hoevaak ben je vreemdgegaan?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

hoevaak ben je vreemdgegaan?

ikke? never! nog nooit!
99 (65%)
nou... eigenlijk wel 1 keertje
27 (17%)
ik geloof 2 of 3 keer ofzo
19 (12%)
vreemdgaan? is bij mij aan de orde van de dag!
7 (4%)

Totaal aantal stemmen: 152


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 20:59

Nog nooit, ben het met Sjuim eens...vreemdgaan is een gebrek aan respect en ik vind alcohol geen excuus!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48576
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 21:04

ik nog nooit... als je vreemdgaat, dan heb je naar mijn mening geen relatie....

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 21:04

Hmmm, ben nooit echt vreemdgegaan. Met de jongen waarmee ik al 3 jaar iets had ging ik op wintersportvakantie en toen vond ik daar de skileraar wel ineens heel leuk. Ook ging het al een tijdje (veel) minder en had ik daar errug veel gedronken (ooit bij de apresski in Mayrhofen geweest? Knipoog)
Ik heb het toen wel eerst uitgemaakt, dus echt vreemdgaan was het niet, maar het was wel respectloos en hoewel ik er niet echt spijt van heb gehad zal ik dat nooit meer zo doen. (zeker niet omdat ik nu het leukste vriendje van de wereld heb Lovers )

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 21:06

Nooit, en als ik erbij nadenk... hoe zou ik het vinden als mijn vriend het bij mij zou doen?

Als je een goede relatie ga je niet vreemd ook.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 22:07

Renske20"]
ALCOHOL IS WEL EEN EXCUUS!!!

oke je drinkt zelf(te)veel maar het is gewoon een FEIT dat je met drank op veel losser bent, je grenzen vervagen en dan kunnen dingen uit de hand lopen!

als mn vriend vreemdgaat met drank op ben ik pissig, gaat hij nuchter vreemd en heeft hij er dus heel bewust voor gekozen om iets met een ander te doen vind ik dat veel erger dan wanneer er op stap met drank op wat is gebeurd....
[/quote]

[quote="Renske20 schreef:
het is ook geen excuus!

Is het nou wel of geen excuus... Lips are sealed

Je weet dat je als je teveel drinkt losser wordt... Je zegt zelf dat het een feit is... En dus weet je zelf dat je dan vreemd zou kunnen gaan. En dus is het je eigen schuld. Als je van iemand houdt, zorg je dat de kans dat je vreemd zou kunnen gaan, niet aanwezig is... En daarom is alcohol geen excuus. Je weet de gevaren, en toch doe je het. Dan geef je dus niet genoeg om diegene waar je de relatie mee hebt. Anders had je het niet zo ver laten komen...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:10

Toen ik net 13 was en de jongens interessant werden vond ik het geweldig om iedere avond te flirten met een andere jongen. Aangezien ze na die avond verkering vroegen zei ik iedere keer ja Haha!
Ik heb in die 3 weken 3 vriendje gehad, dus ik ben 2 keer vreemdgeweest...
Toen ik een serieuze vriend kreeg (paul, ondertussen ex-vriend) ben ik NOOOIT meer vreemd gegaan. Nog niet aan gedacht.
En ik zal dat ook echt nooit (meer... Schijnheilig ) doen....

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:14

oke ik heb het wat vaag opgeschreven, wat ik bedoelde is, veemdgaan gebeurt sneller met drank op, dat is gewoon een feit, dus in dat opzicht is het een excuus, want je wordt er losser van.

ik gebruik zelf drank niet als excuss maar zou als mn vriend vreemdging, bozer zijn als dat nuchter gebeurde dan wanneer het met drank op gebeurde!

als je nuchter bent en vreemdgaat doe je het bewust, of zelfs gepland!

als je gedronken hebt gebeurt zoiets veel sneller, en vaak voor je het doorhebt!

en verder, dat ik gister toevallig met bart heb gezoend(waar ik al maandne gek op ben, maar iets met bjorn heb) komt niet door de drank, dat was omdat ik wilde weten wat ik nou echt voor bart voel, is het alleen die spanning(ja dus)of vind ik hem echt zo leuk(niet dus)

maar vreemdgaan door de drank vind ik minder erg dan nuchter zijn en dan vreemdgaan!

