Decadent: Dikke 4x4 zonder trekhaak

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 18:25

Wouter24 schreef:
oh, sorry ik heb niet alles gelezen, maar wat ik wel las, jullie hebben drie auto`s waaronder twee wat ouwer, wat denk je dat er vuiler is voor de lucht jou twee ouwe(re) auto`s of bv een nieuwe range die aan alle emissie normen voldoet??


Die zijn niet voor dagelijks gebruik, dat zijn het peugootje en de motor en de laatste vooral i.v.m. files

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 18:37

Maar je hebt ze wel

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 18:48

Ja man kan ze zelf maken dus. En soms moet ik een paard verplaatsen, dit was de beste oplossing. Hoe wil jij anders een trailer trekken charlotte?

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 18:54

De aardige buurman met zijn 4x4, tenminste, zo zou ik denken als ik zo milieubewust was. Je zegt zelf dat je de trailer niet vaak nodig hebt.

Enne Ja man? Je hoeft niet boos te worden zeg, ik val je niet aan

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 19:05

Ik bedoel ja mijn man kan ze zelf maken. En auto's leen ik nooit dus dit is de meest milieuvriendelijke oplossing.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 19:28

Tja tis maar hoe je er over denkt

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 19:49

Ik snap niet waar mensen zich druk om maken; als die mensen nou gelukkig zijn met hun 4 x 4's. Ik gun het ze van harte en hoe je het ook draait of keert; je zit lekker hoog en tegenwoordig erg comfortabel.
Ik geloof dat wij dan ook wel in het hokje milieuvervuilers passen met onze Nissan Patrol, Mercedes Sport, Mercedes SLC 450 (Oldtimer), vrachtwagen en mijn eigen Daihatsu Feroza Cabrio met trekhaak die nog nooit een paardentrailer heeft getrokken.
Leven en laten leven...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 20:17

chantal1 schreef:
.
Leven en laten leven...


Ja dat wens ik onze kinderen en kleinkinderen dus ook toe

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 20:29

Zal wel lukken met al die auto's he Haha!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 21:16

Ik vind het wel nepperts hoor, die tandartsvrouwen die dan met zo'n hoogblonde coup en oranje wortelgezicht á la Leco Zadelhoff hun kinderen in Oilily kleertjes naar school brengen in een glimmende 4x4... je hoort met die wagens door de modder te crossen en er hoort een paardenliefhebber in te zitten of een stoere cowboy ofzo Haha! ...
Voorlopig droom ik alleen nog maar over een Landrover Discovery....

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 22:04

marieketencate schreef:
Ik vind het wel nepperts hoor, die tandartsvrouwen die dan met zo'n hoogblonde coup en oranje wortelgezicht á la Leco Zadelhoff hun kinderen in Oilily kleertjes naar school brengen in een glimmende 4x4... je hoort met die wagens door de modder te crossen en er hoort een paardenliefhebber in te zitten of een stoere cowboy ofzo Haha! ...
Voorlopig droom ik alleen nog maar over een Landrover Discovery....


hahahahahahahha sooooo true

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 22:05

marieketencate schreef:
Ik vind het wel nepperts hoor, die tandartsvrouwen die dan met zo'n hoogblonde coup en oranje wortelgezicht á la Leco Zadelhoff hun kinderen in Oilily kleertjes naar school brengen in een glimmende 4x4... je hoort met die wagens door de modder te crossen en er hoort een paardenliefhebber in te zitten of een stoere cowboy ofzo Haha! ...
Voorlopig droom ik alleen nog maar over een Landrover Discovery....


hahahahahahahha sooooo true

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132133
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 22:20

sarabande schreef:
[quote="MargreetProef ik hier een beetje jaloezie?

Anders snap ik echt niet wat nou je probleem is.

Nee hoor geen jalourzie
Ik rij in een klein peugotje op diesel, lekker snel en wendbaar
voor de trailer (maar die hebben wij als fokkers niet vaak nodig, die huur ik dan ook) een mercedes 240 D uit 1976 geen belasting lage verzekering, maar ook niet dagelijks gebruikt
voor de fun een MG sport classic car
en mijn man rijdt het liefst op de motor
[/quote]


Als ik het goed begrijp wind je je zo op vanwege de grote 4 x 4's die rondrijden (en die volgens jou niet voor het eigenlijke doel gebruikt worden) i.v.m. milieuvervuiling.

Dan vind ik het raar dat je je eigen bezittingen niet verantwoord op basis van milieuvriendelijkheid maar op basis van heel veel andere redenen.

Een Peugeotje 205 diesel ???
Is misschien "lekker snel en wendbaar" (niet mijn mening overigens) maar iedereen weet toch dat een diesel veel minder milieuvriendelijk is dan bijv. een auto op LPG ?

