Ervaringen au-pairs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Ervaringen au-pairs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 17:22

Ik wil dit jaar (na m'n examens) 2 jaar als au-pair gaan werken waaronder 1 jaar in Frankrijk en 1 jaar in Engeland (londen) Waar in frankrijk weet ik nog niet heel zeker mij is Avignon aangeraden en ik wil denk ik wel naar een stadje (aangezien je in een klein dorp natuurlijk geen taalcurcussen enzo kunt doen en dat wil ik toch wel heel graag!)

Ik ga via aupair interactive en ik heb er nu al onwijs zin in! wel een boel papierwerk! (heb al allerhande formulieren en recencies etc die ik moet laten invullen)

maar goed nu ben ik wel benieuwd naar ervaringen en verhalen over mensen die aupair zijn geweest. Mocht dat ook via deze organisatie zijn geweest zou ik dat ook nog wel even extra leuk vinden om dat te weten :D

Ik ben benieuwd, en alvast bedankt!

eventuele foto's wel in link plaatsen

edit: link was niet aanklikbaar
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 18-01-09 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Re: Ervaringen au-pairs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:28

Wat gaaf dat je dat gaat doen :D Heb er ook over nagedacht om dat eens in de zomervakantie te gaan doen. Nooit echt doorgezet eigenlijk... Ben benieuwd naar wat voor reacties er komen. En sorry dat je eigenlijk niet zoveel hebt aan mijn reactie :o

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:36

Ik wil als ik mijn mbo of eventueel hbo afgerond heb graag voor een half jaar naar Zuid - Afrika als au pair. Wij hebben zelf 1 au pair uit Amerika gehad en een aantal uit Zuid Afrika. Voor meer informatie stuur maar een bp'tje. Van het nodige papier werk weet ik niks omdat zij op mij hebben gepast.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 19:27

Ik heb ook al wat dingen aan m'n tante gevraagd enzo omdat die ook au-pairs hebben gehad etc. maar ik ben gewoon benieuwd naar verhalen van au-pairs zelf hoe ze 't ervaren hebben etc.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:11

Het lijkt mij ook erg leuk, afgelopen zomer zou ik eigenlijk met een gezin meegaan als een soort van au pair op een camping, maarja toen werd mijn functie al snel verschoven (was ingehuurd als au pair vanaf die camping).
Misschien dat ik na mijn opleiding het wel ga doen, en dan heb ik tenminste ook mijn rijbewijs :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:13

Ik ga binnekort naar Londen. Kan volgende week zijn, maar ook over 3 weken. heb er echt zin in :D

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:11

Ik ben in 2000 voor een half jaar naar Nottingham geweest. Niet via een organisatie, maar via vrienden. Ik werkte er bij een gezin met een tweeling (jongens) van net 4 en een meisje van 7. Die mensen zouden naar China gaan verhuizen en hadden dus iemand nodig die voor de kinderen zorgde terwijl zij alles aan het regelen waren (huis verkopen, alles uitruimen, etc.)
Ik moet zeggen dat ik er veel geleerd heb! Niet alleen wat betreft het zorgen voor kinderen en het runnen van een huishouden, maar natuurlijk ook qua taal. Alleen al door het 24 uur per dag alleen maar Engels kunnen spreken (met uitzondering van het 'occasional' telefoontje naar huis), maar ook door de taalcursussen die ik daar gevolgd heb.

Echt een aanrader, heel erg leuk en je leert er heel veel van.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:13

Ik vind het wel heel interessant, maar zit op dit moment midden in een opleiding. Wel gaaf zeg! Verder heb je ook niet veel aan mijn reactie.
Ben erg benieuwd hoe je het gaat vinden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:34

TS ik zit zo even die site door te bladeren, en ik zeg: Doe het niet. Je moet 50 euro aanmeldingskosten betalen en 150 euro plaatsingsfee

ik zit bij www.swedishconnection.co.uk Het is een Zweeds bureau in Londen, veel persoonlijk contact en je hoeft niets te betalen, alleen je eigen ticket. Swedish connection heeft een betere naam dan Nederlandse bureaus

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 23:24

Ja ik weet dat er kosten aan verbonden zijn, maar dat is écht héél weinig zeker als je het vergelijkt met wat de gezinnen zélf moeten betalen. Er zijn dan ook vaste regels waar aan gehouden moet worden en dat vind ik ook erg prettig zodat er niet zomaar 'misbruik' gemaakt kan worden etc. En ikzelf vind het geen probleem om dat bedrag te betalen. Deze organisatie spreekt mij heel erg aan ook doordat ze lid zijn van de NAPO en de IAPA

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:42

Ja het is je eigen keus, maar ik wilde je er gewoon even op wijzen. ;)

PS. Bij swedish connection heb je ook vaste regels, nog relaxtere als die van jouw bureau.