Nog steeds geen (kloppend) salaris...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ehona

Nog steeds geen (kloppend) salaris...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 12:44

Nou, ik ben nog nooit van mijn leven blut geweest, maar nu dan wel eens een keer. Normaal gesproken krijg ik mijn salaris altijd tussen de 6de en 10de van de maand, maar het is inmiddels de 18de en ik heb nog steeds niets ontvangen. Collega's van mij overigens ook niet en als we vragen waarom we nog niks hebben, dan ligt dit aan onze bank en heeft alles wat vertraging opgelopen door de feestdagen (eh, dat is ook alweer bijna een maand geleden). Maar goed, ik heb nu dus mijn geld niet en moet wel gewoon dingen betalen - wat nu dus niet lukt. Wat nu? Waar heb ik recht op? Wat moet ik zeggen?

Daarnaast komt nog dat mijn uurloon (en mijn salaris dus ook) niet klopt. Op 10 oktober ben ik 18 jaar geworden en zou ik dus van €3,80 per uur naar iets hogers gaan. Volgens mijn baas krijg ik niet vanaf mijn verjaardag een hoger uurloon, maar pas vanaf 1 november. Klopt dit, of heb ik er gewoon recht op dat ik meer uurloon krijg per 10 oktober? Maar goed, ik heb inmiddels ook al 3x gezegd dat mijn uurloon niet klopt, maar ze vergeten het steeds te melden. Gisteren heb ik een briefje gelegd in het postvakje van mijn baas, dus misschien dat het nu eindelijk wel wordt doorgegeven. Maar wat ik dus wil weten, is of het klopt dat ik pas vanaf 1 november een nieuw uurloon zou krijgen.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:25

Heeft het bedrijf waarvoor je werkt een CAO? Dan zal daarin staan of je vanaf je verjaardag, of pas vanaf de maand erna een hoger uurloon krijgt.
Bij mij op kantoor kunnen we niet halverwege de maand naar een hoger salaris overgaan, dus word altijd de 1ste van de volgende maand aangehouden. Ik kan me goed voorstellen het systeem bij jullie op het werk dat ook niet aan kan, maar goed, dan zou je toch echt al vanaf 1 november het juiste salaris moeten ontvangen.
Ik zou het even goed uitspreken met je baas, want dat (hogere) salaris daar heb je recht op en dat moeten ze je nu dus ook met terugwerkende kracht uitbetalen.

Wat betreft het nog niet ontvangen hebben van je salaris, zou ik eens checken of daar ook afspraken over op papier staan. Als ze het salaris niet overmaken en er ook geen duidelijke uitspraak over doen, dan kan ik me alleen maar bedenken dat het bedrijf wellicht in de (financiële) problemen zit.

Anoniem

Re: Nog steeds geen (kloppend) salaris...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:28

je zou je nieuwe uurloon vanaf je verjaardag moeten krijgen en pas aub op als je niet betaald wordt, mijn vriend had dat ook een keer allemaal problemen met de bank blablabla hij geloofde dat 3 maanden lang en toen is hij weggegaan wat bleek? bedrijf was failliet

Armaris

Re: Nog steeds geen (kloppend) salaris...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:43

Bij ons is dat pas na het tekenen van een nieuw contract :)