Als je wilt kun je direct na het halen van je B aan je E rijbewijs beginnen. Of dat verstandig is, is een tweede. Ben zelf voorstander om eerst wat meer rijervaring op te doen, maar dat hoeft dus niet.
Oke, dat wist ik dus niet. Ben ook niet van plan meteen m'n E te gaan halen, vind ik ook niet verstandig. Wil toch zeker een half jaartje 'gewoon' rijden voordat ik hieraan begin.
Ja idd wat Thats_Me zegt. Maar lijkt mij ook niet verstandig om het direct te doen. Ik heb nu ruim anderhalf jaar mn rijbewijs en begin nu toch wel over E-rijbewijs na te denken .
Misschien wel verstandig om het direct te doen aangezien je nog alle dingen beheerst die je na een half jaar echt kwijt bent. En dan nog het cbr wat de regels zon beetje per week aanpast.
Jasmijn159
Geplaatst: 21-01-09 22:51
Meeste mensen zeggen juist: wel meteen doen! Omdat je dan die routines van kijken, af slaan, invoegen ed nog niet kwijt bent.
Oke, maar ik wil het toch niet meteen doen. Misschien over een maand dan, maar toch echt niet eerder.
mariska32
Geplaatst: 21-01-09 22:55
niet te lang wachten.... ik heb vorig jaar mijn E gehaald en het grootste probleem was echt niet de kar maar de eigengemaakte rijstijl je wilt niet weten hoesnel je dat kwijt bent.
[lees net je berichtje] een maand of wat is geen ramp hoor maar ik zou geen jaar wachten.
Ik heb ook een jaar gewacht met mijn behalen van mijn E rijbewijs. Zelf heel veel auto gereden, door de ervaring gaat alles wat soepeler en hoef je met bepaalde handelingen niet "na te denken" maar gaat het een beetje vanzelf! En na 1x rijden in de lesauto weet je de vaste handelingen wel weer wat je met je B rijbewijs hebt geleerd!
Als ik in mijn eigen auto rijd doe ik ook alles wat god verboden heeft en toch mijn E in 1x gehaald!! Gewoon even weer back to basic in de lesauto
Margreetje
Geplaatst: 27-01-09 12:43
Nadat ik m'n B rijbewijs heb gehaald ben ik meteen doorgegaan voor m'n E, voornamelijk om de redenen die al zijn genoemd. Je hebt dan nog de juiste handelingen handelingen die ze graag willen zien en niet je eigen rijstijl. Eerst wat rijervaring opdoen lijkt me geen probleem, maar ik zou er ook geen jaren mee wachten.
Nou was m'n vader het ook zat om elke week naar de vereniging te rijden dus misschien heeft dat ook een beetje meegespeeld
Ik heb hem een jaar of 10 na mijn rijbewijs gehaald en vond het echt een eitje. Ligt er denk ik aan of je netjes volgens de regels kunt rijden als het nodig is of vastgeroest zit in je eigen gewoontes. Is denk ik ook erg afhankelijk van je eigen gevoel als je net je rijbewijs hebt of je snel verder kunt of eerst wat meer kilometers moet maken.