Hoe vrij laat jij je partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Hoe vrij laat jij je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 21:28

In de context; 'hoe vrij laat jij hem met andere vrouwen'

Ik ben best benieuwd naar dit onderwerp.
Ik ben van mening dat ik namelijk zelf altijd een stuk conservatiever ben, dan toch wel een groot gedeelte van de mensen die ik gesproken heb reacties en die ik heb gelezen etc.

Zou het bijvoorbeeld niet heel geweldig vinden wanneer mijn partner met jan en alleman zou flirten, terwijl ik best vaak lees dat het niet meer dan normaal zou zijn? (ben ik zo vreselijk conservatief dan?)

Hoe vrij laat jij jouw partner, of wil jij zelf gelaten worden in het dagelijks leven?
Laatst bijgewerkt door Equidea op 19-01-09 21:32, in het totaal 3 keer bewerkt

Meryl

Re: Hoe vrij laat jij je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:29

In watvoor context bedoel je?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 21:31

Meryl schreef:

Flirten, vriendinnen hebben, uitgaan met vrouwen etc.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:31

Ik wil vrijgelaten worden maar om hem vrij te laten vind ik lastiger. Met een vreemdgaande ex en een ex-vriendin van hem die volgens mij nog achter hem aan zit. Maar het vertrouwen moet ook groeien en dat geldt voor ons beide. Hij heeft ook wel eens onzekerheden en maakt zich dan druk om de mannen om mij heen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:33

Ik ben daar behoorlijk vrij in denk ik. Mijn vriend heeft behoorlijk wat vrouwelijke vrienden, als ik me daar druk om zou gaan maken..... Ik heb zelf een boel mannelijke vrienden, en daar maakt hij zich op zijn beurt weer helemaal niet druk om.

Het is denk ik een kwestie van vertrouwen hebben.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:33

Door mijn ex heb ik een flinke klap gehad, en ben dus vrij jarloers aangelegd.
Wanneer mijn vriend kwam dat ie met een meid op stap wilde die ik niet ken gebeurt dat niet.
Wanneer ik de meid in kwestie ken heb ik er wat minder problemen mee.
et flirten ook, als ik erbij ben vind ik het goed, maar ik vind het niet leuk als ie met de grootste verhalen thuis komt.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:34

sja.. mijn ex had redelijk wat meiden in zijn vrienden groep..
maar toch, ik vertrouwde hem echt wel heel erg goed, wist toch zeker dat hij niet vreemd zou gaan. Van mij "mag" hij gewoon wel uit met vriendengroep maar of ik het fijn zou vinden..? .. Ik zou het sowieso niet zo prettig vinden, als hij met een meid alleen naar bios ofzo zou gaan...
ik weet niet.. ik denk dat ik wel heel veel toezou laten..
Beetje bezorgd blijf je dnek ik altijd wel in het begin.. :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:37

tja, van mij mag mijn vriend uit met vrouwen, afspreken met exen (koffie drinken/lunchen oid). als hij wil flirten tijdens bijv t uitgaan vind ik het prima maar : 1. het moet daarbij blijven en 2. ik wil er niets van weten, dus achteraf geen verhalen over meisjes waar ie mee gedanst heeft oid.

als we samen uitgaan vind ik het idd niet relaxed als ie met andere dames flirt oid.

oftewel: ik vind het oke, als ik er maar niets van hoef te weten en er vooral niet mee geconfronteerd word.

en hmm, eigenlijk zijn die dingen niet echt dingen die ik bepaal ofzo.
als hij met een vriendin uit wil gaan en ik heb daar problemen mee heb ik pech.
(zo klinkt t eigenlijk vrij hard ^^)

echter ben ik tijdens het uitgaan meestal niet degene die jaloers word.
maar dat komt vooral omdat wij allebei op een 'andere' manier uitgaan. (ik sta bijv continu te dansen, ook wel eens met andere jongens. hij danst veel minder en praat meer).
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 19-01-09 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:39

Gevoelig punt.
Op mijn vriends werk was er een meisje dat verliefd op hem was. Ik ben 26, hij 24 en het bewuste meisje 16. Ze kwam er nogal openlijk voor uit en schreef m briefjes, zat de hele tijd aan m te plukken, ook als ik erbij was. Dat vond ik echt niet leuk, maar ja, wat moest ik doen? Hij zei zelf dat ie haar echt niet interessant vind, maar hij voelde zich wel gevleid door die aandacht.

Toen werd ik wel een beetje groen van jaloersheid.
Normaal vind ik het wel akkoord als ie iets onderneemt met andere meiden. Stappen met alleen meiden doet ie niet.

