k heb n vraagje
maandag lag mn internet er zomaar opeens uit.
ik kreeg de error bij het opstarten (bij dat schermpje waar je wachtwoord invoert)
er is een ipadresconflict opgetreden tussen een van de computers op het netwerk.
alle netwerkverbindingen worden uitgeschakeld.
en ja toen lag mn internet eruit, eerder heb ik dit wel gehad en toen hielp het om internet opnieuw te instaleren.
nu hielp dat dus niet.
ik heb mijn computer uit frustratie vandaag maar helemaal geformateerd, en voila hij doet het weer, maar ik ben nu dus alles kwijt.
ik zit op kamertraining, dus ik zit met ongeveer 8 mensen op een modem + 2 computers van de groepsleiding.
De modem geeft eens in de zoveel tijd alle computers een ander ip-adres (ivm veiligheid van hackers)
nu vond ik dat irritant omdat ik nogal een fantiek gamer ben, en een vast ip-adres nodig heb.
dus had ik een static ip-adres gemaakt.
dat betekend dus dat de modum mijn computer geen ander ip kan toewijzen.
nu gebeurt het dus welleens dat een andere computer mijn ip-adres krijgt toegewezen, dus zijn er 2 dezelfde ip-adressen op het netwerk. vandaar die error. (kan ook ontvangen: er bestaat een identieke naam op het netwerk)
maar nu is mijn vraag, hoe kan het dan zijn dak helemaal van het netwerk was afgeschopt, en niet meer terug kwam?
de waardes in cmd werd aangegeven 0.0.0.0 terweil je voor de waardes geen 0 kan invullen?
dit is pas opgelost toen ik de ip-adres automatisch toewijzen weer heb gekozen, maar toen lag internet er nog uit.
sorry als het verwarrend is, maar ik weet niet hoe ik het beter kan vertellen.