Weeral een dagje ziekenhuis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

Weeral een dagje ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 20:48

Ik moet het toch even van me afschrijven.. En bokt is daar ideaal voor!

Vanaf 2004 heb ik meer ziekenhuis gezien dan me lief is. Bij mijn mama werd kanker vastgesteld, dus moest
ze altijd naar daar voor haar chemo, operaties enz... Haar chemo kreeg ze op de afdeling 'intensieve zorgen' en uiteindelijk
is ze jammer genoeg vorig jaar op 31 maart overleden, ook in datzelfde ziekenhuis.

Vandaag heb ik mijn vader in allerijl naar de spoed gebracht. Hij sloeg wartaal uit, kwam niet op woorden en vergat alles.
De huisdokter is eerst langsgeweest en zijn bloeddruk stond heel hoog, op 18/9. Zijn suikerspiegel werd gemeten omdat hij ouderdomsdiabetes
heeft, en die was niet te meten met dat toestelletje, wat wil zeggen dat hij boven de 500 staat. 100 was volgens de dokter een normale waarde.

Hij moest dus via de spoed binnen om opgenomen te worden. Daar in de onderzoekskamer nog eens de bloeddruk gemeten die ondertussen 26/9 was!
Zijn bloedstalen werden naar het labo gebracht en daaruit kwam dat zijn suiker op bijna 1000!! stond. Er werd nog een ct scan genomen en ondertussen ligt hij op de 'intensieve zorgen' en krijgt via een catheter medicatie.

Nu is het zo dat hij al jaren pillen inneemt voor dit, maar hij let NOOIT op zijn eten. En dit echt in extremis. Hij eet alle vettigheid en zoete dingen die
je maar kan inbeelden. Hij beweegt ook veel te weinig (lees: niet) Zijn medicatie neemt hij ook maar af en toe fatsoenlijk in. Het is ook al zeker 2j geleden dat hij zijn suikerspiegel etc bij de dokter liet controleren.

Het is zo dat ik een immens slechte band heb met mijn vader, hij is nooit een vader voor me geweest en hij heeft mij en mijn mama alleen maar serieus
wat miserie bezorgd in het verleden. Nu ik weer geregeld in dat ziekenhuis zal moeten komen, komt alles van mijn mama weer bovendrijven.
Ik zie haar weer opnieuw liggen met haar infusen chemo, en ik zie haar weer opnieuw sterven... Mijn vader zelf was er niet bij toen ze overleed, maar hij liet geen kick en geen enkele traan toen hij binnenkwam en haar zag liggen. Ik ben het echt gewoon zo beu dat mijn leven al jaren bestaat uit ziekenhuis in en ziekenhuis uit. Ik ga nu wel op bezoek, ook omdat mijn grootmoeder er anders niet kan geraken. Met haar heb ik wel veel medelijden om het zomaar te noemen, het is immers haar enige zoon, en dat mensje heeft al veel mensen moeten afgeven.

Sorry voor het misschien wat warrige verhaal, maar ik moest even mijn ei kwijt. Soms denk je toch ook: 'stopt het dan echt nooit, die ellendigheid?'

Alvast bedankt voor het lezen! Als iemand meer info wil omtrent het verhaal omdat het wat warrig is, mag je me altijd pb'en!

Veel liefs

Nicky

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:52

Sterkte! Hopelijk worden dit soort tijden snel beter. :(:)

Anoniem

Re: Weeral een dagje ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:57

Heel veel sterkte, het zit je duidelijk niet mee :(:)

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:59

Heel veel sterkte in deze moeilijke situatie!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 21:27

Dankje! Het komt ook echt niet op de juiste moment. Zoiets komt natuurlijk nooit op een juiste moment.
Ik ging me net echt pakken beter voelen, alles viel weer op z'n plooi en nu dit weer.
Hopelijk is het snel achter de rug.

Het laatste nieuws was dat door de medicatie zijn bloeddruk al een eindje naar beneden was.
Maar hij mag dus niet weg eer alle waardes weer op een aanvaardbaar getal staan.

Heb ik ook nog de pech dat ik met een kapotte radiator zit, dus gans de boel staat af want er is ergens een lek.
Geen verwarming ,geen warm water! Zo meteen maar in m'n elektrisch verwarmd kamertje een dvdtje zien!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:14

Wat vervelend allemaal zeg! Beterschap voor je vader, maar ook voor jou; dat je het allemaal maar een plekje mag kunnen geven. :(:)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 19:20

Paula schreef:
Wat vervelend allemaal zeg! Beterschap voor je vader, maar ook voor jou; dat je het allemaal maar een plekje mag kunnen geven. :(:)

Dankjewel! Ondertussen is zijn bloeddruk en suiker al een eind gezakt, maar ik verwacht wel dat hij nog enkele dagen moet blijven.
Ondertussen zit ik nog steeds in de kou, want de verwarming is stuk en die komen ze pas maandag fixen :)