Edit: flirten ed mag best als ik ook ergens in de discotheek / kroeg rondloop, zolang het maar niet de hele avond op dezelfde is. Dan ga ik me er wel aan irriteren. Maar een beetje mag best. Hij gaat toch met mij naar huis. ;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:41

In het dagelijkse leven zijn we beiden volkomen vrij, en dat kan ook niet anders, aangezien ik 5 dagen op 7 100 kilometer verderop zit. Ik vertrouw mijn vriend 100 procent en hij mij ook. Hij gaat relatief veel om met vrouwen (hij werkt samen met 10 vrouwen en twee mannen) en dat vind ik totaal geen probleem.

Edit: Afspreken met vriendinnen enzo mag ie absoluut doen, hoeft hij mij zelfs niet percé voor in te lichten, behalve als het een 'onbekende' is. Maar ik zou niet weten waar hij die vandaan zou halen :+ .

Flirten vind ik dan weer not-done, zou ik niet van gecharmeerd zijn (om het even zacht uit te drukken). Gelukkig denkt mijn vriend daar hetzelfde over ;).
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 19-01-09 22:01, in het totaal 2 keer bewerkt

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:43

mijn vriend heeft mij nog nooit reden gegeven om hem niet te vertrouwen. We laten elkaar vrij. Gaan ook zonder elkaar stappen. Ga ook niet steeds vragen wat hij waar doet met wie. Flirten met een ander moet af en toe kunnen(daar ligt dan ook wel gelijk de grens) doe ik zelf ook wel eens(een klein beetje, niet te erg). Maar dan gaan we dat achteraf niet aan elkaar breed lopen uitmeten. Alleen niet waar je partner bij is. Niet omdat ik wat te verbergen heb, maar als je samen ergens bent ga je niet leukstaandoen/flirten met een ander.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:43

Vind het niet vrij hard hoor Zwitsal :j zou jij waarschijnlijk toch ook doen bij je vriend? En heel bokt zou roepen dat je je niet door je vriend zou moeten laten bepalen met wie je om gaat ;)
Ik laat mijn vriend wel vrij, maar hij heeft vrijwel geen contact met meiden die ik niet ken. Vind het ook fijner als hij omgaat met meiden die ik ken, want soms willen mannen dingen nog wel eens niet zien :')

Volgens mij ligt het ook aan de persoon hoor, mijn vriend heeft vrijwel geen vrouwelijke vriendinnen, wel gewoon meiden op stap waar hij lol mee kan hebben maar hij spreekt nooit iets af. Als hij ineens met een meid afzou willen spreken zou er bij mij toch wel iets gaan rinkelen, gewoon omdat hij het nooit doet. En dan zal ik er ook wel wat van zeggen.
Terwijl (denk ik) als je vriend heel veel meiden als vriendinnen heeft vind je het normaal als hij iets met een van zijn vriendinnen gaat doen.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:46

Inderdaad, wat is vrij?

Hij mag alles doen wat hij wil doen. Datzelfde geldt voor mij. Maar wij willen rekening houden met elkaar, en samen gelukkig zijn. Dat betekent dat we dus over bepaalde dingen overleggen, zowel financieel als emotioneel :) Daar hebben we ook beide onze grens in aangegeven. Wil een van ons wat meer dan redelijk is ten op zichte van de ander, dan is de vraag waarom :)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:49

Iris82 schreef:
Gevoelig punt.
Op mijn vriends werk was er een meisje dat verliefd op hem was. Ik ben 26, hij 24 en het bewuste meisje 16. Ze kwam er nogal openlijk voor uit en schreef m briefjes, zat de hele tijd aan m te plukken, ook als ik erbij was. Dat vond ik echt niet leuk, maar ja, wat moest ik doen? Hij zei zelf dat ie haar echt niet interessant vind, maar hij voelde zich wel gevleid door die aandacht.
Toen werd ik wel een beetje groen van jaloersheid.
kan me goed voorstellen dat je dit niet leuk vind. Vind het ook wel onfatsoenlijk en disrespectvol van haar ten op zichte van jou om er zo mee te koop te lopen. En aan hem te lopen plukken waar jij bij bent.
Laatst bijgewerkt door BeeMed op 19-01-09 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:54

Iris82 schreef:
Gevoelig punt.

Maar als ik dit bevoorbeeld zou tegenkomen zou ik verwachten dat mijn vriend hieraan een einde maakt (desnoods niet zo subtiel) in plaats van zich gevleid te voelen. Met dat laatste zou ik bijna al minder mee kunnen lachen dan een zestienjarige puber met haar eerste verliefdheid...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:54

@ mischa: nee in principe is t niet heel hard. alleen betwijfel ik of ie er rekening mee zou houden als ik er ECHT een probleem mee zou hebben. (die situatie heeft zich nog nooit voorgedaan tot nu toe gelukkig).

en nee, ik ben ook op mn vrijheid gesteld, maar als hij echt ergens problemen mee zou hebben kunnen we vast wel een compromis sluiten.
(maar dat zie ik niet voorkomen, hij laat t echt zelden merken als ie een tikje jaloers oid is.)