Rivendell

Berichten: 6847
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:16

Ik ben nog nooit vreemdgegaan en zal het hoogstwaarschijnlijk ook nooit doen. Het idd met respect voor de ander te maken. Ik ben zelf wel eens bedonderd en ik weet hoe veel pijn het doet.
Bijkomend detail bij mij, ik ben bi. Ik heb nu een vriend en daar blijf ik bij. Ik zal nooit iets met een vrouw doen, terwijl ik nog bij mijn vriend ben.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:22

Renske20 schreef:
ALCOHOL IS WEL EEN EXCUUS!!!

oke je drinkt zelf(te)veel maar het is gewoon een FEIT dat je met drank op veel losser bent, je grenzen vervagen en dan kunnen dingen uit de hand lopen!

als mn vriend vreemdgaat met drank op ben ik pissig, gaat hij nuchter vreemd en heeft hij er dus heel bewust voor gekozen om iets met een ander te doen vind ik dat veel erger dan wanneer er op stap met drank op wat is gebeurd....


is het nog steeds geen excuus!!!!
Het kan een oorzaak zijn, maar geen excuus.
En dan nog, ik vind dat je van jezelf moet weten dat wanneer je iets meer drinkt, dingen kunt gaan doen, waar je weleens spijt van zou kunnen krijgen. Dus je bent er nog altijd zelf bij.......

Dit vind ik nou een echt een waardeloze opmerking. Lips are sealed

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:33

Ik ben nog nooit vreemd gegaan en ben dat ook zeer zeker niet van plan. Ik ben zelf 2 keer besodemieterd (stelde dan wel niet veel voor maar toch) Ik hou te veel van mijn vriend om hem pijn te doen. Ik vind vreemdgaan erg egoistisch. Als je een relatie hebt, dan heb je rekening te houden met elkaar en met elkaars gevoelens.

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:34

tja vreemdgaan... ik ben pas 15. heb een vriend van bijna 22. nog niet zo lang. voelt overigens wel langer aan. maar vind al aantal maanden een jongen leuk. dacht dat ie onbereikbaar was. tot gister... tja ik ben 'vreemdgegaan'. ga het wel uitmaken met mn vriend hoor. maar wil het niet over de telefoon doen en aangezien hij elke dag werkt. maar ja ik ben dus vreemdgegaan. 1 keer. en loop nu rond met een schuldgevoel. maar ja die jongen is gewoon mn droomjongen. ik had een kans en heb hem genomen. ik zie wel wat ervan komt...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:46

Ik zou nooit vreemd gaan in de zin dat ik het absoluut niet wil. Af en toe is het wel erg makkelijk om vreemd te gaan en de verleiding kan groot zijn. Ik weet echter dat ik Roy ermee verlies en dat het dan echt over en uit is, geen vergeving. En zonder hem wil ik niet, dus ik moet wel trouw blijven, want deze relatie zet ik no way op het spel.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:49

ik zeg toch ook niet dat ik drank als excuus gebruik! maar ik vind het wel een redelijke uitleg/beetje excuus als mn vriend vreemd is gegaan, terwijl ie heeft gedronken!

liever dat ie met drank op vreemd gaat dan dat ie het nuchter en heel bewust doet, dan zit er pas echt wat fout!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 11:32

Ik ben nog nooit vreemdgegaan. En ben dat ook niet van plan. Ik zie vreemdgaan echt als een gebrek aan respect voor je partner.
Ik kan me goed voorstellen dat je een keer verliefd wordt of interesse hebt in een ander. De grote vraag is dan of je iets met die gevoelens gaat doen... Is het het waard om daarvoor je relatie op te geven?
Voor mij zou het duidelijk een keuze zijn. Of de ene jongen, of mijn partner. En dan zal ik goed moeten nadenken wat ik op zou moeten geven voor een onzekere verliefdheid.
Maar ik heb dit nog niet meegemaakt, dus ik vind het moeilijk in te schatten hoe mijn reactie zou zijn.

Drinken doe ik niet, dus drank is voor mij zeker geen excuus. Naar mijn mening is het dat nooit, maar daarover verschillen de meningen. Zou mijn vriend vreemdgaan terwijl hij gedronken heeft, dan is dat voor mijn gevoel echt niet minder erg!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 11:59

Ik ben een keer of 4 vreemdgegaan, 1e keer toen ik 15 was en vriendje had die me steeds brieven gaf van een klasgenoot van hem, waren dus liefdesbrieven, uiteindelijk toch toegegeven en fout, tuurlijk!

De overige keren waren bij mijn ex, we hadden een open relatie zoals je dat noemt, dus het was legaal, maar voor mij was het nog steeds vreemdgaan omdat mijn gevoel ook niet instemde met de vrije relatie.
Mijn ex was totaal niet geschikt voor een vaste relatie omdat ie letterlijk lak aan alles en iedereen heeft, hij was geen vreemdgaander zeer zeker niet, slechte verstandhouding met vrouwen een beetje, maar hij was niet betrouwbaar in het feit dat hij rustig dagen wegbleef en mij met het eten en alles liet zitten, wilde niet werken, niets in het huishouden doen etc.
Ik heb me een paar keer van hem proberen los te maken door vreemd te gaan, ben zelfs eenmaal bij mijn ouders ingetrokken voor een paar dagen met de intentie hem te verlaten.

