mogelijkheid alleen examen afleggen spw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

mogelijkheid alleen examen afleggen spw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 21:35

Wie weet of dit uberhaupt mogelijk is.
Ik heb ruim 5 jaar geleden mijn mbo diploma sociaal cultureel werk (niveau 4) behaald. Veel vakken en competenties zijn hetzelfde geweest als van de spw. Inmiddels werk ik nu alweer 4 jaar in de kinderopvang, waardoor ik een hoop kennis heb vergaard.

Ik zou graag alsnog examen doen in Spw, richting kinderopvang, maar heb geen flauw idee of dit mogelijk is.
Ik weet dat ik dan uiteraard niet de stage behaal, maar al heb ik alleen maar een certificaat dat ik de spw theorie met goed gevolg heb afgesloten. Kan dit? Zo ja, waar? Zitten hier verder nog haken en ogen aan?
Googlen heeft niet heel veel opgeleverd ( of ik ben gewoon geen goede googlaar ;) dat kan ook!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:35

ik denk niet dat dit mogelijk is, zeker niet op deze manier een diploma behalen, je kan wel je deelkwalificaties halen en die maken samen een soort van diploma

edit: ik ben net gestopt met mijn 2de jaar en heb bijna alle deelkwalificaties dus ook een bewijs dat ik het kan beetje moeilijk uit te leggen

_rosita_

Re: mogelijkheid alleen examen afleggen spw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 21:40

Nee, ik weet idd dat het geen diploma kan zijn wat je dan behaald, terecht ook, want je hebt geen stage gelopen (alhoewel ik nu natuurlijk wel in de kinderopvang werk en dat misschien meegeteld kan worden)
Maar mijn bedoeling is dan idd meer om alle competenties te behalen, of deelkwalificaties hoe het toen heette en dan op papiet te hebben. Dat ik niveau 3 qua theorie gewoon behaald heb zeg maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:17

dat kan wel en het heet nog deelkwalificaties hoor, alleen instellingen noemen het competenties. Ik heb ook bijna al mijn deelkwalificaties maar kan je de opleiding niet volgen in het bedrijf waar je werkt?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 18:56

Jawel als ik zou willen zou dat kunnen, 1 jaar naar school dan als het goed is, maar dat wil ik niet. Niet voor spw. Als ik nu nog naar school ga is het voor een hbo studie, gaat er meer om dat ik voor mezelf prettig vind ook spw richting op papier te hebben