Uitwisseling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rody01

Uitwisseling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 16:03

Hallo,

Wie heeft er dit jaar ook uitwisseling met school?
Waar gaan jullie heen? En wanneer?

Ik heb er dus totaal geen zin in. Ik ga naar Polen, maar heb een lichte vorm van heimwee.
Ik kan gewoon niet zonder mijn dieren. Ik wil helemaal niet weg! En het is 2 maart al..
Moet een week zonder mijn dieren... ;(

_Tara_

Re: Uitwisseling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:04

Moet je perse mee dan? Wij hadden ook wel uitwisselingen vanuit school maar dan kon je zelf kiezen of je mee wilde of niet.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 16:07

Ja, we moeten persé heen...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:09

Jeetje en dan ook nog naar Polen... Nja meis een week is zo voorbij echt :) Zeker een uitwisselingsweek. Tijd om te vervelen heb je dan waarschijnlijk niet, veel nieuwe indrukken komen er op je af, je leert veel nieuwe mensen leren, andere cultuur. Probeer het positief te bekijken en er het positieve uit te halen!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 16:15

Tja, maar elke keer als ik er aan denk krijg ik de tranen in mijn ogen... We moeten ALLEEN in een gastgezin, 11 uren in de trein! En dan ook nog eens de hele week engels praten...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:18

Alleen in een gastgezin is over 't algemeen wel normaal bij een uitwisseling. Maar overdag zie je je klasgenoten toch gewoon weer? 11 uur in de trein kom je ook wel door hoor :) Dan ben je toch ook met klasgenoten?

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 16:19

Ja, overdag wel,, maar niet zo lang. In de trein van Duitsland hebben ze zo'n gang gereserveerd. Dus dat wordt denk ik wel gezellig :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:21

Verplicht op uitwisseling :? Wat vreemd! Moeten je ouders het ook betalen of gaat dat van de school uit? Uitwisselingen naar zulke verre bestemmingen zijn meestal niet heel goedkoop en ik zou het best asociaal vinden als de school je dus eigenlijk verplicht om het bedrag te betalen! :\

Maar goed, terug naar jouw probleem..Erg vervelend voor je dat je er zo tegen op ziet! Kun je er niet met iemand over praten? Een leraar die mee gaat bijvoorbeeld?
En verder, tsja..Als je echt mee moet dan moet je er het beste van maken denk ik! Ik ben zelf 2 jaar geleden op uitwisseling naar Sicillië geweest en ik vond het echt super! :)) Je leert een heel andere cultuur kennen, je gaat allemaal leuke uitstapjes maken en bij ons was het zo dat het gastgezin zich 1000 procent inzette om het mij naar de zin te maken..

Over Polen weet ik niks, dus daar kan ik je ook niks over vertellen, maar zie het als een unieke ervaring! Polen is ook geen land waar je snel naar toe gaat op vakantie o.i.d. dus het is toch wel heel leuk om er zo eens te zijn :)

Veel succes en hopelijk toch plezier :(:)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:22

Rody01 schreef:
Ja, overdag wel,, maar niet zo lang. In de trein van Duitsland hebben ze zo'n gang gereserveerd. Dus dat wordt denk ik wel gezellig :)

Tuurlijk joh. Ik ben ook een keer met m'n klas naar Barcelona geweest, busreis vond ik zowat 't leukste van alles :D Dat bedoel ik dus, proberen de positieve dingen te zien ;)

Virginia123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:23

Ik ga met school ook met uitwisseling!
Ik heb er zelf voor gekozen en vind het wel leuk.
We gaan naar noorwegen.
Ik heb gelukkig geen heimwee.
Wij moeten ook alleen in een gastgezin en engels praten.
Das wel stom als het moet!
We gaan met het vliegtuig das wel leuk! :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:26

Noorwegen lijkt me een erg mooi land om een keer naar toe te gaan :) Alvast veel plezier Virginia!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 16:27

Jaa, het is verplicht. Omdat je er een verslag van moet maken enzo. Je moet het idd zelf betalen. Iedereen die op uitwisseling is geweest zegt dat het super is! Ik denk dat de avonden het moeilijkst zijn. Ga ik gewoon even naar huis smsen hoe het gaat met de pony's. Ik hoop dat we leuke dingen gaan doen. Misschien wel paardrijden ofzo..

Ik denk trouwens dat is steeds automatisch fries ga praten :o

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:30

Als 't jou helpt om iedere avond eventjes te smsen moet je dat gewoon doen :) Misschien heb je nog een boek wat je al heel graag wilde lezen of een vriend/vriendin die je een brief wil schrijven ofzo? Kun je ook 's avonds doen als je je dan verveelt. Je gaat vast wel leuke dingen doen :)
Edit: En anders leer je "jouw Pool" wat Friese woorden en leert zij jou wat Poolse woorden :P