Internet komt na opstarten traag tot stand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Internet komt na opstarten traag tot stand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 20:32

Hallo!

Ik heb sinds kort een splinternieuwe HP laptop. Over laptop ben ik heel tevreden, is erg snel enz.
Alleen zat ik een paar weken geleden te experimenteren met draadloos internet. Normaal doe ik het gewoon via een kabeltje omdat de draadloze router nog niet werkt (maar dat is weer een ander verhaal....) Ik ging dus op een onbeveiligd netwerk. Uiteraard was het signaal niet zo sterk dus ik maar weer gewoon op het kabeltje. Sinds die tijd duurt het vrij lang na het opstarten voordat er een verbinding is.

Eerst stak ik kabel erin en had ik na 2 sec verbinding. Nu moet ik toch vaak wel een minuut of wat wachten. En aangezien ik geen geduld heb met computers (niet voor niks een extra snelle laptop met 4 gig RAM en snelle processor gekocht) raak ik hier behoorlijk gefrustreerd van.

Maargoed, wie o wie kan mij vertellen wat ik in moet stellen om mijn verbinding weer snel tot stand te brengen. Met virusscanners enz heeft het niks te maken want die heb ik vanaf het begin al.

Alvast bedankt!

fjordjes

Re: Internet komt na opstarten traag tot stand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:33

Hoe sterk is het verbindingssignaal?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 20:35

Als ik bij Status LAN verbinding kijk staat er achter snelheid: 100.0 Mbps.

Of moet ik ergens anders kijken?

Het is ook niet zo dat de verbinding zélf traag is...die is juist heel snel. Het duurt alleen ongeveer 2 minuten voordat mijn computer verbinding maakt terwijl hij er eerst 2 seconden over deed.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:10

Hmmz, dat is idd heel apart... Bedoel je als je op IE klikt dat het dan 2 minuten duurt voordat je de pagina ziet? Dat hebben wij ook op de gewone computer maar dat komt doordat de pagina veel items heeft om te laden.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 22:38

Nee, ik bedoel dat het icoontje rechtsonder in beeld (2 beelschermpjes) pas na 2 minuten een verbinding weergeven.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:12

Is het een beveiligde verbinding? Soms kunnen mensen erop komen op illegale wijze waardoor die erg traag is. Anders zou ik even contact opnemen met je internet provider, iets anders kan ik me niet bedenken wat het zou kunnen zijn!