Schuld IBgroep doordat de onderwijskaart niet verstuurd is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haf2008

Schuld IBgroep doordat de onderwijskaart niet verstuurd is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 21:50

Om een lang verhaal kort te maken: Dit probleem loopt al sinds de zomer en heb nu denk in totaal wel 40 medewerkers van de IB-groep gesproken en iedereen zegt wat anders. Sinds de zomer heb ik opeens een schuld staan op mijnibgroep en er kwamen allemaal brieven binnen.

Nu heb ik vandaag eindelijk een mederwerker gesproken die het goede verhaal heeft verteld.
Van de zomer wilde ik met een opleiding mbo4 beginnen. Aangezien er alles mis was gegaan bij het inschrijven. Kreeg geen boekenlijst,lesrooster enz. Dus we hadden in de zomervakantie contact opgenomen met de school en die zei eerst dat ik niet stond ingeschreven en daarna dat er allemaal dingen fout zijn gegaan. Gelukkig ben ik toen opnieuw in geschreven en moest ik de onderwijskaart (voor basisbeurs+ov) ingevuld en bij school op de post gedaan.
Toen maand later na de zomervakantie was mijn eerste schooldag. Al snel merkte ik dat de opleiding niks voor mij was en wat mij verteld was op de informatie dag een gedeelte niet klopte. Hoe en wat doet hier even niet ter zaken.
Dus einde van de week (in september) gesprek gehad met mentor en ben toen gelijk uitgeschreven.

Nu blijkt dat hun nooit de onderwijskaart opgestuurd hebben naar de IBgroep en dit houd in dat ik geen recht heb op een basisbeurs die ik eenmalig gehad heb en een ov-kaart die ik 2 weken voor het beginnen van de opleiding opgehaald heb.
Toen ik eenmaal wist dat ik de opleiding niks voor mij was heb ik de ov-kaart gelijk ingeleverd. Ik heb er nog geen eens gebruik van gemaakt.
Nu heb ik dus een schult van €150,-.
- de basis beurs heb ik dus geen recht op die ik eenmalig gehad heb en heb geen recht gehad op de ov-kaart dat was €70,-.

Die vrouw die ik vandaag gesproken heb bij de ip-groep die zegt dat de schult kan vervallen worden als je vorige school alsnog je onderwijskaart voor de maand september invuld en je voor die maand aanmeld.

Heb dus vandaag school gebeld. Eerst zegt ze dat ze nooit een onderwijskaart ontvangen heeft van mij. Toevallig heb ik hier nog kopieen van. Vervolgens zegt ze dat ze het hoofdkantoor belt om kopieen op te vragen van de onderwijskaart en dat ik zo snel mogelijk terug gebeld word. Nou ik heb vandaag wel 4 keer terug gebeld aangezien ik elke keer te horen kreeg we bellen je zo terug. Ben vandaag dus mooi niet gebeld.

Nu vertelde laatst iemand dat het kan zijn. Dat ik te kort opschool gezeten heb. Dus daarom sturen ze die onderwijskaar niet op naar de ibgroep. Als dit het geval was dan hadden ze dat voordat ik met de opleiding stopte toch moeten zeggen dat ze dat niet zouden opsturen en dat ik dan een schuld kan verwachten bij de ib-groep, want als ze dat gezegt hadden dan had ik mooi de maand september nog afgemaakt.

Mijn vraag is wat kan ik nu nog doen. Iemand enig idee? Als het nou om €30,- ging dan vond ik het niet zo probleem, maar in dit geval gaat het om €150,-.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 09:15

helemaal niemand? Staat het trouwens hier wel goed volgens mij hoord het achteraf gezien toch bij LPZ?

Prrrr

Re: Schuld IBgroep doordat de onderwijskaart niet verstuurd is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:56

Even wachten op de school - die zijn onderling niet zo snel, binnen een dag reactie zou ik niet op rekenen. Gewoon kijken hoe je dat met je school kunt regelen.

En je topic staat hier prima ;)