Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Duhelo schreef:Situatieschets:
ik heb niet veel échte vrienden
ik heb drie vriendinnen dat ik beschouw als goede vriendinnen, al de rest zijn meer, zeg maar, kenissen (collega's, mensen dat je tegenkomt tijdens stappen, etc)
die ene is al 8 jaar mijn beste vriendin, met up's en down's, maargoed
de tweede ken ik nu bijna twee jaar, via via, en wij zijn de enige twee die eigenlijk nog overschieten van het groepje, de rest zien we maar eens sporadisch
de derde ken ik van het werk, we kunnen altijd goed praten over alles, en lachen, en gaan regelmatig samen uit.
normaal zette ik altijd uit met vriendin nr 2, hebben altijd fun, is altijd gezellig, etc.
de laatste tijd slaat ze graag de vrijdag over
maar je hebt vriendin 1 en 3 toch nog?
nou, niet bepaald, vriendin 1 zit in een vaste relatie, en zegt graag alles op het laatste moment af, nu ook, vraag ik haar voor de film morgen, zal ze overleggen met haar vriend, gegarandeerd hoor ik daar niks nie meer van en moet ik morgen weer zelf smssen over het hoe en wat.
vriendin 3 zet ook maar 1 dag per weekend uit, meestal de zaterdag dus.
Morgen ben ik "uitgenodigd" op een drink van een klant van me in de winkel, nu, alleen gaan wil ik niet echt, ik ken daar niemand, en het is nogal een rare keet met raar volk en ben niet 100 % op men gemak
ik wil ook de film zien, maar vriendin 1 zal wss toch niet meegaan.
conclusie: ik heb drie "beste" vriendinnen, enorm veel kennissen, en 9 kansen op 10 zit ik morgen (zoals de laatste 4 weken) zielig thuis omdat er niemand wil meegaan, en ik niet alleen durf weg te gaan (om ee hele avond zielig te zitten wezen an den bar?)
dus, mensen hangen enorm af van elkaar, terwijl ze beseffen dat het dom en zielig is, maar veranderen er zelf niks aan ...
Annn schreef:Ik herken het wel, ik ga ook niet snel ergens alleen naar toe waar ik niemand ken, wil altijd iemand mee hebben.
Maar soms moet je ook maar gewoon doen, je weet nooit wat er gebeurt. En anders heb je weer een verhaal om te vertellen

Wildgirl schreef:LiSSy schreef:nou, ik zeg heel eerlijk dat ik ook niet naar zo'n borrel zou gaan waar ik niemand ken...
dat is nog iets anders lissy dan zielig thuis op de bank blijven zitten en je zo in de steek gelaten voelen door mensen die ook gewoon hun eigen leven hebben
) )
En dan was jou avond weer verpest, omdat jij lekker alleen thuis moest zitten...
" **meestal werd mij gevraagd of ik mee ging dan vandaar ook dat ik dan soms ook wel zij van leuk ik ga mee haha 
En de andere zijn 's weekends ook altijd bij hun vriend te vinden,, en dan is het wel flink balen als jij (net) single bent en de rest dus niet..... 

Duhelo schreef:Morgen ben ik "uitgenodigd" op een drink van een klant van me in de winkel, nu, alleen gaan wil ik niet echt, ik ken daar niemand, en het is nogal een rare keet met raar volk en ben niet 100 % op men gemak.
Wat let je om niet wat meer contact te zoeken met al die kennissen uit je omgeving? Om daar gewoon wat leuks mee te gaan doen of af te spreken. 
Nouja, dan ga ik er gewoon lekker alleen op uit, skaten doe ik meestal gewoon lekker alleen, grote ronde. Schaatsen ga ik ook gewoon op de bonnefooi, en soms loop je dan vanzelf iemand tegen het lijf waar je lekker mee aan de klets raakt, en dan vervolgens kom je weer iemand anders tegen om mee te praten. Het is de houding die je je zelf aanmeet of dat je in gesprek raakt met anderen, of dat anderen jou aanspreken 

Citaat:conclusie: ik heb drie "beste" vriendinnen, enorm veel kennissen, en 9 kansen op 10 zit ik morgen (zoals de laatste 4 weken) zielig thuis omdat er niemand wil meegaan, en ik niet alleen durf weg te gaan (om ee hele avond zielig te zitten wezen an den bar?)