Kunstacademie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

Kunstacademie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 17:39

27 februari heb ik toelating voor Academie Minerva in Groningen. Ik vind het best spannend, heb nu een thuisopdracht(beeldbeschrijving) en dan krijg ik daar een gesprek en een opdracht.

Zijn er meer mensen die een opleiding op een kunstacademie willen gaan doen/doen/hebben gedaan? :)

Manon_V

Re: Kunstacademie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:37

ik heb afgelopen 13 januari toelatingexamen gedaan aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam.
Ben helaas niet toegelaten, wat ik ook wel had verwacht, maar ben blij dat ik het heb mogen ervaren.
Ik ga nog wel een cursus aan de academie volgen die begint 3 februari.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:45

Ik heb eens toelating gedaan in Utrecht en heb een jaar in Breda (st. Joost) gestudeerd. :)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:15

Ik heb er wel naar gekeken. Helaas bieden ze het alleen maar voltijd aan (voor zover ik kan vinden) Ik vraag me wel af wat je er echt concreet mee kan gaan doen :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 18:58

En hoe vond je dat Nouks?

Rebeltje: Op Minerva hebben ze ook deeltijd geloof ik.
Je kunt kiezen voor verschillende richtingen, zoals autonoom, grafische vormgeving, illustratie. Dan kun je voor jezelf of in opdracht van bedrijven gaan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:34

Iets specifiekere vragen zouden handig zijn, Evelijn :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 19:41

Wat heb je geleerd in dat jaar in Breda? Vond je dat er goed les werd gegeven? Werd je vrijgelaten in je eigen hersenspinsels of moest je je specifiek houden aan de regels die ze daar stelden?

lizzyke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:26

ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de ervaringen van Breda, ik heb er nu een 'cursus' van 5 zaterdagen gedaan, beviel goed maar ik ben wel benieuwd naar hoe een heel schooljaar (ik neem aan gewoon propedeuse?) gaat/beviel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:32

Nee, ik heb niet gewoon de propedeuse gedaan. Heb het eerste jaar van de deeltijd grafisch ontwerp gedaan. Dus in die zin weet ik niet in hoeverre mijn ervaringen representatief zijn voor de gehele (voltijd-)opleiding...

Ik was in ieder geval erg tevreden met de lessen en docenten. De zaterdagen waren lang, zwaar en vermoeiend (werkbesprekingen), maar ik heb absoluut heel veel geleerd in die minimale tijd dat ik de opleiding gevolgd heb. Als ik nu weer zou besluiten toch weer GO te willen gaan doen, zou het ook absoluut Breda worden.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:16

Groningen is voor mij niet te doen.. Maar ik ben al verder aan het kijken voor iets verder uit de richting(den bosch, amsterdam, breda ed)

In Utrecht is er alleen een voltijdvariant, dan zit je vanaf half 5 tot laat in de avond op school, 4 dagen in de week. In mijn ogen is dat geen deeltijd en voro mij ook gewoon niet te doen.

(mag ik stiekem off-topic even zeggen dat je echt onwijs veel vooruit bent gegaan afgelopen jaar? vooral die laatste foto's op je site, geweldig :D )

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:37

Ik zit op het St. Joost in Breda (zit ook in DB, is dezelfde school). Ik zit nu in het derde jaar illustratie. Ze hebben hier ook deeltijd-opleidingen. :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 09:00

Jammer dat er niemand ervaring heeft met Minerva.
Maar de rest klinkt interessant allemaal! :)

Roskur, hoe vind je het op je opleiding?

(Rebeltje, bedankt voor je leuke compliment! :o)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 12:24

Gisteren de toelating op Minerva gehad. Volgens mij ging het wel goed.
Nu nog 2 weken wachten voor de uitslag.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:04

Spannend Evelijn_. Nu is het wachten op de brief. :)

Ik heb grafisch ontwerp gedaan op de willem de kooning academie in Rotterdam en ben uiteindelijk gestopt omdat ik het oa te zweverig vond. De opdrachten bestonden grotendeels uit uren lang knutselen wat gelijk staat aan kleuter-freubelen. Ik heb al een opleiding grafsiche vormgeving gevolgd en afgerond dus dat hele stuk van terug bij af viel me erg zwaar en was absoluut niet wat ik wilde.
Maar ik kan me voorstellen als je een paar jaartjes jonger bent en nog niet echt beroeps gerorienteerd gestudeerd hebt het hele gebeuren veel anders op je over komt. :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 07:02

Inmiddels kan ik trots vertellen dat ik ben toegelaten. :D :D

Hoe oud was je dan toen je daaraan begon Mireille?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:20

Gefeliciteerd Evelijn, wat ontzettend gaaf voor je! +:)+ :#

Wie weet, als ik klaar ben met rechten lonkt een creatieve opleiding mij ook nog steeds wel... Maar ik schuif het nog even voor me uit, heb nog niet iets gevonden wat me qua opleiding voor 100% aanspreekt. :) Ben heel benieuwd naar je ervaringen en hoe je je er verder mee kunt ontwikkelen! :j

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:06

Ik heb ook toelatingsexamen gedaan op Minerva voor Grafisch Vormgeven. Ik had voornamelijk pastelkrijt in mijn portfolio, omdat ik daar die periode veel mee werkte. Maar uiteindelijk was dat de reden dat ik ben afgewezen. Niet genoeg verschillende materialen... Ze bleven het maar over olieverf hebben terwijl ik kwam voor het grafisch vormgeven (en er zelfs al een diploma voor had op lager niveau := ) :roll: