Verwerken van vriendschappen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Verwerken van vriendschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 15:30

Hoihoi! ik was benieuwd of jullie ook wel eens 'vrienden' hebben gehad waarmee je ruzie etc. hebt gehad, in ieder geval dat het niet de moeite waard is voor jezelf om er mee door te gaan en ervoor jezelf een punt achter te zetten. Ik moet zeggen hoe ouder ik wordt hoe meer ik dat merk, wat echte vriendinnen zijn, maar hoe ging dat bij jullie? Vonden jullie dat moeilijk?

Ik en mijn 'ex-bestevriendin' hebben eigenlijk toch wel een dik jaar ruzie gehad om de kleinste dingen, de ene keer kleine ruzie's, de andere keer echt heftige ruzie's. We waren met zijn 4en een groepje,
Was het al een poos spuugzat, maar was echt bang dat de vriednschap met mijn andere vriendinne daaronder zou lijden. Uiteindelijk begonnen zij zich ook meer te ergeren aan haar. Met sinterklaas heeft ze alles ops telte gezet en ruzie gemaakt met mij, maar ook met hen. En toen was het voor mij ook echt klaar! Voor de ene vriendin was het deels klaar, de ander s daar heel moeilijk in, liefst houdt die vrede met iedereen zeg maar.
Zelf heb ik nog geruzied erover met ahar, mara toen ook aangegeven dat het voor mij klaar was nu, dat ik het zat was en dat ik er geen zin meer in had. Ik heb haar geblokt en verder genegeerd. Ik kreeg nog 2 prive berichte, zat een klein maandje tussen denk ik. Waren ze spijt had, en dat alles wat er gebeurd was met ons niet kon vergete, speciale tijden blablabla.
Ik had toen ook zoiets van, ik heb het duidelijk gemaakt en nu ben je te laat..
Ik heb ook vanaf toen gezegd, prima dat jullie iets met haar doen, maar dan pas ik.
Al die tijd goed gegaan eigenlijk, verder ook geen contact met haar gehad en niet gereageeerd op dir 2 berichten.
Nu zou ik op stap gaan met die 2 vriedinne, bleek de ene vriendin niet te weten dat ik mee zou gaan , dus heeft ze mijn ex'- beste vriendin ook gevraagd, ik had eerst zoiets van hallo hoezo dat! want ze wist hoe ik erover dacht. maarja ze wist het dus niet :). Uiteindelijk heb ik voor mezelf besloten dat ik niet ga zaterdag, ze vroeg wel wat ik met haar verjaardag deed of ik dan kwam, Ik heb toen gezegd dat ik graag wilde komen, ook als zij kwam, maar dat ik niet van plan was gezellig als vriendinne op te gaan, ik ga niet met iemand op stap waar ik zulk contact mee heb.

Ik was benieuwd hoe jullie zulke situaites aan hebben gepakt, was het moeilijk om daar afstand van te nemen? ze blijft nog wel steeds in gedachte spelen,

Veirl

Re: Verwerken van vriendschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:33

Ik heb ooit een vriendin gehad waar ik erg close mee was, elke dag samen etc. Maar ze zat na een tijdje wel heel veel op me aan te merken en daardoor werd het steeds ruzie. Ook haar vader is nooit echt geweldig aardig tegen mij geweest.
Sinds toen hebben we heel veel brieven over en weer geschreven (grote ruzie) en later reageerde ik niet meer.

Nu als ik er tegenkom zeggen we gewoon hoi hoor, maar toen was het voor mij wel even slikken. Was toch iemand waar ik altijd mee omging en sindsdien laat ik mensen ook veel minder snel binnen, zeg maar.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 15:35

Ja, beetje op de zelfde manier als dat het bij mij gaat, dat ik gewoon niet meer reageer, maar op dit moment zou ik haar gewoon negeren, lijkt me best wel raar om straks weer normaal te doen alsof ze iemand is die ik gewoon ken, en hoi tegen zeg idd. niet zozeer als vriendinnen en ook hoe ik dat aanpak, door juist niets te doen of wel te doen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:40

ik ben heel gemakkelijk daarin als het niet wil of als ik me er niet goed meer bij voel dan zet ik er een punt achter en zorg ik dat diegene geen contackt meer met mij kan opnemen en ik neem geen contackt meer op met diegene

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:43

SecretLIN schreef:
ik ben heel gemakkelijk daarin als het niet wil of als ik me er niet goed meer bij voel dan zet ik er een punt achter en zorg ik dat diegene geen contackt meer met mij kan opnemen en ik neem geen contackt meer op met diegene

Idd ik ook.
Kwam eerst elk weekend bij een vriendin ( woonde 1.5 uur treinen bij mij vandaan ), en toen ze een vriend had zag ze me niet meer staan.
Ben ik zo klaar mee.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:48

Mijn aller beste vriendin is heel speciaal voor mij. We kennen elkaar sinds we 8 of 9 jaar oud zijn en zijn altijd dikke vriendinnen geweest. Tuurlijk hebben we wel eens gekibbeld of ruzie gehad, maar dat hoort er bij en het kwam niet heel vaak voor.

