Help, de computer start niet meer normaal op!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liseleen_

Help, de computer start niet meer normaal op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 14:25

Hallo,
een tijdje geleden kreeg onze computer (we hebben er gelukkig nog een die onder mijn hoede staat) te maken met het virus Antivirus2009. Met enige moeite heb ik deze kunnen verwijderen maar de computer is flink aangetast. Bepaalde progamma's zoals Office (word enz.) werken niet meer. Nu heeft zich een nieuw probleem voorgedaan: de computer weigert in de normale modus op te starten. Als je hem aanzet dan start hij tot de helft van de procedure op, start vervolgens opnieuw op waarna je een scherm krijgt met de keuze voor veilige modus enz. Als je dan normaal starten kiest start hij weer opnieuw op en begin je weer van voor af aan. Nu ben ik alle bestanden in veiligheid aan het stellen in de veilige modus maar ik weet niet wat ik nu verder moet doen!
Is systeemherstel een optie, of kan ik dan straks weer ruzie maken met dat ongelofelijke irritante virus?
Wie o wie kan mij helpen?!
B.v.d.
Groetjes, Liseleen ;)

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:29

Liseleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 14:32

criollolover schreef:
ik kan je niet helemaal helpen, weet wel dat ik deze virus uiteindelijk van mijn pc heb gekregen. het heet
http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

Bedankt, maar het probleem is nu dus het virus niet meer. Ik was zo blij toen ik die eraf had gekregen en nu zit ik met dit probleem!
Maar toch bedankt, mocht hij toch weer opduiken dan zal ik daar zeker even naar kijken! :)

frankiej

Re: Help, de computer start niet meer normaal op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:14

als je toch alles veilig hebt gesteld, kun je het beste de schijf formatteren en opnieuw windows installeren. wordt ie gelijk weer sneller ook

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:25

enige die je eventueel zou kunnne helpen is een pc-monteur, of je moet toevallig in de buurt van Amsterdam wonen, dan weet ik nog wel iemand.

Liseleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 20:45

Bedankt voor de reacties.
Me ouders hadden het ook al over de computermonteur gehad maar me moeder zei misschien kan jij eerst even kijken wat je kan doen (nouja ik kan wel iets maar niet zoveel dus vandaar de vraag).
Maar kan systeemherstel kwaad, of kan ik er maar gewoon beter vanaf blijven en een deskundige inschakelen?

@frankiej: de windows-cd van die computer is kwijt en ik heb alleen nog de cd van mijn windows.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:53

is dat een oem versie zeker? de corporate zou er wel op kunnen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:57

ik had het ook, bij mij had de virusscanner per ongeluk een belangrijk onderdeel van de pc zelf verwijderd. ikkon het terug vonden op de AVG site, moest een programmatje downloaden.

Liseleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:11

frankiej schreef:
is dat een oem versie zeker? de corporate zou er wel op kunnen

Ik denk het wel ja, toen ik mijn pc kocht hebben ze deze erop gezet en die kocht ik dus mee met de pc. Dus ik neem aan dat het de oem versie is....(In hoeverre ik de term oem versie begrijp :P)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:17

idd ja, dit is de uitleg: Original Equipment Manufacturer