Wat moet ik doen, mensen gaan op eigen onderzoek uit..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Wat moet ik doen, mensen gaan op eigen onderzoek uit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 18:46

Vanmiddag kreeg ik op hyves ineens een krabbel van een onbekende vrouw, zei vroeg mij of ik de persoon kende van het topic waarvan ze mij een link had gestuurd. Deze persoon bleek dezelfde achternaam te hebben als mijn vriend en zodoende zijn ze via google denk ik aan mijn hyves gekomen (omdat mijn vriend mij ook gekrabbeld had op hyves). Dezelfde middag werd mijn vader ook gebeld door een onbekende man met dezelfde vraag.
Het topic gaat over een man die meerdere mensen heeft opgelicht voor honderden euro's.
De politie is een onderzoek gestart maar toch gaan de gedupeerden dus op eigen onderzoek uit en worden er dus onschuldige mensen bij betrokken. Ik vind dit heel erg vervelend en ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Ik heb hier echt absoluut niks mee te maken.. Ik heb inmiddels al wel in het topic van de opgelicht site uitgelegd dat ik er niks mee te maken heb en dat ik graag met rust gelaten wil worden. Ik ben alleen bang dat ik weer lastig gevallen word of misschien mijn vader (zijn telefoonnummer hebben ze via internet opgezocht en ze hebben nu dus ook ons adres).

Iemand een goed advies?

ps. Eventuele verdere (gedetailleerdere) informatie via pb.

Thats_Me

Re: Wat moet ik doen, mensen gaan op eigen onderzoek uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:56

Duidelijk maken dat als ze bellen dat je er niet van gediend bent om vals beschuldigd wordt en dat je graag met rust gelaten wilt worden.

Mocht dat niet helpen kun je altijd nog naar de politie toestappen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:01

misschien in je hyves zetten dat jij/jullie niet de persoon waar al zoveel over gebelt is.
En toch ook maar even de politie inschakelen. dat zij toch op de hoogte zijn, mochten er mensen verhaal komen halen. dan weten ze in elk geval van jullie situatie af.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:04

Persoonlijk vindt ik niet dat deze personen het recht hebben om andere mensen vals te gaan beschuldigen. Daarbij heeft de politie al een onderzoek ingesteld.

Ik vind dus niet at je, jezelf moet gaan verdedigen op internet. Als ze bellen duidelijk maken dat je er niet van gediend bent en niet nogmaals ermee geconfronteerd wil worden en dat je anders naar de politie stapt.

Wienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:08

Je hyves pagina afsluiten voor mensen die je niet kent. Kan via "Mijn menu" en dan "privacy" Ideaal!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 19:15

Dank jullie wel :) Ik ga in ieder geval maar even mijn hyves pagina afsluiten inderdaad zodat alleen mijn vrienden die nog kunnen zien. Over dat naar de politie gaan dat overleg ik nog wel even met mijn vader en dan denk ik dat mijn vader dat ook het beste kan doen..
Bleeh.. het zit me echt niet lekker, ik kan het gewoon niet uit m'n hoofd zetten..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:18

Lastig zeg, ik zou ook flink duidelijk maken dat ze je niet meer lastig moeten vallen als ze weer bellen. Het is natuurlijk aan de ene kant wel te begrijpen dat die mensen op zoek gaan naar hun geld en de dader, maar om zomaar even iemand te beschuldigen gaat wel erg ver...

Als ze contact blijven zoeken nadat je gemeld hebt dit niet te willen zou ik idd naar de politie stappen.