Wassen pak: kan dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Wassen pak: kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 18:02

Hai!
Ik heb een krijtstreep pak dat nu wel eens gewassen mag worden. De broek kan volgens het label wel in de wasmachine, maar het jasje niet.. Ik wil het eigenlijk toch gaan proberen omdat ik geen zin heb om iedere keer naar de stomerij te gaan.

Dus: kan ik dat jasje wassen of gaat dat echt niet? En wat gebeurt er dan als ik hem wel was? Als het wel kan: op wat voor een programma en hoe heet enzo? En met gewoon wasmiddel?

Alvast bedankt!

Exit13

Re: Wassen pak: kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:13

Je kan het misschien op koud wolwas programma proberen?
Ik zou het niet durven ;).

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:25

Heb ooit een rijjasje gezien wat ze in de wasmachine hadden gewassen.
Dat was helemaal gebobbeld geworden, rijp voor de kliko imo. Ik zou het dus ook niet durven.

Heb zelf wel een keertje een ribcolbertje in de wasmachine gedaan, mocht ook niet volgens het labeltje. Die kwam er wel gewoon normaal uit.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:39

Ik zou oppassen met het jasje. Net wat asjemenou zegt; hij kan er helemaal gebobbeld en gekreukt uitkomen. Ook kan de stof dan gaan 'trekken' en trekt het complete jasje scheef. Zou hem toch maar gewoon naar de stomerij brengen :)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 20:19

Oh, ik geloof dat ik nou niet meer durf. :Y) Misschien dat de stomerij dan inderdaad de enige goede optie is.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:22

Haha ik herken het :D .
Laatst zegt mijn man: eh, moet die broek nog gestreken, wat ziet die gebobbeld uit?
Had ik hem ook gewoon op een wolprogramma in de was gedaan en eh...toen ik zag dat dat toch niet zo goed gelukt was, het maar zo in de kast teruggehangen:o :D :D :D .
Ik denk: ziet ie vanzelf dat ie dat niet meer kan dragen . HAHAHa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:29

Ik doe heel eerlijk gezegd de jasjes van al mijn pakken altijd gewoon in de wasmachine. Lage temperatuur, fijnwasmiddel, en beschermprogramma voor kwetsbare stoffen. Vervolgens op halve kracht centrifugeren en meteen daarna op een hangertje ophangen, liefst in de wind.
Gaat altijd goed. En ik heb veel pakken, van veel verschillende materialen.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:44

ik doe m'n asjes voor de vlekken altijd even met een handwasje. Dus echt de vlek eruit halen zeg maar. Voor de rest draai ik t jasje alleen op het korte programma (= 15 minuten) op 30 graden in de wasmachine.

Ook ik heb veel verschillende pakken, maar heb nog nooit iets verpest. Wel laat ik sowieso 2 maal per jaar alle pakken ook nog eens goed reinigen bij de stomerij, en zo schoon krijg ik ze op 30 graden niet hoor ;)