter ook) maar lang niet iedereen gebruikt een makelaar en is ook niet even handig op het internet, dus daar zie ik nog wel het nut van in. Veelgebruikt middel!

Wij hadden wel een goede prijs maar ik moet wel zeggen dat het net voor de crisis is verkocht. Wij zitten nu vanaf juni 2008 in een huurhuis omdat leuke huizen aan ons voorbij gingen. Wij durfden namelijk geen ander huis te kopen voor het onze verkocht was.
Nu kunnen we maar geen huis vinden :(

Ik denk in deze tijd dat je geduld moet hebben en als je niet op een schopstoel zit zou ik het gewoon lekker in de verkoop laten.

Wij zijn dus al een tijd op zoek naar een huis en ik weet wat er te koop is ook al zouden mensen het uit de verkoop halen en weer opnieuw te koop aan bieden.

edit: ik zeg het verkeerd ons huis is in juni 2008 overgedragen maar in juni 2007 is het verkocht en moesten we dus nog een jaar wachten op de overdracht :+

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:02

Heel herkenbaar, ons huis heeft 14 maanden te koop gestaan. Er zijn ook 25 bezichtigingen geweest en toen waren we er klaar mee. Gelukkig nog geen nieuw huis gekocht dus we hebben besloten ons huis uit de verkoop te halen. We zijn nu bezig met verbouwen (laatste kleine dingetjes die niet moeten, maar ik graag wilde) en gaan het over een jaar of 2 nog eens proberen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:24

Wij gaan zaterdag weer kijken bij een huis , staat alles bij elkaar al sinds februari 2007 te koop , is tussentijds blijkbaar ook een keer uit de verkoop gehaald....maar idd. een beetje internetter ziet dat toch wel. En dat geeft ook vraagtekens.

Maar het is nu wel een KOPERS-markt. Was het een paar jaar terug bij een leuk huis nog zo dat je steeds te laat was en er iemand anders mee vandoor ging , tegenwoordig is dat heeeeel anders....

Flink onder de vraagprijs bieden is nu heel normaal , je ziet de vraagprijzen ook bij bosjes omlaag gaan , en dat vind ik wel goed :j

Prijzen worden dan wat realistischer.

Ik heb het idee dat het afgelopen week echt begonnen is qua prijsdalingen.

20.000 , 50.000 , zelfs hele tonnen gaan eraf :oo
En dat bij huizen die te koop staan voor onder de 5 ton , dus gewoon 20% eraf.... en dan hebben we het nog steeds over de vraagprijs dus daar zit nog ruimte in.

Als je op dit moment de vraagprijs betaald dan ben je eigenlijk niet goed wijs :)

Het is heel vervelend voor de verkopers , maar wij hopen nu een goede slag te kunnen slaan.

Dat er een heel leuk huis te koop staat dat weg MOET omdat men het niet langer kan betalen , en dat we het dan voor een hele leuke prijs weg kunnen kapen.

En zo zullen veel mensen denken , van die paar die nog een huis willen kopen op dit moment. NU kun je je slag slaan +:)+

Maargoed , wij zijn samen gaan wonen en hebben allebei dus nog een huis te verkopen , wat dat betreft is dat wel weer jammer :P

Hopen maar dat we snel van onze huizen af zijn en dan een goede slag kunnen slaan binnen nu en een paar maanden , want de crisis is nog groeiende dus het ideale moment om te kopen is er nog net niet , de koper komt nog veel sterker te staan de komende tijd als er meer mensen dieper in de problemen komen.

Heel erg voor die mensen , maar zo is het nu eenmaal.... als koper heb je nu de kans op een super-koopje , dus waarom zou je dan voor een normaal huis de volle prijs gaan betalen ? Al het nu iets heel bijzonders is is het nog een ander verhaal , maar gewoon een huis waar er zoveel van zijn....dan is er altijd wel ergens een betere deal te maken van mensen die er nog net iets liever vanaf willen....

Kopers zullen echt moeten zakken in de prijzen. En anders lekker nog even blijven zitten. :P

Brandweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 09:49

pmarena
Citaat:
Kopers zullen echt moeten zakken in de prijzen. En anders lekker nog even blijven zitten.

Dat kun je wel leuk zeggen, maar er bestaat ook nog zo iets als een hypotheekbedrag. Ik denk dat het meerendeel van de mensen hier op bokt vrij jong is en dus al niet 20 jaar in een huis wonen als ze verkopen. Zakken is geen optie, VOORAL niet omdat mensen al zo ver onder de prijs bieden, dan krijg je helemaal niets meer. En die huizen van 5 ton, ja, die zijn nou juist wel vaak van mensen die er 20+ jaren wonen, dus die hebben ook ruimte te zakken. En daar willen wij juist van profiteren. Maar ja, dat lukt niet zo.....

