Als 'fotograaf' een zus hebben die niet kan fotograferen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aiselover

Als 'fotograaf' een zus hebben die niet kan fotograferen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 20:18

Kennen jullie dat...

....dat je zelf veel fotografeert, en graag vooral paardensituaties zo mooi mogelijk op de gevoelige plaat probeert vast te leggen....

...dan ook regelmatig veel andere ruiters fotografeert met mooie foto's...

...de juiste belichting, scherpstelling, juiste moment van beweging van het paard op de foto probeert te krijgen...

...en dat je dan zelf aan het rijden bent, en je zus liefbedoeld foto's van je probeert te maken, maar dat het er niet eens op LIJKT? :D :+

.

Om jullie een voorbeeld te geven, vandaag op het strand;

Afbeelding
ik weet dat mijn hoofd misschien niet zo mooi is, maar om hem dan gelijk af te hakken? :+
en het lijkt ook net of onze Fries z'n laatste levensdagen wel heeft gehad, terwijl hij juist aan het uitstrekken was :D :Y)

.

En wat ik zelf maakte in dezelfde situatie, en hoopte ook een vergelijkende foto terug te krijgen:

Afbeelding

En nou weet ik ook wel dat hij bij mij niet nageeflijk liep en dat dat ook al een ander plaatje geeft, maar het ging in dit geval even om de activiteit die onze Fries op het strand aan het showen was :D

Kennen jullie zo'n situatie?

Met alle liefde voor m'n lieve zus hoor, die toch weer de moeite neemt om het te proberen...
...maar af en toe vraag je je wel eens af;

HOE KRIJG JE HET VOOR ELKAAR??? :+ :D 8)7

Komt jullie deze situatie ook bekend voor, of ben ik de enige die na een 'fotoshoot' vaak weer in een scheur kan liggen om de dingen die m'n zus af en toe voor elkaar heeft weten te krijgen?

Sommige dingen zijn ook gewoon echt knáp hoe je het voor elkaar krijgt;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LROIRYE4.jpg
"Ja maar hij gaat ook zo snel..." :D

En hier kreeg ik bijna hoop...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-46TSRMZB.jpg
Je ziet in ieder geval als een van de weinige foto's dat hij een beetje aan het strekken was, maar wel fijn dat de horizon niet afleidt en dat de zee zo mooi scherpgesteld is :Y) *D

Nee hoor, ik vind m'n zus verschrikkelijk lief.
Maar in zulke gevallen, weet ik echt niet wat ik met d'r aanmoet :D

Meer mensen met zo'n ervaring? :+

ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de dader zich meldt... :D

Emori

Re: Als 'fotograaf' een zus hebben die niet kan fotograferen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:21

ik heb dat met mijn vriend :')
die zet dan alleen het hoofd van mijn pony of van mij op de foto :+

ik maak de mooiste foto's van anderen, van mezelf heb ik vrij weinig fatsoenlijke foto's te paard :+

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:22

ach tja. leuk dat ze het probeert toch.
Vind dat je een heul lieve zus hebt die er het beste van probeert te maken ook al kan ze niet zo goed fotograferen als jou.
Ik fotografeer zelf ook, maar als mams dan foto's moet maken of iemand anders met mijn camera ben ik altijd al blij met een foto die redelijk fatsoenlijk is en meer verwacht ik ook niet en kan je ook niet verwachten vind ik.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:24

Ik heb het ook haha :P Maar geef er weinig om. Voel me altijd maar trots dat ik het een stuk beter kan. Ik maak ook veel foto's van anderen, maar heb zelf weinig foto's van mij en mijn verzorgpony's enzo ;)

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 20:27

Haha het komt dus bekend voor, dat je zelf vrij weinig fatsoenlijke foto's te paard hebt :P

Maar ik vind het ook reuze lief dat ze het probeert hoort, en als je nu een camera hebt die 3 seconde doet voordat er geklikt wordt, maar ik heb altijd de hoop dat als ze veel klikt, dat er toch ééntje op het goede moment geklikt wordt.. :+

Maar ik verwacht er zeker ook neit meer van hoor, maar het blijft wel grappig en VERASSEND als je thuis komt wat ze er weer van gemaakt heeft, want ik zou het niet voor elkaar krijgen :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:29

Bekend fenomeen, vooral als mijn moeder achter de camera staat.. :')
Die kan het na een aantal jaren nog steeds niet..

