Hoe leef jij?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Hoe leef jij?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 22:21

Halloo!

Bokker Pukkk en ik hadden op msn een gezellig gesprek, verveelden ons allebei. En kregen het over onze manier van leven.
En vonden het een leuk discussie onderwerp! Het is vooral ook verschrikkelijk inspirerend, in onze ogen. Leren van de manier waarop iemand naar het leven kijk kan erg verhelderend zijn.

Dus kom maar op;
Wat is jouw kijk op het leven? Hoe kom je aan die kijk? Welke gebeurtenissen hebben hiertoe bijgedragen?
Heb je een bepaalde uitspraak waardoor je leven een andere draai heeft gekregen?

Wij zijn erg benieuwd!

Groetjes, Janine & Pukkk

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:23

ik heb vooral geleerd, dat je het leven niet kunt plannen

dus ik heb nu zoiets, ik laat het op me afkomen. en probeer van elk moment te genieten!

voorheen dacht ik altijd, straks wordt het beter, straks wordt het leuker. Nu heb ik zoiets, nee ik leef nu. dus ik wil NU gelukkig zijn :)

Pukkk

Re: Hoe leef jij?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:29

Gelukkig kun je leren van je leven, ik ben wel met mijn neus op de feiten gedrukt, dat het leven zomaar voorbij kan zijn. Ik geniet ook van elke dag want ik bepaal niet of ik oud word, we leven nu, en niet meer in het verleden, leef met de dag !! dat is mijn motto!!

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:29

Life is Life.

Dat vond ik zo'n geweldige uitspraak van die bier reclame :P

Hier ga ik nog even over nadenken!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:34

is het niet live is life

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:35

Ik herken mij helemaal in de uitleg van _Lott:

_Lott schreef:
voorheen dacht ik altijd, straks wordt het beter, straks wordt het leuker. Nu heb ik zoiets, nee ik leef nu. dus ik wil NU gelukkig zijn :)

Zelf heb ik ook altijd gedacht, als dit voorbij is, dan gaat het beter worden, als die tijd weer gedaan is, dan zal ik gelukkig zijn. Maar er komt altijd wel een nieuwe tegenslag op je weg. Daarom probeer ik ook meer in het 'nu' te leven, te genieten van elk moment. Genieten van de kleine dingen.
Ik heb ook altijd heel twijfelachtig gestaan tegenover nieuwe dingen, het duurt lang voor ik iets beslis te veranderen in mijn leven. Maar nu heb ik geprobeerd om de knop om te draaien en mijn levensmotto is nu:
Wie niet waagt, niet wint.

Ik probeer gewoon zoveel mogelijk dingen te doen die ik leuk vind, ervan te genieten en niet meer te leven in het verleden of de toekomst. Het verleden kan ik niet veranderen en de toekomst komt vanzelf wel.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:36

ik ben ook niet iemand die van nieuwe dingen houd

nu ga ik meer aan dan ik ooit zou doen

punt gezet achter mijn relatie

gestopt met mijn opleiding (wat een risico is omdat ik leerplichting ben) aangemeld voor een opleiding wat ik hiervoor nooit zou doen

baantje erbij aangenomen, heb er nu 2

en nog een rijpaard erbij. dus heb er nu 2 voor mezelf. dat risico zou ik voorheen nooit nemen :)

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:38

_Lott schreef:
ik ben ook niet iemand die van nieuwe dingen houd

nu ga ik meer aan dan ik ooit zou doen

punt gezet achter mijn relatie

gestopt met mijn opleiding (wat een risico is omdat ik leerplichting ben) aangemeld voor een opleiding wat ik hiervoor nooit zou doen

baantje erbij aangenomen, heb er nu 2

en nog een rijpaard erbij. dus heb er nu 2 voor mezelf. dat risico zou ik voorheen nooit nemen :)

je kan beter nu risico's nemen voor je weet is het te laat.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:39

en zo denk ik dus niet, ik zie het allemaal wel :)

ik ga niet uit, dat deze dag de laatste is

want er zijn genoeg dagen dat ik blij ben als ik weer in bed lig :j

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:41

Ik probeer gewoon zoveel mogelijk dingen te doen die ik leuk vind, ervan te genieten en niet meer te leven in het verleden of de toekomst. Het verleden kan ik niet veranderen en de toekomst komt vanzelf wel.[/quote]

kon ik het verleden maar veranderen!! dan had ik zoveel dingen anders gedaan, maar nu is het goed zo we gaan gewoon gezellig nog even doorleven, genieten van de dingen die nog komen, al weet ik niet wat er komt ik zie het wel !!

