Relatie (verkering )...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

panache

Relatie (verkering )...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 16:23

Hee,
wat ik mij eigenlijk afvroeg, zijn er mensen die al vanaf jong (en nu nogsteeds dus) een relatie hebben ??
Of gewoon een langdurige relatie ;)

Hoe is dat gegaan, en heb je een gevoel dat je een deel van je jeugd hebt gemist?

*edit *

Zelf ben ik voor mijn gevoel nogal stóm bezig..
Toen ik 15 was kreeg ik een kinderrelatie die snel overging in een normale relatie, met die jonge heb ik 12 maanden gehad..
kort daarna (1 maand) kreeg ik met een andere jongen, Ik was niet echt verliefd op hem, ik was in een onzekere periode, toen hij al snel over de 'toekomst' begon te praten werd ik heel erg naar in me hoofd, ik wilde het uitmaken maa durfde niet.. (8 maanden heb ik met hem gehad)

Het probleem is, ik weet niet wat ik écht wil..

Naja een maand na m'n 2e vriend, kreeg ik weer met een jongen, dit keer wel helemaal verliefd enzo, hij is heel lief voor me...
maar toch het voelt zo fout, ik zie m'n vrienden feesten, ik doe evenhard mee, maar toch? dat vrije ontbreekt...
Nu weet ik echt niet wat ik moet doen na 9 maand ben ik gehecht aan hem geraakt..
maar dat betekent dat ik van 15 tm 17 jaar allemaal relaties heb, 't is gewoon niet gezond...

Mijn vader is overleden, en ben heel erg gepest, en sinds toen ben ik erg bang om mensen kwijt te raken of dat ze niet van me houden..

ik weet niet meer wat wijsheid is.. ;(
Laatst bijgewerkt door panache op 20-01-09 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien_x

Re: Relatie (verkering )...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:25

Ik niet, maar een vriendin van mij wel! Die is nu net 17 geworden en zij heeft al 4 jaar 'verkering' met háár Jochem! Tot nu toe gaat het goed en zijn ze lief samen. Maar voor mijn gevoel als je zoó vroeg al een relatie hebt dan kom je op een gegeven moment ook niet meer 'van elkaar af'. Om het maar even zomaar te zeggen :Y)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:35

Ik heb van mn 14 t/m mn 17 een relatie gehad.. Heb nu niet echt het gevoel dat ik wat gemist heb omdat alle dingen die mn vriendinnetjes deden (zuipvakanties in spanje, lopen sl*ten met stappen ed.) mij nooit echt getrokken hebben, al heb ik wel een aantal dingen ingehaald zoals lekker veel stappen ed.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:37

Een vriendinnetje van me heeft al vanaf haar 14 iets met de man die nu haar man is. Ze zijn getrouwd toen ze 17 was en dat is nu alweer 26 jaar geleden ;) Volgens mij zijn die de komende 100 jaar nog wel samen ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:38

Ik heb sinds m'n 16 wat met mn vriend en we zijn nu iets meer dan 3 jaar samen :) Wonen sinds 5 maanden ook samen dus t gaat helemaal top! Heb niet echt t idee dat k wat gemist heb qua jeugd hoor, ging gewoon met vriendinnen stappen enz.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:39

Ik heb vanaf mijn 16e een relatie.
We hebben een dochter en gaan in april trouwen.
Ik heb niet het gevoel dat ik iets van mijn jeugd gemist heb.
Ik zie niet in waarom je niet jeugdig kan zijn met een relatie.
(tenzij je onder 'jeugd' , 'elk weekend een andere bedpartner' verstaat := )
Persoonlijk vind ik het een aanvulling op mijn leven.
Waarom nog 5 jaar wachten terwijl je elkaar al gevonden hebt?
Het leven is te kort om niet van elke dag te genieten de je samen hebt. :)

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:39

vanaf 09-08-'07.
werd toen in oktober 14.
en hij was toen 16.
maar nooit problemen, ook niet met vriendinnen en zijn vrienden.
zien elkaar 2/3 x in de week. vrijdagmiddag altijd naar de pub met vriendinnen. en zaterdagavond uit met hun. en hij net zo goed. dus heb er geen gevolgen van dat ik vriendinnen kwijtraak of zo. gelukkig!