Op een gegeven moment zat die vriendin totaal niet lekker in der vel en was eigenlijk heel veel met zichzelf bezig. Omdat het met mij wel vrij lekker ging begon ze een tikkel jaloers te worden. Dit werd steeds irritanter tot op een gegeven moment een bom is gebarsten. We hebben toen gigantische ruzie gehad en ik was haar echt helemaal zat.

Ik heb het contact volledig gebroken en we hebben elkaar op school een half jaar lang compleet genegeerd. Toen ik op een gegeven moment met haar moeder aan het kletsen was en van haar moeder hoorde dat het een stuk beter met haar ging heb ik de hand uitgestoken om het bij te leggen.

We hebben het toen goed gemaakt, daarna was het in het begin wel wat rommelig, maar we waren toch weer vriendinnen.

Op een gegeven moment zijn we het gewoon vergeten en is onze vriendschap enorm gegroeid. Inmiddels zijn we beide de pubertijd uit. Wonen in verschillende steden, doen andere studies, hebben andere vrienden. Er is niks dat ons eigenlijk nog bind buiten onze vriendschap. Maar voor ons allebei geld dat er niemand is die ons zo goed kent als elkaar. We denken hetzelfde, op heel veel momenten en we voelen elkaar perfect aan. Tuurlijk kibbelen we nog wel eens, maar dat hoort er gewoon bij.

Inmiddels is voor ons allebei duidelijk hoe belangrijk we zijn voor elkaar en ik vermoed dat onze vriendschap nooit meer over zal gaan....

Dus jah, er is een tijd geweest dat we elkaar niet konden luchten of zien, maar we hebben het bijgelegd en onze vriendschap is er alleen maar sterker door geworden.

Ik weet niet hoe lang geleden je de band hebt gebroken met die meid, maar wellicht kun je proberen om het gewoon te laten zitten. Weer met haar praten of tegelijk ergens heen gaan wil niet zeggen dat je dikke vriendinnen hoeft te worden, maar je kunt toch op zijn minst normaal doen tegen elkaar?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:48

Ik heb nooit echt ruzie gehad met goede vriendinnen, maar wel gehad dat we uit elkaar gegroeid zijn.

Heb ook nogal eens (gehad) dat alles van één kant moet komen.. Dan ben ik zo'n type dat dan toch wel blijft bellen/mailen/of wat dan ook, want als je dan afgesproken hebt, is het super gezellig. Maar als ik niet met het idee kom om wat af te spreken, gebeurt er ook niets.
Ik heb altijd heel lang zoiets gehad van 'och dat komt wel' Nou nee dus. Dus nu kom ik zelf ook niet meer met initiatief. Dan moet het maar zo zijn om een punt achter de vriendschap te zetten, die moet toch van twee kanten komen. :)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:50

Ik heb dit soort dingen nog nooit mee gemaakt met mijn vrienden. Volgens mij is dit typisch iets voor vrouwen :Y)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:51

take_one schreef:
SecretLIN schreef:

Idd ik ook.
Kwam eerst elk weekend bij een vriendin ( woonde 1.5 uur treinen bij mij vandaan ), en toen ze een vriend had zag ze me niet meer staan.
Ben ik zo klaar mee.

Ik hoef ook geen echte vriendinnen meer op een gegeven moment wordt je toch verneukt zo is het bij mij gegaan heb wel vrienden waar ik heel goed mee op kn schieten maar die zijn weer een stuk ouder als mij ze zijn eind 30 en eind 20

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 16:02

begin december, net na sinterklaas geloof ik, dus anderhalve maand nu, dat ik haar echt negeer, normaal doen wil ik wel, maar aangezien we steeds elke keer om de kleinste dingen ruzie hebben gehad weet ik niet of dat goed gaat komen,
bovendien zou ik vnauit haar kant ook wel snappen dat ze boos is omdat ik haar gewoon compleet negeer.
Ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat ik een stuk volwassener ben dan haar op dit moment, ze is nog zo bezig met mooi zijn, en het versieren van jongens. En daar loop ik ook wel tegen aan steeds. Ze zet zich naar mijn idee gewoon te koop. En voor mijn gevoel moet ze eerst eens een stuk volwassener worden en gewoon weer normaal contact met me opnemen om lekker makelijk via hyves een berichtje te sturen, als je echt weer vrienden wilt worden/ contact wil is de telefoon zo gepakt.

Wel grappig dat jullie nu echt niet zonder elkaar kunnen trouwens! scheelt denk ik ook al ontzettend dat jullie de puberteit uitzijn en nu volwassen zijn. :)
I