de wereld van de zonnebanken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barvrouwke

de wereld van de zonnebanken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 17:04

Ik heb zojuist de wereld der zonnebanken betreden. We willen er graag een aanschaffen, want elke keer voor veel geld ernaartoe gaan is ook zonde. Zeker omdat er heeel veel op marktplaats staan, zo ook voor 50,-!
Maar wat zijn er enorm veel verschillende? Zo zag ik bij de wehkamp.nl bijvoorbeeld 2 zonnebanken voor +/- 900,- per stuk. Maar de ene was dubbel en de ander enkel. Hoe komen ze aan die prijsverschillen?
Ik bedoel, dan ga je toch voor de dubbele?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: de wereld van de zonnebanken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:05

Als er een voor 50,- word aangeboden vind ik het erg goedkoop en vraag ik me af of die het nog wel doet.
De lampen zijn al duur, ik vertrouw dat bedrag dus niet.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:34

de lampen zijn het duurst en het meest richtinggevend. ik zou hiervoor gewoon naar een goed bedrijf gaan, je laten voorlichten en op i-net kijken of je zulke banken kan vinden voor een lagere prijs :+

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:35

Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het feit dat de zonnebank niet goed voor je huid is?
Verder lijkt mij dat goedkoop vaak duurkoop is.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:30

Ik heb een x aantal jaren geleden een zonnebank ( hemel) gekocht via marktplaats voor 50 euro :D
Zelfs alle lampen deden het nog maar waren niet zo goed meer van sterkte.
Ik heb er zelf wel hele goede lampen a 20 euro per stuk nu in zitten maar de zonnebank heb ik nu al 4 jaar en nog altijd doet hij het prima. ;)

Yvon72

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:32

heb pas een zonnehemel gekocht op marktplaats voor 10 euro.

Er zatten pas nieuwe lampen in zeiden ze, maar ja dat geloofde we niet echt, maar we hadden zoiets van die kopen we zelf wel.

Maar daar aangekomen had ze zelfs het bonnetje nog van de lampen.
Dus voor 10,- kunnen wij bruin het jaar in en uit ;)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 10:13

Alet74 schreef:
Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het feit dat de zonnebank niet goed voor je huid is?

Zolang je alles met mate doet, zal het wel loslopen. Tegenwoordig is alles kankerverwekkend. In M&M's schijnen 7 kankerverwekkende stoffen te zitten en de kleurstoffen die gebruikt worden om je spijkerbroek te kleuren zijn dat ook. Erbij lopen als een bleekscheet waaraan iedereen vraagt of je ziek bent, dat is ook niet alles.

Voor de andere;
waarom hebben jullie gekozen voor een zonnehemel ipv. een zonnebank?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:16

Alet74 schreef:
Verder lijkt mij dat goedkoop vaak duurkoop is.

Hmmm het is de enige oplossing voor mijn gekmakende exceem. Alles al gesmeerd en geslikt en 1 keer onder de zonnebank en voor het eerst in een jaar geen jeuk meer.
Zolang je je goed insmeert en idd met mate eronder gaat zou het wel meevallen.

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:14

ik mag van mn vader er geen kopen omdat hij verschrikkelijk veel energie verbruikt?! klopt dat?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:30

Nou, ze verbruiken redelijk wat, maargoed, 2 keer in de week 20 minuutjes das best te doen hoor :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:50

het zijn inderdaad energieslurpers en dat is voor veel mensen vaak ook de reden om een hemel te nemen in plaats van een 'tosti-ijzer'.
daar komt bij dat een hemel erg goed op te bergen is en een dubbele veel moeilijker.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:56

Ik dacht n paar jaar geleden ook 'goedkoop' uit te zijn en heb n nieuwe hemel gekocht van n goed merk.
Binnen 1 jaar was je wel opgewarmd maar geen tint bruiner. Heb hem op marktplaats verkocht aan iemand die er 1 zocht voor haar spieren.
Tegenwoordig heb ik weer gewoon n kaart bij Sundays, missch wel duurder maar ook geen onderhoud en lampen die je moet vervangen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:46

Ik vind het ook erg duur om naar de zonnestudio te gaan :o
Ik vraag me steeds vaker af of je dat misschien (vanwege medische redenen) vergoed zou kunnen krijgen.
Is er hier iemand die dat weet? Ik ben nu 3 weken niet geweest en zit weer onder de jeukende uitslag....