Mijn vriend begint het na veel commentaar van mijn kant eindelijk te leren.. :P Ik stel wel zelf de camera in voor hem, maar verder begint ie t aardig te leren. Ik zeg gewoon waar ie op moet letten.. :)) En t begint zijn vruchten af te werpen..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:29

Mijn vader klikt bij het voltige ook altijd aan één stuk door. Tja, dan denk je dat er wel iets tussen zit bij een kuur van 4 minuten :P Nou niet dus :P

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:30

Hahaha héél herkenbaar! Niet goed scherpgesteld, verkeerde moment. Echt dramatisch. :')

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:31

tja heb ik ook vaak last van

maak ik mooie foto's van ander (en geloof me ik moet nog veeel oefenen). En dan geef ik iemand anders me camera om foto's van mij te maken. En dan zijn ze gewoon echt 3x niks haha

aja.

Qimm

Ik heb dat probleme ook met mijn vriend haha. Ik moet dan altijd roepen wanneer hij even de knop ingedrukt moet houden (zodat je even een reeks foto's krijgt) hij hefet en van foto's maken en van paarden niet veel verstand :D

Ach, tis een schat en hij doet het toch maar als ik het hem vraag!

Sita_

SSDesign schreef:
Mijn vader klikt bij het voltige ook altijd aan één stuk door. Tja, dan denk je dat er wel iets tussen zit bij een kuur van 4 minuten :P Nou niet dus :P

Hahaha inderdaad, alle verkeerde/lompe/oncharmante momenten ook zeker.. :)) Heeft mijn vriend ook een handje van gehad..
'Ja, maar ik heb wel 100 foto's hoor' En dan ga je ze vol verwachting bekijken en dan zitten er 2 goede ofzo tussen.. :')

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:32

Dit probleem heb ik dus ook altijd :+ en dan is alles bewogen/vaag of een raar moment :(

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 20:33

Ja camera van tevoren instellen is inderdaad wel handig, anders weet ik niet wat er uberhaupt te zien zou zijn :D
Maar het grappige is, dat ze ook echt wel weet hoe het eruit moet te zien, of waar ze op moet letten, en vooral als ik zelf foto's heb gemaakt dan weet ze alles wat er anders had gekund...
maar als ze er dan zelf weer mee in handen staat, lijkt ze wel in een andere wereld te leven :+

Voltige lijkt me ook best lastig te fotograferen, vooral in binnenbak :j
Maar inderdaad, ik zou ook de hoop hebben dat er in 4 minuten toch iéts is wat er op lijkt.. :Y)

Ik moet ook altijd zo lachen om de reactie als ze zelf begint met uitzoeken...
"tsja het is toch niet hélemaal wat ik had gehoopt...."
wat verder gaat in "maar het was ook best moeilijk en hij ging zo snel.."
en wat eindigt in "tsja ehhh...maar deze is toch bést leuk?" :D

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:34

Mijn moeder kent het woord camera niet eens... :Y)
Haha grapje.

Ik krijg ook niet altijd zulke mooie foto's, maar ik vraag dan gewoon om een filmpje!

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:35

ben ik blij dat mijn zussen het wel kunnen:D alleen mijn vader jammer genoeg niet! maar ik snap je probleem!

zit je allemaal rondjes te rijden rond de fotograaf en dan heb je een beetje ergere foto's dan lelijk haha

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:36

Heel herkenbaar, maar dan op een andere manier.
mijn broer is een superfotograaf met topmateriaal en heel veel kennis om perfecte shots te maken.
Maar van paarden weet ie helemaal niks. Dan loopt ie makkelijk een half uur te zeuren dat mn paard zn hoofd zo saai stil houdt en als ie dan net wat zweet achter zn oortjes wegschudt ofzo dan *klik* heeft ie dè actieshot waar ie al de hele tijd op zat te wachten. :+
Hij weigert gewoon om die standaardplaatjes voor me te schieten, daar ziet ie geen uitdaging in. Maar ik ben blij als ie komt, want uiteindelijk zit er toch nog wel iets tussen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:36

aiselover schreef:
Voltige lijkt me ook best lastig te fotograferen, vooral in binnenbak :j
Maar inderdaad, ik zou ook de hoop hebben dat er in 4 minuten toch iéts is wat er op lijkt.. :Y)

Ik moet ook altijd zo lachen om de reactie als ze zelf begint met uitzoeken...
"tsja het is toch niet hélemaal wat ik had gehoopt...."
wat verder gaat in "maar het was ook best moeilijk en hij ging zo snel.."
en wat eindigt in "tsja ehhh...maar deze is toch bést leuk?" :D

Haha nou ik stel de camera altijd al in voor mijn vader, maar hij heeft er zelf vrij veel verstand van en in combinatie met een lichtsterke lens moet het aardig lukken denk ik altijd maar :P. En als we thuis zijn, is hij altijd helemaal trots op z'n foto's en maakt dus een selectie van de foto's die hij gemaakt heeft... Tja ik houd mijn mond altijd maar, maar hij kan dus geen foto's maken, maar al helemaal niks selecteren want alles wat hij selecteert lijkt nergens op :P

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:38

SSDesign schreef:
Haha nou ik stel de camera altijd al in voor mijn vader, maar hij heeft er zelf vrij veel verstand van en in combinatie met een lichtsterke lens moet het aardig lukken denk ik altijd maar :P.

