kranten/folders lopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melissa7

kranten/folders lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 13:05

ik ben een beetje aan het rondkijken voor een krantenwijk voor mijn dochter.
ik woon zelf in den haag en vroeg me af welke er nou goed is en welke een beetje redelijk uitbetaald.

Graaf jullie ervaringen :D

Rosmoov

Re: kranten/folders lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:08

ik heb het brabants dagblad maar die heb je daar niet hehe :D

maar ik heb 2 wijken wel ochtendkranten dus voor 7 uur weet niet hoe oud je dochter is ? dat mag vanaf 15 jaar geloof ik pas ?? weet het niet zeker hoor maar ik verdien met 2 wijken zon 550 euro in de maand ben bijna 23

geloof dat de telegraaf ook wel lekker betaald maar zoals gezegd moet je wel 15 zijn geloof ik ...
folders verdient een stuk minder in vergelijking met een krant ik deed 2 keer per week folders en dan kwamen er nog 2 dagen sorteren bij die niet betaald waren en daar was ik 2 uur mee bezig en dan had ik maar 60 euro in de maand niet echt een vetpot dus ..

als ze de juiste leeftijd heeft zou ik opzoek gaan sowieso naar een ochtendkrant

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:11

Als je een beetje wilt verdienen zou ik idd op zoek gaan naar een ochtendkrant.
Ik heb zelf folders gelopen, en een huis-aan-huiskrantje, dat verdient echt voor geen meter, vind ik.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:17

ook ik heb folders gelopen en huis en huis krantje, en dit verdiende echt voor geen meter.
ben er na 4 jaar dan ook mee gestopt, kranten lopen verdient vaak meer dan folder lopen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:00

Rosmoov schreef:
ik heb het brabants dagblad maar die heb je daar niet hehe :D

maar ik heb 2 wijken wel ochtendkranten dus voor 7 uur weet niet hoe oud je dochter is ? dat mag vanaf 15 jaar geloof ik pas ?? weet het niet zeker hoor maar ik verdien met 2 wijken zon 550 euro in de maand ben bijna 23

geloof dat de telegraaf ook wel lekker betaald maar zoals gezegd moet je wel 15 zijn geloof ik ...
folders verdient een stuk minder in vergelijking met een krant ik deed 2 keer per week folders en dan kwamen er nog 2 dagen sorteren bij die niet betaald waren en daar was ik 2 uur mee bezig en dan had ik maar 60 euro in de maand niet echt een vetpot dus ..

als ze de juiste leeftijd heeft zou ik opzoek gaan sowieso naar een ochtendkrant

Dit is niet helemaal een volledig beeld dat je hier geeft. Want zo goed verdient een ochtendkrant niet gelijk. Je moet zowiezo 15 zijn voor je kunt beginnen met een ochtend wijk. En tot je 18de mag je maar 1 wijk lopen. je krijgt dan ook geen zonetoeslag van (in mijn tijd (3 jaar terug)) van 1,75 per dag (dat is bij brabantsdagblad vanaf dat je 18 bent). En je zult met die 550 euro ook waarschijnlijk al wel een aantal jaartjes lopen waardoor je een duurtoeslag krijgt, die ook redelijk op kan lopen.

Tussen de 15 en 18 jaar kun je met 1 ochtend wijk rekenen op ongeveer tussen de 100 en 150 euro denk ik. (althans, dat is wat ik verdiende op die leeftijd en ik vermoed dat het tussen de verschillende ochtendkranten niet zo heel erg veel zal schelen.)

Houd er wel rekening mee dat met een ochtend wijk je de kranten bezorgd voor 7 uur sochtends. In de zomer is dat niet zo'n probleem, dan is het licht. Alleen gedurende ruim de helft van het jaar is het donker rond die tijd. Nu liep ik in de omgeving van mijn huis in een dichtbevolkte wijk, maar je moet er natuurlijk wel bij stil staan in wat voor soort wijk je dochter terecht komt en of dat wel een wijk is waar je je dochter alleen om 6 uur sochtends vertrouwd...

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:24

ik doe hem nu 2 jaar ...maar had eerst 1 wijk nu 2 en woon in de polder dus mijn wijken zijn bij elkaar bijna 40 km daardoor verdient hij ook een stuk beter dan een wijk binnenin het dorp dat is wel zo
doe hem ook met de auto is eigenlijk een fietswijk maar 40 km iedere dag met de fiets vind ik net iets teveel ik woon zelf ook 15 km van het dorp vandaan waar ik hem bezorg want ben samen gaan wonen dus sowieso is de fiets geen optie voor mij

edit : brabants dagblad is wegener geworden er zijn vele toeslagen niet meer geldig zoals hoe langer je bezorgt hoe meer je verdient dit is allemaal anders geworden sinds ze over zijn gestapt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:32

[LZP] > [STW]