Opleiding tot instructrice.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Opleiding tot instructrice.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 13:13

Heey, weet iemand waar je dit kunt doen (bij KNHS toch?) en wanneer? Ik ben nu 14 jaar, maar ben binnenkort van plan als ik jaar of 16/17/18 ben, een opleiding tot instructrice dressuur te doen. Aangezien ik nu nog met mijn gewone studie zit, kan het dan wellicht ook in avonduren en hoelang moet je erover doen. En moet je een eigen paard hebben? ;) Sorry voor al die vragen, maar het lijkt me leuk om later op zaterdag zo'n bijbaantje als instructrice te hebben.

Joyce_

Re: Opleiding tot instructrice.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:23

De ORUNbasiscursus is altijd in de avonduren. Niveau 3 en 4 zijn overdag. Een keer in de week, voor 20 weken achter elkaar. Op de site van de KNHS is alle informatie daarover te vinden :) Je moet 17 zijn in het cursusjaar om mee te mogen doen. Voor de basisinstructeur-cursus hoef je geen eigen paard te hebben en geen aantoonbaar rijniveau.
Dan zijn er 3 cursussen om gediplomeerd instructeur te worden, dat zijn de instructeuropleidingen 2, 3 en 4. Daarvoor moet je respectievelijk L1 dressuur/L-springen, M1 en M2 met steeds één winstpunt te zijn en een paard (met datzelfde niveau) kunnen meenemen, om de week of elke week.

Maar, dit had je ook allemaal kunnen vinden op de site van de KNHS, ik zou zeggen: neem daar eens een kijkje!