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:40

Ik ben vier jaar samen geweest met mijn eerste vriendje. Was vijftien toen ik wat kreeg, achttien toen het uitging, en nu sinds enkele maanden zijn we elkaar echt aan het loslaten.

Iets wat zeeeer moeilijk en pijnlijk is.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:42

Ik heb van mijn 15e tot 20e een relatie gehad, ik heb wel een beetje het idee dat ik wat gemist heb. Maar ik was dan ook erg afhankelijk van hem en ging haast niet meer stappen enzo. Toen het uit was heb ik het wel even flink ingehaald, ben toen ook op kamers gegaan. En nu heb ik weer een vriend, maar deze relatie is heel anders, we doen ieder ons eigen ding en hebben een volwassen relatie.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:48

Ikzelf ben een vlinder, fladderde van bloem naar bloem, ik heb slechts 1 lange relatie gehad met mijn huidige vriend.

Maar mijn broer is nu 30 jaar, en die heeft al sinds zijn 18e met hetzelfde meisje, ze zijn 4 jaar geleden getrouwd en hebben een 4 maanden oud zoontje. Zij hebben beide nooit een andere liefde gehad dan elkaar.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:51

Ik heb met tussenpozen al meer dan 2 jaar een relatie, in de tussentijd is het meerdere keren vooral vanuit zijn kant fout gelopen, maar inmiddels gaat het perfect heb ik het idee :) Ik ben erg blij met hem en in de tussentijd heb ik een vriend gehad en wat genoten van het leven, hij vooral het laatste en we zijn nu beide onze wilde haren wel kwijt :+

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:08

wat is jong? Ik was 17(hij 19) en heb nu 3 jaar met mijn vriend. We woonde nu bijna jaar samen en hebben sinds oktober vorig jaar een huis gekocht.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:11

een vriendin van mij is nu 17 (bijna 18) en heeft al 3,5 jaar vekering, zonder dat het tussendoor uit is gegaan. Dan vind ik wel dat je wat gemist hebt, juist als je 14/15/16 bent wil je (ik tenminste :+ ) je niet teveel binden en juist uitvinden wat je smaak is qua jongens.

Een vaste, langdurige relatie beginnen op je 17/18e vind ik weer wat anders, dan heb je die experimentfase wel gehad denk ik :+

Mijn langste relatie tot nu toe is trouwens 4 maand :+

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:18

Collega van mij heeft ookal iets van 9 jaar een relatie en was ook 14 jaar. En dat gaat gewoon super. Soms heb je dat haha kan me er zelf niks bij voorstellen. Maar als het goed voelt.

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:22

Toen ik 13 was kreeg ik mijn eerste vriendje, dat heeft ongeveer een half jaar geduurd ( wel vaker uit gegaan )
Daarna ben ik 1,5 jaar veel uitgeweest, en gewoon flink genoten.
Toen leerde ik mijn vriend kennen ( was toen nét 15 ) en nu hebben we 1,5 jaar wat.
En moet zeggen, ik mis het helemaal niet meer om uit te gaan en te feesten enz. vind dit gewoon veel fijner :)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:23

waarom zou je niet lekker kunnen feesten als je een relatie heb?? :D Ik ga ook weleens uit zonder m`n vriend, als ik al zin heb om uit te gaan want dat is bij mij ook beetje weg :=

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:25

Ik feest nog wel hoor, maar niet op de manier van vroeger bedoel ik :P
Ging ook regelmatig met/zonder hem uit, maar heb daar laatste tijd niet veel behoefte meer aan, zit liever met hem thuis. :D

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:30

Op mijn 16e begonnen, nu 8 jaar samen.

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:32

panache schreef:
maar dat betekent dat ik van 15 tm 17 jaar allemaal relaties heb, 't is gewoon niet gezond...

Wat is daar dan precies ongezond aan?
Feit is gewoon dat vrijgezellen soms graag met een lieve vaste partner een avond op de bank willen zitten en dat mensen die wel een relatie hebben soms weer even vrijgezel zouden willen zijn en met niemand rekening te hoeven houden.