Ik doe dat altijd voor mijn moeder, maar die vind dat dan 'eng' en die wil hem op de zogenaamde oma-knop (automatisch), want dan kan iedereen mooie foto's maken. Haha nou, niet dus. :D

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:44

Tja.. Het is weleens jammer. Het is altijd leuk om goede foto's te hebben, maar ik vind niet dat je van mensen kunt verwachten dat het geweldige foto's worden. Fotografie blijkt toch lastiger dan veel mensen denken ;)
Ik stel altijd de camera van te voren in en geen ondertussen wat tips :o Daarna probeer ik het in photoshop wat bij te werken en klaar. Ik laat ze er altijd zoveel mogelijk maken, dan zit er vast wel iets tussen.

Als ik goede foto's van mezelf wil, dan huur ik een goede fotograaf in. En anders? Dan ben ik allang blij dat die gene foto's WIL maken.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:45

Haha ken het "probleem" :D
Denk er serieus over om haar een fotografiecursus kado te doen ofzo :+
Wat ik binnenkort een keer wil doen is samen met haar foto's gaan maken. Materiaal genoeg bij ons op stal. Kan ze mooi oefenen en kan ik meteen ff checken of het goed gaat ;)
Het stomme is dat als ze zelf foto's maakt van haar pony's met haar eigen camera, dat die wel leuk zijn.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:46

heb ik ook :P
ik maak zelf (vind ik) aardig mooie foto's en dan komt papa even mee kijken en dan ziet het er zacht uit gedrukt niet zo heel mooi uit :+ hihi

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:46

Als ik dat me zus of me vader zou geven hebben ze er toch geen zin in en doen ze het toch niet :P.
Hun intereseren zich geneens in paarden :+

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 20:47

CaPrIoLe`79 schreef:
Heel herkenbaar, maar dan op een andere manier.
mijn broer is een superfotograaf met topmateriaal en heel veel kennis om perfecte shots te maken.
Maar van paarden weet ie helemaal niks. Dan loopt ie makkelijk een half uur te zeuren dat mn paard zn hoofd zo saai stil houdt en als ie dan net wat zweet achter zn oortjes wegschudt ofzo dan *klik* heeft ie dè actieshot waar ie al de hele tijd op zat te wachten. :+
Hij weigert gewoon om die standaardplaatjes voor me te schieten, daar ziet ie geen uitdaging in. Maar ik ben blij als ie komt, want uiteindelijk zit er toch nog wel iets tussen.

Oja dat is weer het andere uiterste natuurlijk :D
Maar hij vind het dan vast wel leuker als je aan het rijden bent, of dat ook niet?
Want dat vind ik meestal het probleem...
De 'portretplaatjes' van ons paard of van het paard alleen die kan ik zelf nog wel maken, maar het probleem is dus vaak dat als je erop zit, het een beetje lastig is om van jezelf foto's te maken :D

Maar foto's selecteren dat is ook weer een andere kunst opzich ja :P
Best lastig als iemand dan zo trots is op z'n resultaat, maar je er zelf niet veel mee kunt ;)

Ik vind het zelf ook altijd zo'n kunst om van anderen op het moment te klikken dat het net lijkt alsof je paard heel de dag voortreffelijk liep, maar het is wel confronterend als je jezelf dan op de foto's terugziet waarvan je toch mag hopen dat het er niet echt de hele tijd zo uitzag :D
Mijn zus zegt dan ook vaak: "ja ik snap het niet, want het zag er toch echt héél anders uit..." :+

en nogmaals, ik maak zelf ook geen perfecte foto's ofzo hoor, maar m'n zus is weer het andere uiterste :D

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:48

@aiselover: Ik had het over rijfoto`s _O-

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 20:51

CaPrIoLe`79 schreef:
@aiselover: Ik had het over rijfoto`s _O-

Ohwww haha :o
nu begrijp ik het pas, met dat "als hij met z'n hoofd schudt, vind hij het pas echt actie"' :D
Haha, ja dat is dan een dubbel probleem; uitleggen hoe de paardensport in elkaar zit en nog het juiste moment/plaatje te pakken zien te krijgen haha :D
maar het lijkt me best frusterend als hij zulk goed materiaal heeft, en je dus weet dat hij het erg goed kan, maar dat er dan toch niet helemaal uitkomt of verloopt zoals je wilt/hoopt :P