Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
dichterbij misschien, en misschien betere tijden?

juval schreef:ben je lid van de vakbond? of heb je rechtsbijstand?
volgens mij kunnen ze dit toch niet zomaar maken, zomaar de arbeidstijden veranderen als je een vast contract hebt. Dat kan toch niet eenzijdig gewijzigd worden? ik zou toch zeker even juridisch advies inwinnen voor je iets tekent of besluit.
succes ermee!!
) gaat er een secretaresse uit omdat ze niet met meerdere op 1 kamer wil zitten..werkgever heeft meerdere opties geboden maar het was allemaal niet goed genoeg! Volgens onze arbeidsrechtadvocaten zouden ze hier mee wegkomen zonder haar ook maar iets mee te geven..
)
Ik kan me ook zeker wel vinden in de situatie van de TS, absoluut! Maar de werkgever zit omhoog en heeft een fulltime kracht nodig..hij bied haar deze optie en evt. andere mogelijkheden..het lijkt mij sterk dat de werkgever nu met de rug tegen de muur staat omdat zijn mogelijkheden niet passen in het straatje van de TS (niet negatief bedoeld hoor) want wat zouden ze nu moeten doen dan? De TS kan alleen haar uren blijven werken, niet meer en niet minder..maar de werkgever heeft er dringend iemand bij nodig anders redden ze het niet..maar om iemand erbij aan te nemen voor 36u is financieel niet haalbaar voor de werkgever (ga ik dan maar vanuit)..ik denk dan niet dat ze hier samen uit gaan komen? En ik denk wel dat de werkgever zich redelijk opstelt tov de TS! Hij zoekt wel naar een oplossing die voor beiden haalbaar zou zijn..Jeanine84 schreef:De werkgever kan slechts een beroep doen op een schriftelijk beding dat hem de bevoegdheid geeft een in de arbeidsovereenkomst voorkomende arbeidsvoorwaarde te wijzigen, indien hij bij de wijziging een zodanig zwaarwichtig belang heeft dat het belang van de werknemer dat door de wijziging zou worden geschaad, daarvoor naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid moet wijken![]()
Volgens mij kan het wel degelijk hoor wat de werkgever wil..zij zoeken met spoed een fulltimer, bieden ts deze kans maar is voor haar niet haalbaar, ze mag ook parttime blijven werken maar ook dat is niet haalbaar, ze willen haar zelfs overplaatsen maar ook dat is geen optie. De werkgever heeft dus alle mogelijkheden geboden en ziet straks geen andere oplossing meer...ik denk dat de kantonrechter de werkgever zeer zeker in het gelijk gaat stellen..