vriend jaloers op de paarden..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rakkertjuuhh

vriend jaloers op de paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 20:26

weet niet of ik het hier goed plaats (omdat het leven zonder paarden is)
maar gok het er op..

ik heb 2paarden waar ik voor zorg..
ze zijn me alles..
en altijd als ik maar beetje tijd heb vlieg ik gelijk heen..
zo als dinsdag was eerder vrij van school en ben gelijk op me fiets gesprongen naar de paardjes gefiets
en daar me vriend gesmst dat ik bij de paarden was en dat ik tegen 5uur bij hem was..
hij boos want de paarden waren belangrijker dan hem...
en ik had ook naar hem moeten komen..blablabla..
maar zo gaat het altijd..
meneer is jaloes op de paarden want die krijgen meer aandacht dan hem ( zo ziet hij dat)
zijn hier meer die dit hebben??

_Bonte_

Re: vriend jaloers op de paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:28

ik had het ook héél even in het begin ... nu vraagt hij zelf om naar de paarden te gaan

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:30

Misschien kan je vriend mee naar de paarden ?
Verder moet hij jou mening accepteren, als jij naar je paarden wilt dan doe je dat ! ;)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:30

Kimmberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:31

haha, ja ik hoor het ook wel 'is.
' huhww je paard is belangrijker dan mij '
en dat klopt helemaal zeg ik dan altijd maar, ik bedoel dat paard kan niet voor zichzelf zorgen dus moet er elke dag wel heen.
maar ik neem hem wel is mee, en hij vind het altijd allemaal wel gezellig, dus hij snapt waarom ik er ook graag ben!

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:31

Mijn vriend snapt dat ik veel bij mijn paarden ben, hij vraagt altijd of het leuk was en of ik nog aan hem heb gedacht. Maar veel aandacht aan hem geef ik zeker ook wel.

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 20:32

als ik hem mee neem is het altijd

knuffel kus, ik zeg nu niet moet me hoofd bij het paard houden
en is het al pfff schiet op... dus geen zin om hem mee te zeulen ahahha

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:33

Voor ik mijn eigen pony kocht heb ik mn vriend ingelicht over wat daar allemaal bij komt kijken en hoeveel tijd en geld daar in ging zitten. Hij snapt dat heel goed, dus misschien moet je eens heel duidelijk uitleggen aan je vriend dat een paard niet zelf zijn stal kan uitmesten en dat hij ook geen eten kan pakken wanneer hij wil... misschien begrijpt hij het dan wat beter..

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:34

Gelukkig kan ik hier niet over mee praten.
Toen ik 16 (bijna 17) was kreeg ik verkering met mijn huidige man. Vanaf het begin wist hij dat mijn paard erg belangrijk is in mijn leven.

Maar hij zeurt er eigenlijk nooit over, ik ga 7 dagen in de week naar stal en ben daar ongeveer 4 uur per dag (soms wel langer).
:D Õok gaat hij wel eens mee, gezellig een biertje doen met alle mannen.

Ik zou je willen adviseren om vooral duidelijk je eigen mening en gevoelens uit te spreken.
Gewoon zeggen dat je het niet leuk vind dat hij zo reageerd. Het is jou leven, als hij het niet accepteerd, jammer dan!

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 20:37

ja idd maar ik ga (bijna iederedag)
maandag rijden (want dan ben ik vrij)
dinsdag heb ik getraint
vandaag gelongeert en stallen gemest
en snapt hij niet waarom ik er al heen moet zo vaak
ik hem al paar keer uitgelegt van.. ja ze moet beweging en vind aandacht ook fijn..
zegt hij ja ik ook
maar ik ga altijd savonds naar hem :P
en de paarden zijn mijn nummer 1 en blijft altijd zo..
was gewoon nieuwschierig of ik nou enige was met zo'n irritante vriend :o
is echt minpunt ( veder is het echt een schat hoor ;)_

lidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:44

nou je bent niet de enige, mijn vriend ziet mijn paard soms ook als 'concurrent'. (Andersom trouwens ook, toen hij mij een keer aan t vervelen was, en ik 1 keer gilde werd ze helemaal gek. het was maargoed dat we een hoog hek om het paddock hebben zegmaar anders was ze er overheen gegaan)
Verder vinden ze elkaar meestal wel lief trouwens!
Het ergste is nog dat ze bij hem in de tuin staat, dus als ik daar ben (in het weekend iig, ben ik meteen bij hem in de tuin) haha

Soms vind ik het wel lastig, de pony's zijn echt mijn maatjes, ik zou niet zonder ze kunnen.
Hebben jullie het er wel eens over hoe dat in de toekomst zal gaan?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:51

Ik heb meerdere vriendjes gehad die jaloers op het paard waren, gezeur over gebrek aan tijd etc.
Tsja....je leert er of mee leven of er komt met de tijd een ander vriendje die wel accepteert dat je niet al je vrije tijd in hem gaat stoppen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:56

pppfff... heel herkenbaar probleem, heel vervelend ook. wil mijn vriend niet tekort doen, maar de paarden ook niet, en zeker mezelf niet.
geukkig gaat hij nu zaalvoetballen en hoop ik op een beetje meer speling, haha!! :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:02

Goh niet leuk om zo'n partner te hebben :(:).

