Nieuwe matras kopen, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elise

Nieuwe matras kopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 07:47

Wij hebben een 2 persoonsbed met 2 1-persoons matrassen. Deze matrassen zijn van Ikea en nu ca. 5 jr oud. Helaas liggen ze niet meer zo lekker als in het begin en hebben we beide regelmatig last van onze rug en slapen we niet altijd even goed. Ik heb het idee dat ze verder inzakken dan in het begin. Ook zakken we regelmatig in de kuil tussen de 2 matrassen in (is al geprobeerd om ze tegen elkaar aan te duwen, op alle manieren om te draaien, handdoeken aan de zijkant te stoppen, stuk schuimrubber er tussen, werkt allemaal onvoldoende helaas).

Nu zijn we opzoek naar een nieuw matras, wat mij betreft liefst uit 1 stuk. Wie o wie heeft tips over het merk/ type matras wat langere tijd goedblijft, waar ze die verkopen en wat de prijzen ongeveer zijn. Ik ben heel benieuwd!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 07:56

Wij hebben een Nasa traagschuim maar ben de naam kwijt van die zaak,het is een bekende zaak met allemaal redelijk geprijsde spullen en de naam is in het orange volgens mij.Het was iets van nog geen 300 euro en voor je rug is het echt heerlijk.O ja Kwantum heet die zaak, het matras vormt zich naar je lichaam.

Wiesje

Re: Nieuwe matras kopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 08:17

Wij hebben ons matras van eastborn. twee eenpersoonsmatrassen met een koppelstuk (dus die kun je aan elkaar ritsen, en daar leg je dan weer een zacht stuk stof overheen, klinkt omslachtig maar dat doe je 1 keer en klaar)
Je hebt verschillende soorten vulling dus wij hebben ons in de winkel laten infomeren over de kwaliteit (ik ben verre van slank, dus dan heb je weer een stevigere vulling nodig).

Wij hebben onze matrassen nu vijf jaar en ik moet zeggen: ze slapen nog steeds heerlijk en er is geen deukje in te bekennen, terwijl wij ook vaak naar het midden liggen. En regelmatig keren we ze om, maar dat moet echt met z'n tweetjes want ze zijn zwaarrrrr!!

Maar laat je gewoon goed informeren want iedereen vindt weer wat anders prettig liggen. De een zinkt graag weg totdat hij niet meer terug te vinden is, de ander slaapt weer het liefst op 'beton' . En uiteraard nog veel gradaties daartussenin :D

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 08:21

Oké bedankt, ik denk dat we daar ook maar eens gaan kijken, heb net ook even de website opgezocht!

Ik zie ook veel over dat traagschuim terug, maar daar zijn wel veel varianten van zeg..

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 08:35

Toen ik een nieuw matras ging uitzoeken, had ik er ook moeite mee. Gewoon op alles in de winkel gaan liggen en maar uitproberen. Mijn matras heeft een dun laagje traagschuim boven op het normale matras, en het ligt heerlijk. Ik durfde alleen maar traagschuim niet aan. Maar in ieder geval, laat je goed adviseren en bedenk je wat voor soort slaper je bent. Als je een buikslaper bent moet je weer een wat steviger matras etc.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 08:48

Ik heb ook een traagschuim matras, 3 jaar geleden gekocht voor 300 euro bij een zaakje in Amsterdam. Meteen een lekkere dikke gekocht. En hij ligt echt zo vreselijk lekker. Vriendlief en ik willen gaan samenwonen en hebben een beetje een discussie over de inrichting, maar 1 ding is zeker, mijn matras mag, nee móét mee! :D

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 09:06

Nadine___ schreef:
Als je een buikslaper bent moet je weer een wat steviger matras etc.

Oké, ook nog op letten dus! thnx

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:10

Nadine___ schreef:
Toen ik een nieuw matras ging uitzoeken, had ik er ook moeite mee. Gewoon op alles in de winkel gaan liggen en maar uitproberen. Mijn matras heeft een dun laagje traagschuim boven op het normale matras, en het ligt heerlijk. Ik durfde alleen maar traagschuim niet aan. Maar in ieder geval, laat je goed adviseren en bedenk je wat voor soort slaper je bent. Als je een buikslaper bent moet je weer een wat steviger matras etc.

Zoiets heb ik ook, en het is echt ideaal. Je slaapt zeker weer als een roosje.. ;)

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:14

Je moet gaan proberen als je uitgerust bent. Ben je moe dan ligt alles lekker!
Verder is het aan te raden om 2 1-persoonsmatrassen te kopen met evt. een koppelstuk. Zo kun je ieder de matras van je voorkeur nemen en het is beter voor je rug. Matrassen wegen nogal wat namelijk. Verder is eigenlijk de lattenbodem die je eronder hebt liggen minstens even belangrijk. Stel je die niet goed af dan geeft de matras ook niet de juiste steun op de goede plekken. succes!

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:16

mn vriend zegt altijd dat je een matras in een winkel nooit s avonds of smiddags moet uit proberen, als je moe bent. Want dan ligt alles lekker. Je moet dus uitgerust ééntje uitproberen. :Z
Mijn heerlijke matras heb ik vorig jaar gekocht bij Bosma bedden in Groningen. Weet het merk niet meer. Maar hij was wel duur :(:), die mevrouw in de winkel heef me super geholpen.
Mijn ouders hebben écht een lekker matras, een Tempour. Super voor rugproblemen (voor mijn vader)Echter moet je wel even aan wennen en is heel erg duur. :Y) Ik denk dat je een matras gewoon moet uit proberen. Dat is toch een behoorlijk praktische aangelegenheid.

Edit: ik zie net hier dat swatch hetzelfde zegt hihi

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:29

Ik keek in het zondagskrantje en daar staan zulke dingen meestal wel in. Heb nu een 140x200 matras voor 175 euro. Lekker dik en ligt heerlijk :)

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 10:47

Oké, in de ochtend gaan proberen dus ;)
Ook een goeie tip!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:10

de consumentenbond doet ook altijd van die matrassentests, als je daar lid van bent (of iemand die je kent) staat er wel een test in zo'n boekje of online. Kun je een beetje een vergelijking maken.
Maar het is natuurlijk ook een kwestie van proberen, proberen en nog meer proberen!

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:12

ik heb ook een traagschuim
echt zoooo lekker .ik krijg binnenkort een 2 persoonsben met weer een traagschuim :D bji de leenbakker weg

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 07:29

miccamaaike schreef:
de consumentenbond doet ook altijd van die matrassentests, als je daar lid van bent (of iemand die je kent) staat er wel een test in zo'n boekje of online. Kun je een beetje een vergelijking maken.
Maar het is natuurlijk ook een kwestie van proberen, proberen en nog meer proberen!

Ik heb inderdaad het ww van mijn ouders gevraagd om die test op hun site te kunnen bekijken, thnx!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 07:42

Toen ik vorig jaar op zoek was, vond ik de M line matrassen het meest comfortabel liggen met mijn rugproblemen, heb echter gekozen voor een waterbed omdat de M line erugh duur is :+