Winterefteling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Winterefteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 11:01

Wie is er van jullie allemaal naar de wintefteling geweest :D !
ik moet zeggen dat het allemaal erg leuk was! Dacht, zullen er na enkele uurtjes wel op uit gegeken zijn omdat er toch verschillende achtbanen dichtwaren en het niet super weer was. Maar er was genoeg te doen! en de regen was ook weg na een kwartiertje. Om half 8 hadden we besloten toch maar eens naar huis tegaan, en waren er al rond 11 uur! Prima vermaakt dus!

Ook veel leuke 'extra' dingen. Zo was er ook een supermooie koets, waarin we uitgenodigd waren om een ritje te rijden:
http://chantalleke42.hyves.nl/fotos/466103217/0/ouzw/

En al die kleine details, prachtig! Zo was ook het sprookjes bos erg mooi in het donker, geeft toch echt wel heel veel sfeer!

Wat vonden jullie ervan?

SdaphneS

Re: Winterefteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:13

Ik wou zo graag heen! Alleen ik hoorde op het nieuws dat de Efteling mensen aanrade om niet tijdens de kerstvakantie te komen, omdat ze de drukte anders niet aan konden.
En aangezien ik alleen in de kerstvakantie kon en ik geen zin had om uren in de rij ergens voor te staan, ben ik helaas niet gegaan!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:16

Klopt, maar in de kerstvakantie was het dan ook echt niet leuk meer. De rijen voor de attracties waren langer dan een uur. De rijen voor de parkeerplaatsen waren ook niet echt kort te noemen. Je kunt nu beter gewoon in het weekend gaan. Zondag is de laatste dag.

Ikzelf werk al 5 jaar in de Efteling, maar het is elk jaar minder geworden en dat vind ik erg jammer. Dit jaar ben ik voor het eerst als bezoeker naar de winterefteling geweest en vond het niet echt super. En dan heb ik het echt als bezoeker beleefd, niet als werknemer :o

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:19

:n niet zo en voor de sfeer is disney of europa-park mooier

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:19

Dan ben ik blij dat ik niet heen ben geweest! Haha.
Wel jammer dat het voor jou erg tegenviel.
Waarom vond je het niet veel aan dan? :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:23

Veel dingen zijn voor kinderen tot twaalf jaar, en veel kun je niet doen aan attracties als de wachtrijen meer dan aan uur zijn. Ook is er minder entertainment als afgelopen jaren en nog steeds mis ik de skihut. Die hebben ze een paar jaar geleden niet meer terug laten komen tijdens de winterefteling.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 11:27

Nee klopthet is niet leuk als je uren moet wachten, het langste dat we hebbe moetn wachten was 50 minuten, de rest was maar 20 minuutjes/ halfuurtje. dus dat was wel handig.
Het scheelt denk ik ook dat ik niet vaak ga, denk dat dit de 2e keer was, ja mss toen ik klein was :o .. dus dan is het oo kecht allemaal 'nieuw'. maar snap dat als je elk jaar gaat dat het sprookjesbos en alles niet echt spectaculair is. En dan wil je ook geoon de achtbanen in :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:28

Ik ben samen met mijn vriend en neefje gegaan. Ik vond het tegenvallen. Op tv komt het over alsof het ik weet niet hoe romantisch is, nou niet echt. Leuk die kampvuren maar echt zitten kon niet daarvoor was het te druk. Sprookjesbos viel tegen qua aankleding, wel mooi sneeuw op de daken en hier en daar een kerstkrans.
Helaas kun je met een 7 jarige ook niet echt een uur in de rij gaan staan voor de droomvlucht was namelijk koud en dat is toch voornamelijk buiten. Tja en om te blijven tot het donker is is ook met een 7 jarige wat te lang.
Nee voor mij liever de gewone efteling. Tja en ik geef eerlijk toe dat ik graag in de python was gegaan, villa volta ook leuk, vogelrok allemaal dingen waar ik nu niet in kon omdat het gesloten was of omdat we het neefje bij ons hadden.
Ben wel blij dat het neefje wel genoten heeft.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:32

De buitenachtbanen zijn te gevaarlijk met deze temperaturen. Dus vandaar dat die allemaal gesloten zijn ;)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 11:32

kampvuren vond ik ook echt leuk! maarja, aan de andere kant heb ik zoiets van, dan ga e toch niet op de drukste dagn van het jaar :) . Wij hebben er bewust voor gekozen niet in de vakantie te gaan. Wilde ook doordeweeks maar is alleen za. en zo. open, dusja liever dat dan wanneer iedereen vrij heeft!
En wel balen dat je dan niet in attracties kan, maar als je dan idd met een 7 jarige gaat dan gaat dan weet je van te voren dat je niet in alle achtbanen kunt :) . Villa volta was trouwens erg leuk! je weet wel hoe het werk, maar toch best fascinerend om te kijken hoe alles verandert. En vogelrok vond ik ook leuk, alleen wel erg donker!!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 11:33

Bovendien zijn trouwens de meeste parken gesloten? walibi bv? Dus vind het allang leuk dat ze de mogelijkheid bieden om te gaan, ondanks dat het gewoon onmogelijk/ gevaarlijk is om de buitenachtbanen te openen :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:34

Nee dat klopt, daar had ik wel rekening mee gehouden. Waren ook niet in de vakantie gegaan. Op zich konden we wel in villa volta maar was de wachttijd gewoon te lang. Ach ja hij heeft genoten en daar ging het voornamelijk om.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:36

tita schreef:
:n niet zo en voor de sfeer is disney of europa-park mooier

Vind ik ook. Ik ben vorig jaar naar de Winterefteling geweest met de feestdagen en dit jaar naar Disney maar vond de efteling erg tegenvallen eigenlijk.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 11:55

Disney is wel wat minder toegankelijk voor mij :o . Maar daar wil ik zeer nog een keer heen! En wat is europa-park?

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:38

Ik ben in december geweest keertje op zondag,
geloof de week voor de kerst..
Was prima te doen! Wel wat druk, maar niet vervelend druk..

Aankomende zondag ga ik weer,
dan viert mijn oppaskindje haar verjaardag & gaan we
er met hele groep naartoe.. :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:46

mijn broer is ook geweest met zijn gezinnetje en ze vonden het echt geweldig..
zou zelf helemaal gek worden van die drukte :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:53

Voor kinderen is het geweldig en genoeg te doen, zelfs met drukte. Ik als volwassene vond het aanbod toch te weinig. Zomers kun je toch meer doen. :o

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:36

ik ben zaterdag geweest. ik vond het super ik ga meestal 1x per jaar naar de winterefteling. Ik ben er ook meer voor de sfeer geweest en ik vond de watershow op het eind echt super leuk.
En de efteling kun je niet echt met disney verglijken vind ik. Ik ga er zelf 2a 3 x per jaar naar toe en daar verveel ik me nooit bij de efteling heb ik het wel vaak al in 1 dag gezien.