Boekhouder, hoe nu veder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Boekhouder, hoe nu veder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 21:20

Ben op moment al een half jaar grotendeel nog assistent Boekhouder.

Ik heb me MBO Boekhouder diploma wel gehaalt en alles.
Ik weet er nog een niveau is en dat is MBA Boekhouder. Maar kan ik daarna nog hoger klimmen? Zijn er dan ook gevolgen voor kantooruren dat ik langer moet werken? Maar wel voor vergoed kijgt.

Ik wil volgend jaar namelijk MBA doen en daarna nog een niveau hoger als het mogelijk is. Maar wat zit daar allemaal boven? Is dat dan wel van benut? Want ik hoef zelf geen bedrijf op te richten of dergelijk maar gewoon meer met het boekhouding bezig houden. ( calculatie namelijk mijn fav vak)

Graag advies en zo.

Anoniem

Re: Boekhouder, hoe nu veder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:32

Accountancy? Ik weet niet welk niveau MBA boekhouder is? Maar als dat niveau 4 is kan je door naar het HBO accountancy. Dan ga je wel veel uren maken ja, maar daar verdien je ook naar ;)
En overuren krijg je altijd vergoed ;)

Foxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:44

MBA is een opleiding op mbo + niveau, zelf heb ik deze opleiding ook gedaan en wacht nu op de uitslag van mijn laatste vak economie. Hierna zou ik spd kunnen doen, dat is op hbo niveau, maar daarvoor wil ik eerst meer werkervaring opdoen. MBA is echt een basis opleiding die wel vrij pittig is. Mijn voor opleiding was ook niet zo gungstig, mbo dierverzorging in barneveld.
Bij deze opleider heb ik mijn avond cursus gevolgd, echt een aanrader!
http://cms.bpp.com/elearning/page.asp?w=9&Ref=1&con=20

Groeten Marleen

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:31

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:26

Je kunt alle kanten op met mbo boekhouder.

Als je mbo-4 hebt, dan kun je hbo accountancy doen of spd (hbo). SPD is wat bredere opleiding in vergelijking met accountancy. Wil je doen, moet je volgens mij eerst mba halen voordat je spd mag doen. Bij hbo accountancy kun je zo doorstromen als je mbo-4 hebt.

Zoals foxie zei, MBA is net hoger dan mbo niveau 4. Je kunt het zien als mbo niveau 5. Als het goed is, worden ze alleen als avondopleiding aangeboden.

Je moet zelf eens gaan googelen op je vrije dag. Kijk eens op websites zoals han, avans, loi, nti en markus verbeek praehep. Hopelijk wordt het duidelijker voor jezelf. Je kunt altijd mailen naar de coördinator van een school. Hun mailadres staat altijd ergens op het website.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 22:36

Alvast harstikke bedankt voor de reacties.

En dan vragen mensen aan mij soms hoe ik aan me vmbo niv 1 kwam. Ik neem nu wel eigelijk een omleiding maar wel een direct weg naar me opleiding. (avond cursussen namelijk)

Ik denk dat ik dan toch voor de accoutant zal gaan dan heb ik ook een doel in me oog.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:27

Mij is juist verteld dat SPD ook heel erg specifiek is. Ik zou persoonlijk voor accountancy gaan of bedrijfseconomie, die laatste is wat breder maar ik denk dat de 1e beter bij jouw wensen aansluit. Heb je nog heel veel zin om door te gaan kan je altijd nog naar de universiteit. Volgen mij is er ook nog een opleiding voor assistent accountant :)