@ bravespots: ik zou ook liever hebben dat ie dan even erg duidelijk is dat t niet de bedoeling is dat dat meisje zich zo gedraagd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:56

Wij gaan wel vaker zonder elkaar uit, en we staan tijdens het stappen ook niet altijd met elkaar. De grens ligt gewoon bij zoenen. Dat vind ik echt not done.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:59

Ik snap niet dat mensen zich er zo druk om maken. Als meisjes complimenten krijgen van jongens, dan is dat alleen maar goed voor zelfvertrouwen en leuk en dit en dat. Als iemand dit als meisje op bokt zou zetten, waarbij vriend jaloers reageert, zou iedereen zeggen dat ze zich niet moest laten doen enz.

Mijn vriend is heel vrij. Hij doet en laat wat hij wil. Ik eis enkel dat hij er eerlijk over is. Moest hij vreemd gaan word daar over gesproken en kijken we van daar uit wel wat te doen. Ik wil ook vrijgelaten worden. Geen vent die mij hoeft te zeggen met wie ik uit ga en met wie niet. En nog minder van wie ik me gevleid mag voelen bij een compliment en bij wie niet. Dus dat bepaal ik ook niet voor hem.

En weet je hoe dat noemt, elkaar vrijheid geven?

Vertrouwen.

Als je dat niet hebt in je vent kan je er IMO net zo goed mee stoppen. Dat is toch gedoemd tot mislukken. En hier gaan veel mensen over vallen maar dit is mijn mening.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:02

Ik laat haar erg vrij gaan. Maar als ik maar een haartje merkt ze met iemand anders al flirt en evt veder wilt dan is het bij mij direct over.

Ik ben eenmaal geen zacht eitje als bij de meeste mannen.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:05

Equidea schreef:
Meryl schreef:

Flirten, vriendinnen hebben, uitgaan met vrouwen etc.

Dat doet hij niet :Y) Al denk ik wel dat iedereen wel (al dan wel of niet bewust) wat flirt.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:05

kensha schreef:
Ik laat haar erg vrij gaan. Maar als ik maar een haartje merkt ze met iemand anders al flirt en evt veder wilt dan is het bij mij direct over.

Dan ben ik blij dat ik geen relatie heb met jou, een man moet mij echt niet gaan verbieden om met iemand te flirten.
Zo ben ik gewoon, ben erg spontaan en vind dat flirten bij een leuk gesprek kan horen.

En ik vind het niet kunnen dat je zegt dat mannen die dat wel pikken een zacht ei zijn, die hebben waarschijnlijk gewoon wat meer vertrouwen.
Laatst bijgewerkt door _Micha_ op 19-01-09 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:06

Is maar net wat jij onder flirten verstaat.

Iemand strelen in de hals oid is ook flirten maar dat moet een vent die tegenover me zit te praten toch niet riskeren want dan heeft die gebroken vingers...

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:07

_Micha_ schreef:
kensha schreef:

Dan ben ik blij dat ik geen relatie heb met jou, een man moet mij echt niet gaan verbieden om met iemand te flirten.
Zo ben ik gewoon, ben erg spontaan en vind dat flirten bij een leuk gesprek kan horen.

Je heb flirten en flirten he. Ik kan wel merken van als ze inene met iemand anders wil.
Natuurlijk volgt er wel dan een gesprek erna. Gewoon flirten okay als het maar niet te diep gaat bedoel ik ermee.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:10

flirt [flu:rt] de; m niet serieus bedoelde versierpoging.
Dit versta ik onder flirten

Kensha: ok maar dan vind ik dat niet alleen onder flirten vallen.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:10

Mijn vriend mag doen wat hij wil, hij mag best dansen met meisjes en ermee flirten. Zo lang hij er niet mee kust en mij niet vergeet vind ik het goed.
Hij hoeft niet helemaal op te gaan in een meisje terwijl ik een eindje verderop sta, hij moet aan het eind van de avond ook nog met mij mee naar huis.

Mijn vriend heeft heel veel vrouwelijke vrienden, een vlotte babbel en zijn uiterlijk mee, dus hij trekt veel meisjes aan. Vorig jaar waren we naar Lloret, hij had meer sjans als "bezette" jongen dan de vrijgezelle jongens.
Had vaak best veel lol wanneer ik de gezichten van de meisjes zag wanneer hij ineens met mij ging kussen. :Y) (flauw ik weet het)
Laatst bijgewerkt door Mowoah op 19-01-09 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt