Hoe zit het met mijn auteursrechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nathalieeee_

Hoe zit het met mijn auteursrechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 18:02

Hoi!

Ik zit dus ergens mee. Ik had dus een vriendin, maar doordat zij mij geleend geld (150 euro := ) niet heeft terugbetaald, zijn wij geen vriendinnen meer. Toen we dat nog wel waren, had ik foto's gemaakt van haar pony. Nu gebruikt zij echter die foto's in haar marktplaats advertentie waarin ze die pony te koop aanbiedt. En eigenlijk wil ik dat liever niet.. Geen copyright logo, niks staat erop. Maar ik wil mijn foto's niet op marktplaats tegenkomen, zonder toestemming. Als het nog een vriendin van me was geweest, oké, maar dit vind ik echt niet tof.

Zit ik nou een beetje te miepen, of heb ik wel degelijk auteursrecht en kan ik 'eisen' dat die foto's eraf gehaald worden..?

MarrieLeen

Re: Hoe zit het met mijn auteursrechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:04

Volgens mij kan je via Marktplaats eisen dat de foto's verwijderd worden. :j

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:06

Goh. Ik snap dat je het niet leuk vindt, maar ik vrees eigenlijk dat je er niet veel aan gaat kunnen doen!

Indien jouw copyright logo erop had gestaan, had je bewijs gehad dat het jouw foto's zijn. Maar nu kan je dit niet bewijzen. Zij zal zeggen dat jij liegt & omgekeerd. Marktplaats gaat dan haar denk ik wel het voordeel van de twijfel geven..

Wat je wel kan proberen, is haar vriendelijk vragen of ze die foto's van marktplaats verwijderd omdat jij die gemaakt hebt.

Ik hoop dat ik je hier toch een beetje mee help :-)

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:06

150 euro :oo dat is niet niks!
en nee, ik vind niet dat je zit te miepen hoor, ik zou eens goed met haar gaan praten, en niet alleen ''eisen'' dat ze de foto's er afhaalt, maar je ook nog terugbetaalt.
en als ze de foto's er niet wil afhalen kan je marktplaats er nog bij halen.

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 18:14

150 euro is inderdaad niet niks nee. Maar na een half jaar erachteraan gegaan te zijn was ik het zat, maar heb d'r wel heel duidelijk gemaakt geen contact meer te willen ;) . En gelukkig was mijn vader zo lief om me het geld te geven, omdat hij haar ook zat was :') . Ik heb haar inderdaad wél al een mail gestuurd, maar daar reageert ze niet op hoewel ze wel online is (heb haar geblokkeerd op msn, maar kan dus wel zien wanneer ze online is..) En de foto's zijn niet weggehaald.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:18

Ik snap ten eerste niet dat je ouders niet gewoon naar haar ouders toegaan en de situatie uitleggen (niet van de foto's, daar is verder niets aan te doen...En het is niet zo'n big deal toch...) en dat je nog 150 euro van hun dochter krijgt?!

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 20:36

Ik heb meerdere malen met haar ouders gebeld, mijn vader ook. Maar haar ouders vonden dat het niet hun probleem was. En dat we het onderling maar moesten oplossen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:02

Wat zonde om een vriendschap weg te gooien voor 150 euro..
Je betaald toch alles netjes terug lijkt me??

Maargoed,snap dat je dit heel vervelend vind,meer dan een mailtje naar haar sturen kun je denk ik niet doen..

Succes ermee!

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:05

Plaats gewoon een advertentie met dezelfde foto´s en zeg dat het paard op de foto van jou is en niet te koop staat }>

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:10

Mwoah ik vind dit nou niet zo'n probleem eigenlijk..

Het klopt absoluut niet dat zij die 150 euro niet terug betaald, en dat jij daarom geen vrienden meer met dr wilt zijn, begrijp je in dat punt helemaal :j

Maar aan de andere kant, het lijkt mij volkome normaal dat zij het beste plekje voor dr paardje wil hebben, dat ze veel reacties op dr paardje wil hebben en zo een leuke nieuwe eigenaar voor dr paardje kan zoeken, en daar horen leuke foto's bij!

Ik zou het geen punt gevonden hebben dat ze mijn foto's gebruikt zou hebben voor de advertenties, betekend dat jij hele mooie foto's gemaakt hebt, en beschouw dat dan maar gewoon als een complimentje :)

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:09

nja ik begrijp het wel, ik zou liever mijn foto's ook niet op internet in een advertentie willen zien, en vooral niet in een advertentie van iemand die nogal l.ullig tegen je heeft gedaan :)
maar ik weet verder ook niet wat je nog zou kunnen doen.. misschien marktplaats erbij halen, en als dat niet werkt.. nouja dan heb je pech denk ik :P