Als je niet blij bent met je relatie moet je het uit maken. Maar je moet het niet uitmaken om redenen waarvan je weet dat je spijt gaat krijgen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:41

Zamora schreef:
waarom zou je niet lekker kunnen feesten als je een relatie heb?? :D Ik ga ook weleens uit zonder m`n vriend, als ik al zin heb om uit te gaan want dat is bij mij ook beetje weg :=

Volgens mij komt dat gewoon omdat je een vriend hebt :+ Tenminste, ik merk het bij mezelf en bij andere mensen, allemaal sinds ze een wat langere relatie hebben :=

Maargoed, ik ga soms alleen uit (nouja met een vriendin) en soms met een groepje met m'n vriend erbij :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:43

Oh ik juist niet! Als we met vriendinnen zin hebben om op stap te gaan, dan gaan we gewoon. K ga amper met mn vriend op stap, eigenlijk alleen als we op Terschelling zijn :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:48

Ik denk dat je steeds op zoek bent naar een 'vaderfiguur' misschien? Dan hoor je wel vaker van meisjes die jong hun vader verliezen door scheiding, ruzie of overlijden. Ik denk dat je even lekker rust moet hebben aan je hoofd, zodat je goed na kunt denken bij wat je echt wil en nodig hebt. Als je voelt dat je een jongen om je heen nodig hebt.. je hoeft er niet meteen een relatie mee te hebben, het kan ook vriendschappelijk. Succes meis! :)

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:52

Ik leerde mijn huidige vriend kennen toen ik 15 was en we zijn nu al 2 jaar bij elkaar, bij hem kan ik mezelf zijn en ook gewoon lekker stappen. Ik heb niet veel vrienden en daarom ben ik ook meestal bij hem en "zijn" vrienden in het weekend. Het gaat super goed. En ik mis niet echt wat van mijn jeugd hoewel hij 6 jaar ouder is.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:06

Ik was 16 toen ik met mijn vriend kreeg, ben nu 21. Volgende maand gaan we alweer 5 jaar met elkaar.
Vind niet dat ik wat gemist heb, vanaf me 15e lekker lopen feesten en dat ging op me 16e gewoon verder alleen dan met mijn vriend erbij :-)
Wij gaan meestal met een groep vrienden uit, maar gaan net zo makkelijk met z'n tweetjes of allebei apart met eigen vrienden uit. Meestal ga ik met een vriendin dan weg, vriend werkt als portier dus die staat elk weekend in het uitgaansleven zonder mij :-)
Soms hangen we ook zaterdagavonden lekker op de bank filmpies te kijken, net waar we zin in hebben.
Wonen inmiddels ook anderhalf jaar samen, hebben samen een hond en mijn paard heb ik van mijn vriend gekregen.

Verschilt allemaal per persoon wat je fijn vind, de een denkt lang leve het vrijgezellenleven en de ander vind vastigheid heel fijn.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:16

Aranel schreef:
een vriendin van mij is nu 17 (bijna 18) en heeft al 3,5 jaar vekering, zonder dat het tussendoor uit is gegaan. Dan vind ik wel dat je wat gemist hebt, juist als je 14/15/16 bent wil je (ik tenminste :+ ) je niet teveel binden en juist uitvinden wat je smaak is qua jongens.

Een vaste, langdurige relatie beginnen op je 17/18e vind ik weer wat anders, dan heb je die experimentfase wel gehad denk ik :+

Mijn langste relatie tot nu toe is trouwens 4 maand :+
Storm76 schreef:
Ikzelf ben een vlinder, fladderde van bloem naar bloem, ik heb slechts 1 lange relatie gehad met mijn huidige vriend.

Maar mijn broer is nu 30 jaar, en die heeft al sinds zijn 18e met hetzelfde meisje, ze zijn 4 jaar geleden getrouwd en hebben een 4 maanden oud zoontje. Zij hebben beide nooit een andere liefde gehad dan elkaar.

Dit kan ik niet, ik bind me juist graag, ik vind het 'misselijk' (niet verkeerd bedoeld, maar zo voel ik me dus, als ik niet lang met iemand samen kan zijn, mijn korste tijd met iemand samen was zo'n half jaar :o )