Het punt is..ik heb een (bijrijd)paardje gevonden waar ik gek op ben. Echt, helemaal stapelgek, vanaf het begin. En het zou ervan kunnen komen dat het paard verkocht gaat worden. Dit is niet zeker, en misschien vind ik het nieuwe paard (komt eerst op proef) net zo leuk en kan ik ermee leven. Maar als ik dat paard niet leuk vind, en de eigenaresse wel, tja, dan kan het er toch van komen dat ik dit paard koop.
Nou zou ik dit financieel net aan redden. Ik zou geld overhouden in de maand, maar niet heel veel. Ik heb nu een beetje met mezelf en met mijn ouders de discussie, hoeveel geld is een droom waard? Dit is dus minder relevant voor diegenen die een goedbetaalde baan hebben, of gewoon rijk zijn oid. Maar voor diegenen die veel moeten opgeven, voor die ene passie. Hoeveel houd je over per maand? Heb je ooit echt spijt gehad van die keuze, zijn er dingen die je vreselijk mist? En heb je het gevoel dat 'je wereld kleiner wordt' omdat je zo weinig kunt doen, behalve stal, werk/school (dat is waar mijn moeder bang voor is)?
Hoef verder ook geen uitgaves te weten, maar is meer uit benieuwdheid in hoeverre ik realistisch denk, of dat ik me echt te ver laat meeslepen door gevoelens.
Ook stappen en lekker uit eten gaan doe ik veel minder, omdat ik mijn geld nu gewoon wel beter kan besteden.
.