Een Mercedes 240D uit 1976 "geen belasting, lage verzekering": weer alleen argumenten op basis van de centjes.
Oude diesels zijn erg milieu-onvriendelijk !

Voor de fun een MG Sport Classic car ?
En ook nog een motor erbij ?

'k Heb het eens even nagevraagd bij een APK-keurmeester, en jouw wagenpark scheidt gemiddeld ongeveer 9x zoveel troep uit dan een gemiddelde 4 x 4.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf Knipoog
Laatst bijgewerkt door Oscar op 03-03-03 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 22:29

marieketencate schreef:
Ik vind het wel nepperts hoor, die tandartsvrouwen die dan met zo'n hoogblonde coup en oranje wortelgezicht á la Leco Zadelhoff hun kinderen in Oilily kleertjes naar school brengen in een glimmende 4x4... je hoort met die wagens door de modder te crossen en er hoort een paardenliefhebber in te zitten of een stoere cowboy ofzo Haha! ...
Voorlopig droom ik alleen nog maar over een Landrover Discovery....


De tandartsvrouwen zijn vaak de broekroktypes die in een volvo stationcar rijden. Die gaan niet naar Leco, en hun kinderen lopen inderdaad wel in oilily Haha!

Maar de typjes waarvan manlief vaak een goede commerciele functie hebben, ja die zijn hoogblond en die rijden in de nieuwste Range Rover...............................( ja die ene waar ik graag mijn boodschapjes bij de appie heijn mee wil doen, en nee ik ga niet naar Leco)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 22:47

Oscar schreef:
[Als ik het goed begrijp wind je je zo op vanwege de grote 4 x 4's die rondrijden (en die volgens jou niet voor het eigenlijke doel gebruikt worden) i.v.m. milieuvervuiling.

Dan vind ik het raar dat je je eigen bezittingen niet verantwoord op basis van milieuvriendelijkheid maar op basis van heel veel andere redenen.

Een Peugeotje 205 diesel ???
Is misschien "lekker snel en wendbaar" (niet mijn mening overigens) maar iedereen weet toch dat een diesel veel minder milieuvriendelijk is dan bijv. een auto op LPG ?

Een Mercedes 240D uit 1976 "geen belasting, lage verzekering": weer alleen argumenten op basis van de centjes.
Oude diesels zijn erg milieu-onvriendelijk !

Voor de fun een MG Sport Classic car ?
En ook nog een motor erbij ?

'k Heb het eens even nagevraagd bij een APK-keurmeester, en jouw wagenpark scheidt gemiddeld ongeveer 9x zoveel troep uit dan een gemiddelde 4 x 4.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf Knipoog
[/quote]



Lezen is toch heel moeilijk he
de peugot is een 106, de motor is voor werkverkeer. De mercedes wordt uitsluitend gebruikt om iets te trekken zoals een trailer zo''n 4 keer per jaar en een enkele keer hooi of zo de MG komt alleen van stal als het heel mooi weer is maar daar zijn we de laaste 3 jaar helaas niet aan toegekomen omdat er maar geen tijd is hem op te knappen. Die is geschorst. Nou laat jouw APK keurmeester er maar weer eens op los in vergelijking met een forse 4x4 die dagelijks gebruikt wordt.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132133
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:08

Hoe kun je dit zo vergelijken ?
Voor jezelf heb je allerlei "verzachtende omstandigheden", maar wie zegt dat die 4x4 dagelijks intensief gebruikt wordt ?
Je kunt alleen een vergelijking maken als je van dezelfde omstandigheden uitgaat, dus hetzelfde aantal kilometers, dezelfde soort brandstof etc.
Als je dat doet (en dus een vast aantal kilometers neemt) dan komen jouw vervoersmiddelen gezamelijk aanzienlijk milieubelastender uit dan de gemiddelde 4 x 4.
Als jij mij vertelt hoeveel kilometers de 4 x 4 maakt (wat imo. erg lastig is, want toch waarschijnlijk gebaseerd is op vooroordelen zoals "wordt dagelijks gebruikt") wil ik met alle plezier vragen of de berekening nogmaals gemaakt kan worden.
Overigens rijdt een groot deel van de 4 x 4's op LPG; qua verbruik niet echt gunstig, maar LPG is relatief milieuvriendelijk, voor zover je daar bij auto's van kunt spreken natuurlijk.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 23:16

Ja dat laatste woord he
maar laat het gezamelijk van A naar B rijden met file maar eens los op de motor, die daar dus voor gebruikt wordt en een 4x4 die dus met die file moet meegaan.
En nogmaals mijn vervoersmiddelen worden niet gezamelijk gebruikt, alleen het peugotje door mij en de motor door man
en die rijdt langs de file

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 00:25

Ja wij hebben met ons wagen/motorpark ook een goed excuus, je rijdt er maar in eentje tegelijk! *LOL* *LOL*

Charaz

Berichten: 24327
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 02:41

Hebben jullie toevallig ook een tijd gelegen zo'n discussie op televisie gezien? Over 4x4's in Amerika. Een man had er ook eentje gekocht voor de veiligheid van zijn gezin, op een keer rijd hij dat ding achteruit de garage in, omdat het zicht een stuk minder is, zag hij niet dat zijn zoontje van 2 (dacht ik) achter de auto liep. En heeft toen zijn zoontje doodgereden.
Zo veilig zijn ze dus niet

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 03:26

newforestlover schreef:
Hebben jullie toevallig ook een tijd gelegen zo'n discussie op televisie gezien? Over 4x4's in Amerika. Een man had er ook eentje gekocht voor de veiligheid van zijn gezin, op een keer rijd hij dat ding achteruit de garage in, omdat het zicht een stuk minder is, zag hij niet dat zijn zoontje van 2 (dacht ik) achter de auto liep. En heeft toen zijn zoontje doodgereden.
Zo veilig zijn ze dus niet


Dat heb ik ook gezien Scheve mond .
Alleen heeft dit natuurlijk niets te maken met de veiligheid die zo´n auto biedt bij een ongeluk. Dit had voorkomen kunnen worden, als de auto PDS (park distance system) had gehad Verdrietig .

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 08:38

hahaha wat een onzinnig topic. We leven in een vrij land. Laat iedereen lekker zelf bepalen waar hij in rijdt.

Ik tuf elke dag naar Amsterdam met mijn veel te grote 4x4.

Gewoon omdat ik van deze auto hou. Voor die 2x per jaar dat de trailer er achter gaat heb ik hem niet eens echt nodig. Ik ben altijd weer blij als ik 's avonds op mijn autootje afloop.

(zo een Pling Lachen

Afbeelding

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 10:15

Ik vind het altijd zo flauw als milieu activisten beginnne te zeiken over onze auto's. Auto's brengen ons naar het werk, en ons werk houdt de economie draaiende en zorgt dat we kunnen wonen en eten en leuke dingen kunnen doen. Het openbaar vervoer is gewoon erg gebruiksonvriendelijk en niet veel minder duur als een auto. En dan nog zoiets: verwacht van mij niet dat ik in zo'n onveilige koekjestrommel ga rijden! Waarom zou ik dat moeten als die amerikanen doen wat ze willen en nergens naar kijken? dan haalt het ook niet uit wat ik doe. Laat mij maar rijden in mijn zware diesel; ik kan nu elke week met mijn paarden naar de les en ik ben van niemand afhankelijk!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 16:03

Desiree schreef:
Ik vind het altijd zo flauw als milieu activisten beginnne te zeiken over onze auto's.!


Zometeen zeg je nog dat ik v.d.G ben

Maar alles wat jij zei staat al in het topic uitgelegd Slapen

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:06

Interessant. Tja, het interesseert me in feite geen bal dat mensen graag geld over de balk gooien door met een SUV te rijden.

Ik heb zelf overigens ook een lid in de (schoon)familie die met een grote grijns vertelde dat zijn vehikel 1 op 4 rijdt.

Op dat moment kreeg ik medelijden met die jongen. Mijn salaris is een heel beetje hoger dan het zijne. Omdat hij zonodig in een statussymbool wil rondrijden, moet hij daarvoor dus iedere Eurostuiver omdraaien.

Maar ja, er blijft altijd dat probleem dat sommige mensen iets kopen wat ze maar een keer in de week nodig hebben en ze ook weer niet het geld hebben om iets te doen met die andere 6 dagen. Dat is de inefficientië van het hebben van een voertuig voor meerdere doeleinden.

Regelgeving is ook niet alles. Neem nou maar een Yello Biafra, die in Amerika de SUV wilde verbieden. Dat is een beetje het toppunt. Overigens is er in Amerika wel een heel heftige campagne tegen SUV's aan de gang.

Ik ben trouwens absoluut geen milieuactivist, maar ik heb wel gezond verstand. Hoe minder we van idioten uit het Midden Oosten afhankelijk zijn om onze autootjes te laten draaien, hoe beter. Zelfs als die idioten die op de olie zitten bijdraaien, dan is onze olie binnen no time op. Tot op die tijd is het wel zo dat onze oliecentjes vaak rechtstreeks naar mensen gaan die het westen komen bedanken met een machinegeweer.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 17:16

Ja Joost als je het niet van jezelf hebt dan heb je hulpmiddelen nodig en die kosten altijd geld Knipoog Haha! }>