Als je vriend thuis woont bij z´n vader of moeder. En betaald mee aan de huur. Jullie willen samen gaan wonen, maar hij durft het niet tegen z´n vader of moeder te zeggen. Want dat betekend dat z´n vader of moeder moet verhuizen naar een goedkoper huur huis. En hij denkt dat z´n vader of moeder het niet accepteerd.
Hoe oud is hij? En heeft hij het er al eens over gehad met zijn ouders? Ik neem aan dat zijn ouders hem ook niet tot zn 40e in huis willen hebben. Ik zou er eens rustig over praten, wie weet valt het wel mee of is er wel een oplossing te vinden.
Sorry hoor, maar omdat zijn vader niet uit het huis wil, moet hij daar blijven wonen? Nee... Dat klopt niet.
Liedje
Geplaatst: 21-01-09 20:56
Zijn ouders hebben niks te accepteren als hij meerderjarig is. Dan is de keus aan hem.
Kaatje64
Geplaatst: 21-01-09 20:57
Zijn ouders moeten nu maar eens weten dat hun zoon vroeg of laat ook een eigen leven wil gaan leiden.
alegro
Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-09 20:59
Zo denk ik er ook over, maar maak me vriend dat maar is wijs. Gister hadden we het met z´n 2e er over, en hij zij dat z´n vader het laatste woord heeft in huis
barbar
Geplaatst: 21-01-09 21:03
ik neem aan dat zijn ouders ok wel weten dat hij vroeg of laat het huis uit gaat. en wat nou zijn vader heeft het laatste woord in huis, hij heeft het recht om iets voor zijn zelf te zoeken.
BraveSpots
Geplaatst: 21-01-09 21:05
Mijn vriend betaald ook kostgeld aan zijn ouders omdat hij nog tuis woont, maar zijn ouders zijn op geen enkele manier daarvan afhankelijk, en zo zou het ook moeten zijn.
Volgens mij zit er een groot probleem in de ouder-zoon relatie van je vriend. En die zou ik zo vlug mogelijk proberen op te lossen, op welke manier ook...
kan vader geen subsidie krijgen als zoonlief weg is?
xxmayleexx
Geplaatst: 21-01-09 21:11
he... ik snap wel hoe je vriend zich voelt hoor!! Ik heb het ook meegemaakt en het is echt een lastige stap.... De stap zal ie heus zetten maar niet zo gemakkelijk als een ander... Uiteindelijk heb ik het ook verteld maar ook een beetje tussen neus en lippen door!! Gelukkig bleef mijn zusje nog thuis...
En voor sommige die zo reageren Het is makkelijker als je door 2 ouders opgevoed bent.... die voor elkaar zorgen en samen de huur betalen.
Mijn moeder heeft 5 kinderen alleen grootgebracht dus een kleiner huis ging niet... Ze heeft ons niet tegengehouden om uit huis te gaan maar ik denk dat je dan ook meer denk aan je ouder (ze hebben tenslotte ook altijd voor je klaargestaan!!)
Tuurlijk weet zijn vader dat het gaat gebeuren maar vergeet ook niet dat hij OOK zijn thuis op moet geven waar hij al weet ik niet hoe lang heeft gewoont!! Geen excuus maar iedereen heeft gevoelens
Wie zegt dat ze het verbieden? Haar vriend heeft er nog niets eens over gesproken dus wie weet wat er uit een goed gesprek komt
beantsje
Geplaatst: 21-01-09 21:24
Als hij vraagt hoe zijn ouders de toekomst zien, ook in relatie tot hem, hoe reageren ze dan? Dus niet hun voor een voldongen feit stellen maar gewoon eens vragen hoe ze zich dat op termijn voorstellen. Bijv. heb het niet meteen over een huis, maar over trouwen. Werkt iets subtieler. Het kan niet anders, of ze hebben er wel eens over nagedacht.
Verder vind ik het reëel als jullie zijn ouders wel wat tijd gunnen. Bespreek het dus niet pas als je bij wijze de sleutel van jullie eigen woning al hebt, maar heb het er zo snel mogelijk over!