cijfer toets onterecht ten voordeel, voelt niet goed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

cijfer toets onterecht ten voordeel, voelt niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 18:22

Ik doe als meisje een ict opleiding en had vandaag een praktijk examen, om een van de diploma's die onze school aanbiedt, te halen.
De theorie van het examen (18 toetsen := ) heb ik heel makkelijk gehaald met een gemiddelde van een 9.

Maar die praktijktoets... -O-
De helft wat er in kwam had ik nog nooit gedaan!, sommige dingen had ik zelfs nog nooit van gehoord :oo.

De opstelling qua praktijk was dat er iets van 4 leraren/stagaires rondliepen om je te helpen bij vragen.
Ik had het 'geluk' dat 1 van hen mij schijnbaar interesant vond en mij geregelt ongevraagt kwam helpen.

Ik denk dat ik op eigen kracht met geluk een 6 had kunnen halen... zoveel wist ik niet.
Mijn eindscore van de praktijktoets; een 9,4.

Mijn vriend zegt, wees blij!, maar ergens ben ik er helemaal niet blij mee, het voelt helemaal niet goed...?
Ben ik nou zo apart :o?

Marjoleinn

Re: cijfer toets onterecht ten voordeel, voelt niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:29

Hmm.. Ik zou er denk ik wel blij mee zijn.. Misschien dat je er een paar daagjes last van houdt, maar dat je gevoel dan weer weg is? Is bij mij iniedergeval altijd..
Wel gefeliciteerd met het halen van je diploma! (heb je nu toch binnen of niet?)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 18:31

Marjoleinn schreef:
Hmm.. Ik zou er denk ik wel blij mee zijn.. Misschien dat je er een paar daagjes last van houdt, maar dat je gevoel dan weer weg is? Is bij mij iniedergeval altijd..
Wel gefeliciteerd met het halen van je diploma! (heb je nu toch binnen of niet?)

Van een onderdeel van de opleiding(niet de hele opleiding) :o
dankje!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:32

Hahaha nou daar zou ik me dus geen moment druk over maken :))

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:34

ik zou me denk ik ook eerst wel even raar voelen, maar joh, tis maar een deel toets en als je de rest gewoon wel lekker helemaal zelf kunt halen is er toch niets aan de hand? Gewoon blij zijn met je cijfer, en jij kunt er ook niets aan doen dat diegene je zoveel hielp.

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:36

Mooi toch dat je een goed cijfer hebt gehaald.
Misschien heb je alles wel goed opgelost met voldoende inzicht en dat je daarom ook een goed cijfer hebt.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:39

Ik heb het wel heel vaak anders om gehad...goed cijfer gehaald slecht cijfer op mn eindlijst (ja mijn nichtje zat in dezelfde klas dus ik kreeg vaan haar 5-6en zij mijn 8en :Y) )

Ik zou het lekker zo laten. Alleen jezelf laten horen wanneer het in je nadeel is. Geloof me dat doet school ook ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:01

Lekker zo laten idd, blijkbaar heb je toch voldoende inzicht gebruikt om zo'n cijfer te halen en dan vind ik dat je het ook verdient hoor. Dat je er een raar gevoel over hebt kan ik me ergens ook wel voorstellen hoor, maar als je zo'n hoog cijfer haalt dan heb je het ergens ook wel verdient, kan bijna niet anders.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:15

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je hier niet helemaal goed bij voelt, zou ik ook niet doen in jouw geval namelijk..
Maar nu het toch zo is, kan je het alleen maar positief bekijken, je hebt nu een leuk cijfer en het kan ook zijn dat je er gewoon een heel slecht gevoel over had maar dat het eigenlijk goed meeviel (heb ik ook al gehad en m'n beste vriendin heeft niets anders voor :+ ).

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:35

Je hebt het toch allemaal zelf gedaan? Oké, misschien een beetje hulp, maar hé. Ik bedoel, die andere kregen ook wel hulp toch? Gewoon lekker van genieten. ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 02:21

Hoe zat het met de rest? Misschien wisten die nóg minder en is je cijfer toch meer terecht dan je dacht! Ik had laatst een dergelijke toets (theorie goed gemaakt, praktijk half ingevuld) en ook een 9,5. Bleek dat de rest 30% of minder had ingevuld!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 02:42

Ik zou er geen moeite mee hebben hoor, who cares? Alles hoger dan een 6 is uitsloverij, zo zegt mijn vader altijd. Dat jij je niet heb uitgesloofd hoeft een ander toch niet te weten?
En niemand vraagt je later naar je cijfers hoor, als je geslaagd bent, ben je geslaagd. En dat je nu zo'n meevaller hebt is alleen maar meegenomen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:40

Ik zou er ook niets van zeggen...
Op mijn havo diploma staat ook een dikke 8 voor maatschappijleer omdat de docent een verkeerd cijfer in had gevoerd, mij hebben ze nooit horen klagen :D

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:25

Ik herken dit echt helemaal! Ik zou dit ook zo hebben...

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:33

Niets van zeggen denk ik :o
Je hebt dan wel geluk gehad!
Maar aangezien je delen nog niet eens hebt gehad en niet herkende op je toets, zou ik er wel rekening mee houden dat je wel wordt geacht dit te kennen zeg maar. Niet dat je nog een toets krijgt, maar irl moet je het wel kunnen, snap je? Maar als het maar een klein onderdeel is, ach ;)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:29

Beter zo dan andersom, zou ik zeggen!
Achja, op zich begrijp ik je gevoel wel, maar een meevallertje is altijd mooi meegenomen toch :D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:24

[LZP] > [STW]