Hij heeft precies jaloersheidswaan :=.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:12

Mijn vriend rijd zelf ook paard. Hebben ook pensionstal thuis met een hoop paarden. Hij is met paarden opgegroeit, net als ik.

Gelukkig :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:16

De mijne wist waar hij aan begon :D
In het begin van onze relatie vroegen mensen aan hem, vind zij het niet erg dat je weinig thuis bent, waarop hij moest antwoorden dat ik nog minder thuis ben :=

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:18

ik zeg gewoon ja inderdaad paard is belangrijker... als ie daar niet mee kan leven dan is t gewoon over voor mij..... zou dat de reden zijn dat ik altijd vrijgezel ben?

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:18

Mijn zus heeft mn vriend 2 jaar geleden, toen ik hem voor t eerst zag ( hij moest gelijk mee naar een wedstrijd haha) meteen verteld dat mn paarden altijd voor t vriendje zouden gaan bij mij...
dus hij wist waar hij aan begon :=

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:24

Misschien kan je met hem overleggen en ook af en toe wat meer tijd voor hem nemen en wat minder voor het paard?
Iedereen vind het hier maar normaal, maar je kan ook soms aan een ander denken ipv aan je eigen hobby. Tuurlijk moet je naar het paard maar je kan het ook af en toe wat sneller doen zodat je er ook voor je vriend bent.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:28

mijn vriend is bang voor paarden maarre het is mijn leven , ik werk fulltime en heb drie paarden en doe een opleiding ernaast.

Ik denk dat je heel goed trouw aan jezelf moet blijven ,paarden is een manier van leven en als je dat deel van jezelf moet opgeven voor een relatie lijkt me niet gezond .

Maar goed ik ben vrij eigenzinnig hoor.
Paarden 1 de rest 2 weet vriendlief ook , maar hij heeft eigen bedrijf komt bij hem ook op 1 en ik op 2 misschien maakt dat het gemakkelijker , maar goed blijf altijd trouw aan jezelf

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 08:28

Hmm ... gelukkig heb ik het dan nu wel goed getroffen zeg :D Een geweldige vriend die graag mee gaat naar m´n paard ... Hij is er niet bang van en aait hem ook wel, en maakt leuke foto´s ... :D

Met mijn ex ging het niet zo goed daar tussen ... Want ook m´n ex zei me altijd van ´´He laat die stomme rot knollen toch eens lekker op stal staan, ik ben er ook nog hoor om aandacht te krijgen´´´, en tsja dat heeft bij toenertijd wel de druppel gegeven die de emmer deed overlopen ;) .

Mijn huidig vriend weet ook dat een paard zichzelf niet verzorgd en ik er ook altijd heen moet, naja hij heeft er geen problemen mee en gaat ook heel lief met me mee naar J.A. :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 08:36

Mijn vriend is verbaasd als ik in de zomer de 2e of derde keer op een dag oversla, omdat ze op de wei staan en geen bijvoer nodig hebben. Die zegt soms zelfs ga gewoon even is toch lekker.

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:30

Zazoo schreef:
Misschien kan je met hem overleggen en ook af en toe wat meer tijd voor hem nemen en wat minder voor het paard?
Iedereen vind het hier maar normaal, maar je kan ook soms aan een ander denken ipv aan je eigen hobby. Tuurlijk moet je naar het paard maar je kan het ook af en toe wat sneller doen zodat je er ook voor je vriend bent.

Oh maar het is niet dat ik hem negeer hoor, of hem lang laat wachten of niet wil/kan afspreken vanwege mn paarden.
Als hij er is gaat hij graag mee, maar het moet niet te lang duren. Dus doe ik alles net wat sneller.
Maar ik ga wel, ik zou niet mn beesten een dag laten zitten omdat mn vriend er is.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:41

Dan heb ik erg mazzel met de mijne! Mijn vriend vindt het erg leuk om mee te gaan naar mijn paardje en hij gaat dan ook altijd heel leuk met haar knuffelen enzo. Echt heel schattig.
Ik zou het wel even uitleggen allemaal aan je vriend en vraag hem eens mee zou ik zeggen!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:42

Het is een wisselwerking. Ik snap best dat een partner er een opmerking over maakt als er de halve dag aan een paard besteed wordt. Als ik er een beetje vaart achter zet en ik rijd wat korter ben ik in 1,5u klaar. Gemest en al. Heb ik nog de halve avond vrij. Als ik lees dat sommige mensen de halve dag bij hun paard hangen (wat doe je dan?!) en vriendlief alleen thuis zit, kan ik me dat best voorstellen. Dus het moet van 2 kanten komen. Mijn vriend weet ook dat mijn paard belangrijk is en dit nu eenmaal dagelijks tijd kost. Maar hij accepteert mijn hobby wel en staat er volledig achter. Hij vindt haar ook geweldig, heeft zelfs al gereden en koopt regelmatig een emmer snoepjes of een zak wortels om de verstandhouding goed te houden :D Maar als ik het zou flikken om 4u op stal rond te hangen en dus geen tijd meer vrij zou maken voor hem, had ik geen relatie gehad naast mijn fulltime baan. En ik vind mijn priveleven net zo belangrijk als mijn paard, en ik zal dus altijd zoeken naar een tussenweg als een van beide partijen tekort wordt gedaan.