Opleiding kiezen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Opleiding kiezen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 16:24

hallo!

Ik moet binnen een paar maanden al mijn vervolg opleiding kiezen. Ik loop met veel bedrijven mee om te kijken of dat beroep me leuk lijkt en alles wat ik tot nu toe heb gedaan is leuk!
Ik weet iedere week precies welke opleiding ik wil gaan doen en heb meteen alles uitgerekend in mijn hoofd. en 5 dagen later ben ik weer totaal van mening veranderd. :o en zo blijft dat nu maar door gaan.
maar ik moet nu toch écht gaan kiezen wat ik wil gaan doen.

Ik ben echt een 'kantoor type' :o ik loop nu ook stage voor economie en ik zit de hele dag van 9 tot 5 op kantoor met leuke collega's en ik voer wat dingen in op de computer enzo. ik bereken wat in en uitgaven enzo. en dat bevalt me erg goed.

Maar welke opleiding moet ik nou doen.. ik heb een tijdje aan Directiesecretarresse gedacht. maar op de open dag hoorde ik dat ik dan Spaans in mijn vakken pakket heb. (dikke tegenvaller en wil die opleiding dus niet meer doen)
En nu hoorde via een vriend dat de opleiding 'bank en verzekeringswezen' wel leuk is.

maar ik heb nog niet de opleiding gevonden waar ik nu écht entousiast over ben.
weten jullie geen leuke opleiding? (of beroep dat ik daarin een opleiding kan gaan zoeken)

de opleiding moet wel op mbo 4 niveau en geen deeltijd opleiding.

ik hoor het graag! :wave:

Squawk

Re: Opleiding kiezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:28

Kijk eens op www.schoolweb.nl daar staan een boel opleidingen en ook kun je op vakkenpakket zoeken

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:32

Moeilijk hoor!

Maar het is duidelijk te zien dat je de economische kant op wil. Ik zie dat je MBO niveau 4 wil gaan doen, is het dan geen optie om nog eventjes 2 jaar havo te gaan doen dan heb je meer bedenk tijd. Ik kan je natuurlijk niet vertellen wat je moet doen, ik kan alleen zeggen volg je hart. Ga achter na wat je het liefste wilt, diep van binnen weet je het wel, ik had nl. precies het zelfde en telkens als je iets nieuws ziet is dat ook wel leuk en dan hou je op het eind een mega waslijst over. En het wordt altijd een kwestie van schrappen...

Ik ga dan een totaal andere kant op (chemie) en ik weet ook niet veel van de economische kant, maar ik zou toch maar is gaan informeren naar dat spaans, want dat wordt (bijna) nooit gegeven op het VMBO. Ik hoor het dan ook nu pas voor het eerst :P

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 16:41

het probleem is dat er op de school waar ik nu op zit geen doorstroom is naar havo.
dus ik wil nu eerst eigenlijk een opleiding doen die wat "breeder" is, dus dat ik daarmee meerdere kanten op kan. en na die opleiding kan ik dan een HBO opleiding gaan doen.

Ik had wel een "brede" opleding gevonden maar die koste 9000 per jaar :o en dat kan ik écht niet betalen.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 16:47

Ik en mijn broer hadden laats wel iets leuks in gedachten wat we eigenlijk wel leuk zouden vinden.
Mijn broer werkt nu als tegelzetter (hij heeft geen VMBO diploma) en hij zou later wel een eigen bedrijf willen hebben, en dat was het idee wat ik dan alle financiele dingen regel.
maarja welke opleiding past daarbij?

(die site is trouwens ook erg handig ;) )

siskeh

Re: Opleiding kiezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:49

even oftoppic:
hoe kan je spaans in je vakkenpakket hebben!
dacht dat alleen op het vwo kon, hoogstens op de havo:S

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 16:52

omdat je bij directiesecretaresse 2 vreemde talen moet beheersen.
je kan dan kiezen tussen frans,duids en spaans. maar omdat ik geen frans.duids heb efgemaakt om de middelbare school moet ik spaans doen.
omdat andere leerlingen die wel duis/frans hebben gehad dan een veel grotere voorsprong hebben. en bij spaans begint iedereen bij het zelfde niveau omdat (als he goed is) niemand spaans heeft gehad op het VMBO.

dat is me verteld bij de open dag.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:16

Kun je niet extra lessen duits volgen?
Laatst bijgewerkt door Squawk op 22-01-09 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt