Leraar scheldt leerlingen uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Leraar scheldt leerlingen uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 18:00

Hallo!

Ik zie/hoor het steeds vaker, leraren die de leerlingen uit schelden.
K*tklas, Sch**tkinderen etc.
Ik vind het niet kunnen, maar het gebeurt toch..
Wat vinden jullie ervan?
En wat doe je er tegen?

Kus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:04

Netjes is het natuurlijk niet, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me er wel wat bij kan voorstellen.
Als je hoort wat leraren tegenwoordig voor hun kiezen krijgen, ik zou af en toe ook gek worden hoor.
Verbaast me dat ik nog nooit uitgescholden ben in mijn schooltijd. :')
Ik praat het niet goed want het zou natuurlijk niet moeten mogen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:04

't Is natuurlijk not done, maar ik heb een keer buiten mijn lestijden om in een lokaal gewerkt waar ook les werd gegeven aan een klas. Dat waren zulke etterbakken dat ik 't knap vond dat de lerares daar nog normaal op inging. Dat is natuurlijk zoals 't hoort, maar leerlingen kunnen d'r ook wat van. Imo kunnen leerlingen enkel respect verwachten als ze 't zelf ook geven, maar ik zou dan ook weer niet geschikt zijn als lerares. :D

marrlinde

Re: Leraar scheldt leerlingen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:07

nou ja, en dan zitten ze te zeuren over de jeugd van tegenwoordig.. nou:

DE LERAREN VAN TEGENWOORDIG!

wij hebben ook een leraar die door de klas roept tegen je: Houd je b*k/kop stelletje viswijven!

en dan zit ik op een evangelische school he... ;)

pastel

Re: Leraar scheldt leerlingen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:08

Gelukkig zijn we allemaal mensen ;)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:09

ik ken zulke docenten.. en ergens kan ik me voorstellen, wij hadden niet ze makkelijkste / rustigste klas. maar als ze gaan schelden, moeten de leerlingen lachen *D ze kunnen het beter aanpakken door gewoon concequent strafwerk te geven als je je er niet aan houdt. dat heeft één docent gedaan en dat was de enige docent waar wij aan het werk waren. de rest was aan het schreeuwen en schelden (soms ook agressiviteit, maar dan moest je erg ver gaan), en voor zulke docenten heb je als leerling echt geen ontzag

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:11

Van mij mogen ze hoor. Ik vind het zó achterbaks als van die bijdehandte rotkinderen daar ineens moeilijk over gaan doen terwijl ze zelf het hoogste (en grofste) woord hebben.

Ik was vroeger ook niet de liefste en de stilste maar ik heb er nooit een punt van gemaakt als een leraar eens flink tegen mij uitviel op een wat minder aardige manier.

Ik snap ook wel dat het niet hoort als leraar zijnde.. maar ik snap ze wel.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:12

wij hadden vorig jaar een heel aardige Engels leraar,
maar tegen anderen (absoluut onredelijke jongens) kon hij helemaal uit z'n dak gaan.
'Tyf dan maar op!'
'Nu moet je verdomme eens je rotkop houden en luisteren!'

Ik begrijp het,
maar ik vind ook dat leraren daarboven zouden moeten staan.
Laat ze zich gewoon maar melden en nakomen,
daar bereik je in mijn ogen veel meer mee..

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:12

Ik kan het me helemaal voorstellen van die leraar met het zooitje ongeregeld van tegenwoordig. Je moet iets om indruk te maken en blijkbaar werkt het wel.
Al nagedacht waarom die leraar begint te schelden? vast niet omdat jullie allemaal braaf aan de studie waren?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:13

ik heb ook soms de moeite om me in te houden :o geef als stage een paar uur per week les op een voortgezet onderwijs, maar als je af en toe hoort hoe brutaal ze tegen je zijn.... :n

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:15

Rytm schreef:
Van mij mogen ze hoor. Ik vind het zó achterbaks als van die bijdehandte rotkinderen daar ineens moeilijk over gaan doen terwijl ze zelf het hoogste (en grofste) woord hebben.

Ik was vroeger ook niet de liefste en de stilste maar ik heb er nooit een punt van gemaakt als een leraar eens flink tegen mij uitviel op een wat minder aardige manier.

geloof je me , sommige docenten gaan al schelden voordat de leerling iets zegt.. en ookal heeft één of een paar leerlingen zoiets verdient, ik vind dan niet dat een docent het recht heeft om *ziekte* klas / k*t klas/ val dood te zeggen... en jammer genoeg gebeurt dat ook.. docenten zijn imo de laatste tijd zo snel beledigd, alles moet maar volgens hun manier en niet een tikkie anders..

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:15

Van sommigen vind ik het nog best grappig als ze echt een heel storend kind uitschelden, en bij die vind iki het nog terecht ook. Maar als je nu bijvoorbeeld gewoon een keer praat en de leraar het normaal wel toelaat en nu ineens niet omdat ie een slechte dag heeft ofzo en dan dadelijk begint te schelden, ga ik er om eerlijk te zijn wel op in, want dat vind ik echt niet kunnen..

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:16

Tja heel vreemd vind ik het ook niet dat het gebeurt als je kijkt naar de maatschappij waarin we leven.
Leerlingen worden ook steeds asocialer ( was ook geen lieverdje hoor ) en dan kan ik me best voorstellen dat je als leraar zijnde een keer uit je slof schiet; maar er is wel een grens tot hoever je kan gaan als "voorbeeld" zijnde.

Denk dat je als leraar zijnde vanaf begin af aan respect moet afdwingen, sommige leraren kunnen het, meeste niet.
Ik zou ook echt niet voor de klas moeten staan denk ik ( kan nogal lekker Rotterdams uit de hoek komen :+ )

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:17

Runn_love_ schreef:
Rytm schreef:

geloof je me , sommige docenten gaan al schelden voordat de leerling iets zegt.. en ookal heeft één of een paar leerlingen zoiets verdient, ik vind dan niet dat een docent het recht heeft om *ziekte* klas / k*t klas/ val dood te zeggen... en jammer genoeg gebeurt dat ook.. docenten zijn imo de laatste tijd zo snel beledigd, alles moet maar volgens hun manier en niet een tikkie anders..

Hier gaat het al mis. Wat een instelling :(:) Je komt om iets te leren lijkt me. Het enige wat je te doen hebt als leerling is doen wat je gezegt wordt.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:20

Citaat:
Denk dat je als leraar zijnde vanaf begin af aan respect moet afdwingen, sommige leraren kunnen het, meeste niet.

maar als je zoiets weet, waarom word je dan alsnog docent ? (niet naar jou bedoelt ;) )
ik denk dat sommige mensen al wel redelijk kunnen inschatten of het was is, en ik geloof dat je met stage ook nog voor de klas moet staan..

@ sporten, ergens heb je gelijk maar ze vallen vaak over die kleine dingen. een boek lezen volgens docent zijn haar manier, dus niet eens kiezen wanneer je begint te lezen en hoeveel per keer :+ dan denk ik ,, waarom ?!?!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:20

Tja je kunt me veel zeggen, maar dat ligt 99% van de gevallen aan de vervelende rotkinders in de klas.

En dan het ergste zijn nog die van: "Ja maar ik heb niet gescholden hoor, hij begint uit het niets" :n

Jaja, maar ondertussen zit je nog steeds met je jas aan, je muts op, achterstevoren in je stoel, kauwgombellen blazen, smsend, met je mp3 speler in, te ouwehoeren met je vriendin naast je en de personen achter je.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:21

Een beter milieu begint bij jezelf. Dat geld hier ook voor! Als je je zelf goed gedraagt gaat écht die leraar niet zomaar lopen schelden hoor!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:24

ManonR_ schreef:
Een beter milieu begint bij jezelf. Dat geld hier ook voor! Als je je zelf goed gedraagt gaat écht die leraar niet zomaar lopen schelden hoor!

denk dat ik dan de verkeerde docenten heb getroffen, of de verkeerde school ;(
ik heb een paar docenten dat als de vorige klas erg vervelend is geweest, het op ons wordt afgereageerd. (het moet dan bijvoorbeeld RUSTIG zijn, en twee mensen beginnen fluisterend te overleggen.. dat is dus al een aantal keer genoeg geweest om te beginnen met schelden, maar dat is bij mij op school.)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:26

Runn_love_ schreef:
het moet dan bijvoorbeeld RUSTIG zijn, en twee mensen beginnen fluisterend te overleggen.
Kijk maar daar gaat het ook mis. Als het rustig moet zijn móet ook gewoon iedereen zijn KOP dicht houden en doorwerken. Hoe moeilijk kan het zijn om dat te begrijpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:27

Ess_Ramona schreef:
Hallo!

Ik zie/hoor het steeds vaker, leraren die de leerlingen uit schelden.
K*tklas, Sch**tkinderen etc.
Ik vind het niet kunnen, maar het gebeurt toch..
Wat vinden jullie ervan?
En wat doe je er tegen?

Kus

Daar zullen de leerlingen het dan ook wel naar gemaakt hebben :)

Vind het nbog knap dat ze het bij schelden laten, ik had sommigen al 4x het raam uitgeskupt........ :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:28

ManonR_ schreef:
Runn_love_ schreef:
het moet dan bijvoorbeeld RUSTIG zijn, en twee mensen beginnen fluisterend te overleggen.
Kijk maar daar gaat het ook mis. Als het rustig moet zijn móet ook gewoon iedereen zijn KOP dicht houden en doorwerken. Hoe moeilijk kan het zijn om dat te begrijpen?

Dat is het ook :j

Kan me voorstellen dat het uitermate frustrerend is, dat mensen het woord nee niet eens kunnen begrijpen, "mag niet" is ook vrijwel onmogelijk, en echt overal willen ze over onderhandelen........

Dan raakt je geduld na een tijdje wel op, hoor.......

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:29

Runn_love_ schreef:
Citaat:

maar als je zoiets weet, waarom word je dan alsnog docent ? (niet naar jou bedoelt ;) )
ik denk dat sommige mensen al wel redelijk kunnen inschatten of het was is, en ik geloof dat je met stage ook nog voor de klas moet staan..
[/quote]

Ik zit nu in de 3e van de opleiding voor docente Biologie. en ik ben ook te soft wat dat betreft, maar om dan gelijk te denken; I k wordt geen docent? niet iedereen is de strenge docent en niet iedereen wil dat. En dat respect afdwingen moet je leren. Ik geef nu 3 2Havo klassen en 1 brugklas les (zonder begeleiding) en het lukt niet altijd, ene keer zijn ze niet te houden. maar met schelden bereik je niet erg veel, streng zijn wel. En okee de leerlingen hebben niet altijd respect, maar zodra ik dan een keer echt boos wordt (niet schelden, gewoon streng optreden), zijn ze wel stil omdat ze weten dat het menens is

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:31

Runn_love_ schreef:

D'r zijn al te weinig leraren en jij wil ze nog motiveren tot een carriereswitch ook! :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:32

Mijn man zat in het onderwijs en was heel erg streng maar dat moest ook wel, anders lopen ze over je heen.En de jeugd kan er ook wat van hoor, mijn dochter vergat iets vanmorgen en zei o ik vergeet iets snel pakken anders gaat de meester weer zeiken.Nou ik heb daar toch wel iets van gezegd hoor.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:34

Authentic schreef:
Runn_love_ schreef:

D'r zijn al te weinig leraren en jij wil ze nog motiveren tot een carriereswitch ook! :+

zo zat ik dus ook :=
maar er zijn gelukki genoeg voldoeningen naast de brutale kids ;) en er zijn er genoeg die wel luisteren en wel willen.