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:53

ik heb een hemel, snel in te vouwen en heb hem nu boven het logeerbed staan zodat ik er snel even onder kan als ik wil. gebruik hem sporadisch omdat ik bijna geen tijd heb maar vind het heerlijk als ik er eenmaal onder lig. ik ben ook zo'n bleekscheet en wordt vaak gevraagd of ik ziek ben. tevens is dit goed voor mijn acne. maar daarvoor lig ik er ook te weinig onder eigenlijk :=

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:21

Wij hebben aantal jaar geleden voor 30 euro een zonnebank gekocht en zelf nieuwe lampem gekocht voor 70 euro... dus voor 100 euro een prima bankje met nieuwe lampjes!

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:24

aangezien k ook last heb van acne in mn gezicht. Zit ik eraan te denken een gezichtsbruiner te nemen? maar kleurt dat dan niet onwijs lelijk as de rest van je lichaam niet onder de zonnebank gaat?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:27

Ik heb m ook voor mn huid, en merk het wel als ik er een week niet onder ben geweest :j

Mijne heb ik gekocht voor 10 euro op marktplaats. Vond ik een mooi bedrag. Ga er gemiddeld 2x per maand een uur eronder.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:49

Ik heb er eentje die niet alleen UV, maar ook IR lampen heeft, apart in te schakelen. En dat is fijn!!! Echt door en door warm word je daarvan.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:53

Dekloktikt schreef:
aangezien k ook last heb van acne in mn gezicht. Zit ik eraan te denken een gezichtsbruiner te nemen? maar kleurt dat dan niet onwijs lelijk as de rest van je lichaam niet onder de zonnebank gaat?

Volgensmij wel.. :=

Het maakt denk ik niet zoveel uit wat voor zonnebank je hebt.. als je er maar goede lampen in hebt zitten.
Wij doen er eens per jaar nieuwe lampen in. :)

Lig er sowiezo 1 keer per week onder, heerlijk. :+:

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:59

Valt wel mee hoor met een gezichtsbruiner, zeker als je geen coltrui aantrekt als je er voor gaat zitten ;) Je krijgt echt niet zo'n afdruk als bijvoorbeeld van je zonnebril op wintersport 8-)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 21:35

Ik heb het geduld er niet voor om voor zo een stomme lamp te gaan zitten hoor. Vind een zonnebank veel fijner. Ik ga eens kijken hoe het met de energieverbruik zit. Of het nou veel uitmaakt of je 15 minuten een tosti-type aanhebt of 30 minuten een hemel.

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:20

ik wil ook maar eens onder de zonnebank gaan. maar ik heb geen idee hoe en wat.

ik word snel bruin van mezelf en ben nu ook niet echt bleek. echter, mijn huid is nu wat
minder mooi en hoorde dat de zonnebank daar goed voor is...
verder heb ik het ook altijd koud, dus hoop het daaronder ook lekker warm te krijgen..

maar nu, aangezien jullie volgens mij wel kenners zijn: wat is verantwoord voor de 1e x eronder?
kun je er gewoon onder gaan liggen en hoe lang? bij de kapper hebben ze zo'n ding, maar ben nu ook maar aan
het denken of ik niet beter naar zo'n welnesscentrum kan gaan...

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 16:37

@ flora; dat ligt helemaal aan de zonnebank, er zijn ook van die turbodingen dat je in 5 minuten zwart bent. Andere daar moet je 30 minuten onder liggen om enig effect te zien. Maar jou kapper kan je prima adviseren lijkt mij? Ze zal vragen hoelang je wilt en dan zeg je gewoon dat het een eerste keer is.