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:00

Je hebt maar één koper nodig...
Maar als je geen goed gevoel hebt bij je makelaar, dan zou ik per direct overstappen!
Wij hebben in 2007 de stap genomen naar een huis op de Veluwe. Het wat precies waar we al vier jaar naar zochten: direct aan het bos, fijn huis, genoeg grond, mogelijkheid om een paardenstal te bouwen en een bak etc.. We hebben toegeslagen. Omdat we al na twee maanden de sleutel kregen, zaten we al snel met twee huizen. We hebben dit natuurlijk van te voren berekend en we wisten dat we dat financieel wel zouden trekken voor een langere tijd. Maar liever verkoop je je huis toch...dat scheelt toch weer.
We zijn toen in september verhuisd en toen stond ons oude huis leeg. Uiteindelijk heeft dat de doorslag voor de verkoop gegeven: op 2 januari kwam er een kijker, die meteen kocht. Hij zat namelijk in een situatie dat hij per direct een huis nodig had, waar hij direct in kon en waar een grote garage bij zat. En zo verkochten wij ons huis...terwijl iedereen zei: in deze tijd van het jaar lukt dat niet...een leegstaand huis verkopen lukt je niet (we waren al aan het nadenken over huurders daardoor)... En toch....gelukt.
Moraal van mijn verhaal: je kunt er geen peil op trekken. Het is maar net wie het huis past.
Voor jou zie ik twee opties:
rustig afwachten met de verkoop, maar wel een makelaar nemen waar je vertrouwen in hebt en die actief betrokken is...en als je uiteindelijk een koper hebt...dan weet ik zeker dat je ook wel je droomhuisje vindt. Het lijkt dat er nu van alles voorbij komt...maar geloof me...dat komt er dan ook wel.
Of: als je echt HET ULTIEME HUIS voorbij ziet komen, zoals wij dat hadden: er voor gaan...mits je van te voren hebt gekeken of je dubbele lasten kunt trekken. Je kunt twee jaar lang twee huizen van de belasting aftrekken....
Maar...geef niet op...streef je droom achterna... de aanhouder wint....en alles komt wanneer de tijd rijp is....daar ben ik van overtuigd. Niets gebeurt zo maar...
Succes!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:00

idd, en ver onder vraagprijs gaan zitten als je al een scherpe vraagprijs hebt??
We komen waarschijnlijk al in de schulden als het huis verkocht is, geen zin om nog meer ervan af te doen

helaas staan er in dezelfde straat nog 5 huizen te koop, waarvan dit toch het laagst geprijds is, nieuwe keuken heeft, en wat verbouwd is en waar amper 2 jaar gewoond is en ondertussen verbouwd, Nu de verbouwing klaar is staat het huis te koop.

http://www.funda.nl/woningaanbod/koop/D ... ject&hbx=1
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 27-01-09 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:02

Deze tijd van het jaar is altijd slap. Niet alleen dit jaar.
Bij een huis wat lang te koop staat daar wordt inderdaad wel eens van gesproken, daar zal wel wat mis mee zijn, anders staat het niet zo lang te koop. (mensen roddelen graag zonder er te gaan kijken) Ik denk dat je plan om het in April bij een andere makelaar te koop aanbieden niet verkeerd is. Zakken in prijs kan altijd nog, maar in deze periode zou ik dat nog niet doen. Het lijkt wel of iedereen elkaar nu angst aan praat en elkaar na gaat doen in het zakken, terwijl de huizenmarkt altijd tot het voorjaar zwak is. Dat vergeten dan veel mensen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:10

"geen zin om er nog meer vanaf te doen" tja dat moet je zelf weten , je HOEFT niet te zakken.

Maar genoeg anderen doen dat nu wel , dus logisch dat kopers dan liever voor die andere , OOK leuke huizen gaan. Dat moet je dan accepteren :)

Ik ga ook niet superlaag zitten met de verkoop van mijn huis. Maar ik heb dan ook een redelijk uniek huis , hoef er ook geen winst op te hebben , als ik gewoon mijn kosten eruit heb ben ik dik tevreden hoor.

Maar voor de aankoop van een nieuw huis ga ik echt geen normale prijs betalen , er zijn nu enorme koopjes te behalen dus je bent wel gek als je dat niet doet als koper zijnde :)

En als verkoper moet je blij zijn dat je je huis kwaijtraakt , er bestaat een kans dat de prijzen nog veel verder kelderen / de woningmarkt nog veel verder vastloopt , dus je moet blij zijn als je je huis kwijt bent.

En ik als koper wil ook geen huis voor de prijs van vorig jaar , want ik raak dat zelf ook nooit meer kwijt zonder verlies....

Zo moet je het ook nog bekijken , als koper loop je het risico dat het idd. fout gaat met de woningmarkt en dat je je betaalde geld er nooit meer uithaalt....