Schaatsen, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxmyrtheexx

Schaatsen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 20:40

Hoi hoi,

vandaag voor het eerst weer op de schaatsen gestaan, ben er dit jaar helaas een beetje laat aan te gekomen, maar ik ben vandaag maar eens met mijn vader mee gegaan naar de Weißensee (ligt in Oostenrijk) Daar worden a.s. week en die week daarna de tochten gehouden van 200 km. Helaas is alleen het kleine meer (1 ronde = 4,5 km) toegankelijk, maar dat was voor mij groot genoeg. Het was voor het eerst dat ik op echt natuurijs schaatste. Eventjes een ronde wennen, maar daarna ging het super, had ik niet verwacht, want ik ben niet echt meer getraind.
Maarja nog meer mensen met de schaatskoorts en zijn er nog mensen die dit jaar aan de tochten op de Weißensee toevallig mee doen??
ben benieuwd..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Schaatsen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:43

We hebben net natuurijs gehad. :D Van mij mag het snel weer gaan vriezen. Die regen van vanmiddag was ik snel zat.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 20:50

kan ik me voorstellen.. hier geen last van.. we hebben in 2 weken 1 dagje sneeuw gehad en voor de rest lekker zon.. alleen verdwijnt die zo snel achter de berg.. beje irri

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:54

Wij hebben een paar dagen terug geschaatst op natuurijs :)
(Voor het eerst van m'n leven geschaatst :o )
Mijn enkels vonden het alleen niet zo grappig :=

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:56

Toen we in Nl natuurijs hadden was ik natuurlijk op de ijsbaan en gracht te vinden. Heb er wel een dikke bla aan over gehouden :)

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:58

vorige week tientallen km gemaakt.
weissensee vind ik beetje te ver weg om stukje te schaatsen.
Ik wacht wel weer op de vorst

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 21:18

voor mij slechts een uurtje rijden, das wel lekker. alleen jammer dat er zoveel sneeuw is gevallen, daardoor is het ijs wat slechter..

@julia, mijn enkel had er vandaag ook wel onder te lijden hoor, ik heb zowiezo zwakke rechter enkel, ik ben te vaak door mijn enkel geklapt en nu zijn mijn enkelbanden overrekt (dus niet verrekt maar overrekt:P veels te veel uitgerekt dus) Dit soort belastende sporten doe ik dus niet zonder mijn enkelband. Zelf een stuk wandelen niet. Tegen blaren helpt sporttape heel goed, ik schaats ook altijd met sporttape (had em alleen net iets te hoog geplakt:S zit er nog een klein blaartje maarja) De blaren onstaan doordat je dan de techniek niet goed hebt, je moet je afzetten en recht van het ijs af halen, je schaats blijft dus horizontaal. Veel mensen, (ik ook altijd nog een beetje) maken de fout door een loop beweging te maken, maar je schaats kan niet meebuigen, dat gaat je hak omhoog.
Deze wijsheid heb ik slecht van me pa hoor:P
Maargoed nog meer schaats liefhebbers?

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:18

gaaf! Ik heb de weissensee ook geschaatst een paar jaar geleden :j Toen lag het grote meer helaas ook niet dicht.

Vorige week voor het eerst sinds ongeveer 3 jaar weer geschaatst :+ Ik kon zelfs nog pootjeover _O-

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 13:00

Hihi.. heb je die tourtocht dan ook gereden?.. ik denk dat je de techniek van schaatsen nooit verleerd.. het was voor mij ook alweer een tijdje geleden en ik stapte het ijs op en reed zo weer weg.. Pootje over heb ik maar niet gedaan met al die scheuren.. 1 keer geprobeerd maar dat vond ik toch iets te eng met al die scheuren.

als het goed is gaat het grote meer volgende week tog open.. kga de 30e er nog heen samen met me ouders.. en dan blijven we een nacht overnachten.. gaan we naar het blarenbal.. heb er wel zin in.. schijnt heel gezellig te zijn.. alleen jammer dat ik daar dan met mijn ouders ben en niet met een groep vrienden.. maarja. Is in elk geval beter dan school!!:P