Aai, andere werktijden, wat zouden jullie kiezen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

principal

Aai, andere werktijden, wat zouden jullie kiezen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 21:10

Ik ben vanwege rsi, sinds een jaar geleden naar een andere functie gezet. Dit is lichamelijk intensiever, maar beter voor mijn nekspieren, daar ligt het probleem.

Nu werk ik 18 uren, ik wil er meer bij werken, ben druk aan het sparen voor een leuke draver, en momenteel huur ik een paardje om zo alvast mijn ervaring op te doen. Qua tijd en verzorging. Hier ben ik 4 dagen mee bezig. Me dochter gaat altijd op de zaterdag mee.

Ik breng mijn dochter, en haal haar van school, langer dan 5 uren trek ik niet per dag. Ik krijg anders erge last van mijn nek.

Ik ga dus opbouwen en ga eerst 20 uren draaien waarna ik over een jaar 22 wil maken.

Ik heb hiervoor een geweldig schema bedacht, momenteel is het zo:

maandag, 5 uren, dinsdag 5 uren, donderdag 3 uren en vrijdag 5 uren. Op de woensdag is het mijn ochtend bij de paarden en donderdag gelijk uit me werk ook.

Ik heb zelf een optie: maandag 5 uren, dinsdag 5 uren, woensdag 3 uren, donderdag 3uren, en vrijdag 4 uren, maakt ook 20.
Maar het kan ook: maandag en dinsdag 5 uren, woensdag om en om 4 uren, donderdag 3, vrijdag 5.
Of zelfs maandag t/m vrijdag 4 uren.

Tja, het is dat ik verwend ben met me vrije dag, en donderdagmiddag. Ik heb niet veel energie om 's avonds te gaan, dus zo tussendoor is erg prettig. Een optie voor bso opvang is niet mogelijk, wel een oma die af en toe kan komen.

Wie heeft er een keuze kunnen maken. Ik twijfel namelijk, en ben benieuwd wat jullie zouden kiezen.

gr nans

Duhelo

Re: Aai, andere werktijden, wat zouden jullie kiezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 09:07

maar als je iedere dag 4 uren gaat, dan ben je met een beetje mazzel om 12 uur weg (als je om 8 begint, of om 13-14 als je om 9-10 begint)
en heb je dan iedere namiddag vrij, met tijd voor je paardje en je dochter
niet?

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 11:15

ja idd, die optie van elke dag 4 uren, vind ik ook prettig, weet niet of me chef dat goed vind want op ma en di is het vrij druk. Dan kom ik toch op een andere optie.

Ik begin om 9 uur, want moet eerst mijn dochter naar school brengen.
Ik ben er nog niet helemaal uit, ik moet er een stukje voor rijden met de auto, 20min, en terug naar huis komik langs de stal, dat is makkelijk.

Wie nog meer?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:35

moeilijk, dagje vrij is lekker natuurlijk, heb zelf ook een dag vrij door de week, staat tegenover dat ik op zaterdag wel moet werken.
Ik gebruik zelf mijn vrije dag om het huishouden etc te doen.
Wat voor optie heeft je baas evt zelf in gedachte?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:49

Vier dagen van vijf uur is geen optie?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:52

Persoonlijk zou ik een dagje vrij ook heerlijk vinden en van ma tm do 5 uurtjes werken. Dan heb je vrijdags vrij en een lekker lang weekend om van te genieten :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:54

Voor je lijf zou 5 x 4 uur het beste zijn.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 13:56

Tja mijn chef is makkelijk, die heeft wel dat de ma en di druk zijn, dus veel korter is geen optie (denk ik).

idd 4 dagen 5 uren, vind ik nu nog te veel. de donderdag ga ik vroeg weg en gelijk naar stal, kanik heerlijk rijden of buitenrit doen. Beetje ego :o , dan kun je zonder opletten rijden. Plus ik haal mijn dochter ook op om kwart over drie, dus je bent tijdgebonden, een om net een uurtje wat te kunnen doen, is ook vrij snel en kort, zeker omdat het paardje al op stal staat inde winter, zelf zou ik daar niet voor kiezen. Dus ze komt alleen buiten als ik er ben.

En anders een avondje erbij naar de paarden, nu ga ik altijd maandag avond, ook fijn, heerlijk rustig. Ga ik dat nog maar overdenken.

Dus de optie ma di 5 uren, woe 3 do 3 vrij 4, klinkt mij ook wel goed, en ma t/m vrij 4. Ga toch maar opties voorleggen op werk, gezien drukte enzo.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:27

[LZP] > [STW]