Help mij! Fotoshoot!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juweeltje

Help mij! Fotoshoot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 16:45

Hallo!

Geen idéé of het hier goed staat, maar het heeft niks met paarden te maken, dus!
Voor mijn vriends verjaardag wil ik hem een fotoshoot geven, van ons twee samen. Maar de meeste die ik vind, zijn zo duur! en dan krijg je er redelijk weinig voor terug.
Dus mijn vraag aan jullie was: Weten jullie een redelijk goedkope, maar goede fotograaf die fotoshoots doet? Misschien ken je gewoon een kennis, of een bedrijfje die niet zo heel duur is, aangezien ik op het moment helaas geen goudboompje in mijn tuin heb staan :o

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp :D Enne, ik woon in Noord Brabant, als dat iets uitmaakt ;) !

Novalues

Re: Halp mij! Fotoshoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:47

Ga eens langs bij een plaatselijke pasfoto fotograaf. Veel van die fotograven hebben een studio ergens in hun huis en kunnen je vast wel helpen! Ook zijn ze vaak niet heel erg duur. Wel moet je een beetje letten op de kwaliteit, want sommige zijn echt bagger. Hier in Eindhoven heb ik nog wel een adresje voor je, maar misschien vind je dat te ver..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:51

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:57

Tja als je een goede fotoshoot wil, kost dat nou eenmaal veel geld.

Wat vind jij duur, wil je studio foto's want die zijn vaak duurder.
Wil je geen studio foto's, kost je iets minder.

En dat je er weinig voor krijgt, wat vind jij weinig, want je betaald voor de uren die de fotograaf aan de fotoshoot besteed. Niet voor de foto's, je mag meestal een aantal foto's uitzoeken die je dan afgedrukt krijgt, en de rest moet je voor betalen. Digitale bestanden zal een goede fotograaf ook nooit gratis zonder grote naamsvermelding geven.

Vind je €50,- duur, dit is namelijk in vergelijking met andere fotografen niet veel geld. In mijn onderschrift staat de site waar je voor dit bedrag mooie foto's krijgt. Geen studio.

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 17:34

Dank jullie wel!

Ik kan inderdaad eens kijken bij de pasfoto-fotograaf (wat een woord :D ).
En ik zal die site eens bekijken, Ikke20!
@Manutjuh: 50 euro is niet duur inderdaad!
en dan nog @ Celede: Ik vind Eindhoven niet ver hoor, dus graag het adres :D

Meer reacties altijd welkom!

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 17:38

@ Manutjuh: Krijg je in totaal 8 foto's, of mag je zelf de rest ook hebben om zelf af te drukken?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:41

Voor kwaliteit betaal je. Mijn broertje en ik waren 130 euro kwijt voor een foto van 50x50 zwart wit,zonder lijst. Best veel geld, maar hij is wel heel mooi geworden. Je kunt ook op zoek gaan naar een amateurfotograaf, maar dan ben je toch minder zeker van een goede foto. Al zijn er hier op bokt wel een aantal die goede foto's maken.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:51

Zoals ik in mijn post uit probeerde te leggen. Je krijgt dus 8 foto's afgedrukt erbij. Die mag je uiteraard zelf uitzoeken, wil je meer foto's dan moet je die apart bijbestellen.

Als ik digitale bestanden weg ga geven levert mij dat natuurlijk niks meer op achteraf. Want dan kan iedereen die foto's zelf af gaan drukken, overal. En als mensen zelf af gaan drukken heb ik geen controle op de afdrukkwaliteit en dan hangt er zomaar een posterformaat foto van slechte kwaliteit in jouw huiskamer, en als mensen dat aan mijn naam gaan koppelen, is dat geen goede reclame.

2 redenen dus waarom geen enkele goede prof. fotograaf zomaar gratis een digitaal bestand weg zal geven.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:39

Bellatrix hier op Bokt maakt ook mooie en relatief goedkope foto's :j
Ze heeft ook een site:
http://www.mtshots.nl

SSDesign

Re: Help mij! Fotoshoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:42

Je kunt het beste in de buurt gaan zoeken. Vaak betaal je veel aan reiskosten, waardoor de shoots nog duurder worden.

Denk alleen wel bij fotoshoots ook aan de apparatuur. Een goede camera is niet echt goedkoop. Ook als je foto's wil in een studio, het licht, de schermen enz. kosten ook allemaal geld en fotografen hebben ook recht op hun uurloon :) Er komt nog veel meer bij kijken dan alleen het maken van de foto's, want aan de nabewerking ben je minstens zo veel tijd kwijt.

En mocht je visagie oid willen, ben je natuurlijk nog meer kwijt :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:43

Savale op Bokt misschien? Die maakt echt onwijs gave portretten!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:45

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:56

hoi, ik wil je wel helpen, woon in breda dus heb je niet veel reiskosten. PB maar wat je wilt, dan kan ik kijken hoe en wat

savale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:58

Bedankt voor de reclame Elessar ;) Ik ben ook nog maar een amateur (wel met ambities).
Het voordeel van het kiezen van een prof is dat je wat zekerder bent van een goede foto, maar daar betaal je ook voor. Vaak krijg je ook niet het origineel dus betaal je ook nog per afdruk of je betaald je scheel om het orgineel te krijgen.
Het voordeel om voor een amateur te kiezen is dat je meestal niet echt de "standaard" kiekjes krijgt met een grijze achtergrond. Een amateur zal er meer werk in steken en vaak ook meer bereid zijn om op locatie wat te doen (wat veel leuker en spontaner is vind ik zelf)
Ik stuur je nog even een PM ;)

groetjes Sander www.savale.nl

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:20

jessj22 schreef:
mijn vader en stiefmoeder zijn profecionele fotograven
je kunt even een kijkje nemen op hun site als je wilt

http://www.tamart-photography.nl

groetjes

Wauw , die foto;s zijn echt mooi! :)

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:42

juweeltje schreef:
Dank jullie wel!

Ik kan inderdaad eens kijken bij de pasfoto-fotograaf (wat een woord :D ).
En ik zal die site eens bekijken, Ikke20!
@Manutjuh: 50 euro is niet duur inderdaad!
en dan nog @ Celede: Ik vind Eindhoven niet ver hoor, dus graag het adres :D

Meer reacties altijd welkom!

Persoonlijk denk ik dat je meer hebt aan de tips die je van andere krijgt dan die ik je zou kunnen geven. (kwalitatief gezien tov de prijs).

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:39

Ik denk dat als je bokt even afspeurt, je vast wel een leuke amateurfotograaf tegenkomt.
Ik vind dat er hier zeker zijn die foto's maken die kwalitatief mogen gezien worden. Eventjes zoeken dus. :)