Bij mijn huidige vriend heb ik die behoefte niet, ik heb ook echt voor mijn vriend gekozen na veel afwegingen omdat ik die ellende allemaal niet meer wilde, dus heb gekeken wat ik van een partner verwacht en wil en wie daar geschikt voor is, en nu heb ik dus ook een hele rustige relatie waar ik me in thuis voel, en ook mijn vriend natuurlijk.

Ohw en drank is geen excuus, ik ben ook wel eens flink dronken geweest maar weet dan altijd nog wat ik doe.


Overigens is vreemdgaan niet alleen verraad tegenover je partner, maar ook tegenover jezelf, zo voelde ik het althans.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 12:05

Ik nog nooit, en ben het ook zeker niet van plan

Ben het met Sjuimpje en XoNo eens, een stukje respect voor de ander.

Verliefd worden op iemand kan altijd, maar dat gebeurd niet op één avond.
Eerst uitmaken.

Drank is absoluut GEEN excuus, als ik flink aangeschoten ben, weet ik nog steeds wat ik doe en wat ik gedaan heb.
Ga je vreemd, ben je nog niet klaar voor een relatie

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 12:18

Nope… ik ben nog nooit vreemd gegaan en zal dat ook nooit doen, dat weet ik gewoon 100% zeker (nu zullen er vast mensen zijn die zeggen dat je dat nooit 100% zeker weet Knipoog ). Mocht ik gevoelens voor een andere vrouw krijgen dan zal ik daar niets mee doen voordat ik mijn twijfels heb uitgesproken binnen mijn relatie. Ik weet zelf hoeveel pijn het doet als je partner vreemdgaat en dit niet wordt uitgesproken. Die pijn wil ik iemand anders nooit aan doen… Scheve mond

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 12:48

Avanti schreef:
Uhm rond de 6 keer ofzo, maar dat kwam dan door de alcol Schijnheilig Haha!

nee, dat komt niet door de alcohol. Dat komt door jou. Jij kiest ervoor om alchol te drinken terwijl je weet dat je dan jezelf niet in de hand hebt. Dan drink je in het vervolg toch niet te veel meer? er gaat toch een keuze aan vooraf. En jij kiest er BEWUST voor het risico te nemen dat je vreemd zult gaan.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 04-03-03 13:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 12:50

Nog nooit.....geen idee of ik in staat zou zijn tot ook.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 12:53

Renske20 schreef:
liever dat ie met drank op vreemd gaat dan dat ie het nuchter en heel bewust doet, dan zit er pas echt wat fout!


Liever helemaal niet eigenlijk... Scheve mond

Ik ben nog nooit vreemdgegaan.
Je mag de menukaart best bekijken, zolang je maar thuis komt eten.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 13:12

Ik dacht ook van mijzelf dat ik nooit vreemd zou gaan... het is mij ook gebeurd een zo'n 6,5 jaar geleden. Mijn ex is Italiaans en we hebben hier en in Italie samengewoond. We zijn in totaal 8,5 jaar samengeweest en hij was mijn 1e echt vriend. Hij wilde niet in Nederland wonen en ik zou zodra hij zich had gesetteld in Italie daar gaan wonen.. onze relatie ging al niet echt lekker en hij woonde al 3 jaar alleen in Italie en ik hier in Nederland.

Ik kwam een jongen tegen waar ik me heel erg tot voelde aangetrokken en daardoor probeerde ik hem te ontwijken... ik heb die jongen ook verteld dat ik een vriend had en eigenlijk niets wilde doen maar de aantrekkingskracht was te groot.... Ik heb het daarna ook uitgemaakt met mijn ex en voelde me best schuldig maar ik was zo verliefd op die jongen... Mijn ex bleek me achteraf zelf te bedonderd hebben maar als een typische man zei hij dat dat niets voorstelde en dat hij van mij hield Verward daardoor wilde hij het niet uitmaken. Ik denk dat vreemdgaan voor mannen iets anders is dan vreemdgaan voor vrouwen. Als ik 'vreemdga' dan heb ik daar gevoelens bij voor een persoon. Ik ben dus ook bij die andere jongen gebleven en een relatie met hem begonnen. Hij heeft me dus ook vaak bedonderd maar bleef erover liegen en uiteindelijk kwam ik weer een ander tegen waar ik gevoelens voor kreeg en heb daar een kortstondige relatie mee gehad die ik vervolgens heb verbroken omdat ik er niet mee kon leven omdat ik hen allebei bedonderde. Ik dacht wat hij kan kan ik ook maar ik ben zo niet

