Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Geld was afgeschreven in Engeland. Mas schreef:Wat vreselijk zeg, ik kan me voorstellen dat dit een heel onveilig gevoel geeft. Ik zelf heb het niet meegemaakt, maar hier in de stad zijn ze er ook mee bezig. Ze hebben een aantal geldautomaten omgebouwd en als iemand er gepint heeft dan hebben ze een kopie van de pas en de pincode en halen zo dus heel veel rekeningen leeg.
Ook is er hier een 'postbode' actief (TNT jas) die mensen zogenaamd een pakje aan de deur brengt. Hij verteld de mensen dat het niet voldoende gefrankeerd is en ze nog 96 cent moeten betalen.
Hij heeft dan een mobiele pin bij zich, mensen betalen... en zijn twee uur later al hun geld kwijt.
Marieke_K schreef:waarom niet je pas direct laten blokkeren? Bel even met interpay: 08000313 dan kan je alles laten blokkeren.

__Esther__ schreef:Helaas is het dus niet goed te zien.
Hoe kunnen anders honderden mensen de dupe worden? Als het er gek uit ziet dan kijk je wel 2x. Het probleem is dus dat het dus niet goed te zien is. Het zit vaak helemaal in het apparaat wat je niet goed kan zien.
Op het moment doe ik altijd mijn portomonee er boven houden en dan typen. Hebben ze iig ze code niet!
het ziet er wel anders uit, maar niet zo anders dat je zegt oh nee daar steek ik me pas niet in hoor.
xDramaQueen schreef:__Esther__ schreef:Helaas is het dus niet goed te zien.
Hoe kunnen anders honderden mensen de dupe worden? Als het er gek uit ziet dan kijk je wel 2x. Het probleem is dus dat het dus niet goed te zien is. Het zit vaak helemaal in het apparaat wat je niet goed kan zien.
Op het moment doe ik altijd mijn portomonee er boven houden en dan typen. Hebben ze iig ze code niet!
ikzelf heb het godzijdank nog nooit meegemaakt maar ik geloof het absoluut welhet ziet er wel anders uit, maar niet zo anders dat je zegt oh nee daar steek ik me pas niet in hoor.
gelukkig valt er bij mij ook niet zoveel te halen
Karin schreef:Marieke_K schreef:waarom niet je pas direct laten blokkeren? Bel even met interpay: 08000313 dan kan je alles laten blokkeren.
Naar dat nummer was ik dus op zoek, zie dat het er al staat. Idd direct je pas blokkeren!