Ik heb het ook eerlijk opgebiecht ondanks dat hij mij heel vaak heeft bedonderd maar hij vond dat hij een man was en mannen mogen vreemdgaan maar vrouwen niet die moeten trouw blijven Lips are sealed Boos! Geen basis voor een goede relatie ik weet het. Ik heb ook nog nooit een gezonde relatie gehad helaas, ik trek de foute mannen aan geloof ik

Een ieder moet doen wat hij wil vind ik maar met vreemdgaan kan je iemand heel erg veel pijn doen. Als je een open relatie hebt dan is dat wat anders maar als je erachter komt dat degene waar je zielsveel van houdt vreemdgaat met een ander dan doet dat zoveel pijn Scheve mond

Ik weet de reden waarom ik ben vreemdgegaan en ik weet dat het zwakte van mijn kant was want ik probeerde door verliefd te worden op een ander sterk genoeg te zijn om mijn relatie te verbreken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 13:18

AnneOmie schreef:
Ik heb het ook eerlijk opgebiecht ondanks dat hij mij heel vaak heeft bedonderd maar hij vond dat hij een man was en mannen mogen vreemdgaan maar vrouwen niet die moeten trouw blijven Lips are sealed


Wat een grote L U L! Wat jij niet wilt dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet! Als hij wil vreemdgaan, moet hij een vrouw kiezen die daar tegen kan en die het zelf ook doet en dat moet hij dan accepteren. Kan hij daar NIET mee leven, moet hij zelf ook trouw zijn.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 13:29

Ik zou ook nooit vreemdgaan !!
Ik vind dat laag en niet getuigen van respect voor de ander!
Ben het dan ook helemaal met Sjuimpje en xono eens, zou het ook heel erg vinden als mijn partner vreemd zou gaan.
Tja en wat is vreemdgaan....? alles vind ik, je hebt immers gekozen voor elkaar dus waarom zou je het bij de ander gaan halen....
En alcohol vind ik een erg slecht excuus!! Mocht het dan toch gebeuren dat je je tot een ander aangetrokken voelt dan moet je daar gewoon eerlijk voor uitkomen en daar een oplossing voor vinden !

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 14:04

Overigens neem ik meisjes van een jaar of 15 welke beweren een aantal keer vreemd te zijn gegaan niet serieus,
volgens mij is het vrijwel onmogelijk om op die leeftijd een serieuze relatie aan te gaan.

Omgekeerd zijn er overigens een paar oudere Bokkers welke zich ook nog een beetje puberaal opstellen.
Wat gemist 'vroeger'?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 14:11

de keren dat ik op mn 14/15/16 vreemdging heb ik maar niet meegeteld!dan had je een vriendje wat je alleen met uitgaan zag, zoende ja dan door de week met een ander was dat 'vreemdgaan' maar ja dat is allemaal nog niet zo serieus!

verder ben ik dan nu dus 1x(of ja 2x gezoend met diezelfde jongen) echt vreemdgegaan nu ik een serieuze relatie van ruim een jaar heb

maar ik heb geeneens echt een schuldgevoel! want ik twijfelde zo erg wat ik moest doen, al maanden vond ik die ander ook heel erg leuk, weet nu dat hij niet de moeite waard is om mn vriend te laten vallen!

en ik vind het niet netjes wat ik heb gedaan, maar t gebeurde gewoon, lag ook niet aan de drank of wat dan ook want ik wist op t moment echt wel wat ik deed, maar er was zo'n spanning tussen die jongen en mij, en na 1 klein kusje gingen we de avond erna ietsjes verder, waarna ik het heb afgekapt en naar huis ben gegaan, en weet nu dat de spanning leuk was en bart zelf ook wel, maar niet leuk genoeg!

en of dit nou puberaal gedrag is?nee denk het niet, ben verder serieus met mn vriend, ben alleen ondertusse verliefd geworden op een ander, wat nu dus over is

mn vrogie reatie van 1,5 jaar ben ik ook veel leuke jongens tegengekomen, maar heb dat op afstand gehouden ivm mn vriend, maar bij bart lukte dat niet, kreeg hem niet uit mn hoofd, nu wel, en weet dat bart iig niet de reden is waarom ik het met bjorn uit zal maken!
(ik ben trouwens 20, bart 23 en bjorn 29, dus niet dat we nog jong&blij&pubers zijn!)