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:42

Ik herken dat ook wel: Straks wordt het wel leuker, nu eerst dit en dat.... enn dann, nou dan gaan we leven.. Nou niet dus. Daar was een teleurstelling.

mijn 2 uitspraken:

- Het leven is een groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen

- Doe zoveel mogelijk spontaan, dan wordt een leuk vooruitzicht nooit een teleurstelling.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:42

Probeer mijn leventje op de rails te krijgen verder pak ik de kansen die ik krijg. En sta niet stil bij morge zou het wel eens afgelopen zijn want dan wordt ik helemaal gek.

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:43

_Lott schreef:
en zo denk ik dus niet, ik zie het allemaal wel :)

ik ga niet uit, dat deze dag de laatste is

want er zijn genoeg dagen dat ik blij ben als ik weer in bed lig :j

haha dat zeg ik ook niet dat je zo moet zien, ik ben me daar wel gewoon van bewust !! :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 22:43

Nu ik natuurlijk ook even;

Ik heb té vaak bij de pakken neergezeten. Ik heb té veel en té lang gehuild om dingen die er eigenlijk niet toe deden. Mijn relatie is uitgegaan, 3 maanden geleden. Na 9 maanden verkering. We waren serieus, maar helaas hij niet serieus genoeg. Toen ik meer van hem vroeg, maakte hij het uit.
Veel te lang om gehuild achteraf, want ik weet precies hoe hij is, en hoe hij handeld.
Daardoor ben ik tot het besef gekomen dat ik moet genieten van het leven, het heeft geen zin om te gaan zitten treuren. Het is verspilde energie om te gaan huilen, terwijl er veel ergere dingen op de wereld gebeuren. Het verleden moet je loslaten, het verleden is niet meer. Je moet het verleden inspringen. Dingen niet vergeten, maar wel loslaten.
Een tijd geleden keek ik de deleted scenes van Titanic.
Op een gegeven veranderd Rose haar naam van DeWitt Bukater in Dawson. In de deleted scenes geeft ze een prachtige verklaring; Can you exchange one life for another? A caterpillar turns into a butterfly, if a mindless insect can do it, why couldn't I? Is it anymore unimaginable than the sinking of the Titanic?
http://www.youtube.com/watch?v=V8njYn7KpPM
Dit heeft mij ook heel erg doen nadenken.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:44

Wat is jouw kijk op het leven?
*Van dag tot dag en rustig aan!

Hoe kom je aan die kijk?
*Ze zeggen weleens 'hoop doet leven' maar hoop en verwachtingen hebben van iets of iemand kan je alleen maar doen teleurstellen. Van dag tot dag en zien waar het schip strand kan het ook niet tegenvallen

Welke gebeurtenissen hebben hiertoe bijgedragen?
*belazerd worden door mensen, familie vrienden etc. Elke keer als je licht aan het einde van de tunnel zag, werd de schakelaar weer omgehaald

Heb je een bepaalde uitspraak waardoor je leven een andere draai heeft gekregen?
*voor de rest van m'n leven is er maar 1 met wie ik vast zit, 1 met wie ik 's morgens moet opstaan en 's avonds niet in slaap kan vallen. Dat ben ik zelf, ik moet mezelf waarderen en kunnen onderhouden want een ander doet het niet voor me. Anderen komen en gaan, sommige laten sporen na in je hart, ziel, geheugen of gevoel. Herinneringen die je vast houdt of die jou zelf onbewust in hun greep houden. Leer anderen vergeven, leer vergeten, maar nooit jezelf. Ik ben de enige aan wie ik 24 uur per dag vast zit, de enige waar ik mee MOET leven, dus laat ik maar van mezelf houden en andere waarderen voor wat ze zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 22:46

Pukkk schreef:
kon ik het verleden maar veranderen!! dan had ik zoveel dingen anders gedaan, maar nu is het goed zo we gaan gewoon gezellig nog even doorleven, genieten van de dingen die nog komen, al weet ik niet wat er komt ik zie het wel !!

Het verleden maakt je tot wie je nu bent...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:48

Pukkk schreef:

Ik betwijfel of je zaken écht anders zou doen als je het over kon doen, naar mijn idee is het leven vast gesteld en hebben we daar maar mee te werken, niet wetende wat komen gaat.

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:49

Janine1990 schreef:
Pukkk schreef:

Het verleden maakt je tot wie je nu bent...

daar heb je ook wel weer gelijk in. dan was ik nu niet wie ik nu ben !! :D

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:50

Ik weet niet..
Normaal ben ik heel optimistisch, maar nu zit ik echt in een dip..
Ben heel down, nergens heb ik zin in.. maar dat komt door jongen.. :) beetje ludduvudu :P
ach ja.. gaat wel weer over..
Hoop ik.. Liefst dat het nog wat wordt maarja.
Voor de rest probeer ik gewoon veel van mijn fouten te leren..
want die maak ik nog al veel..

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:52

Woogy schreef:
Pukkk schreef:

Ik betwijfel of je zaken écht anders zou doen als je het over kon doen, naar mijn idee is het leven vast gesteld en hebben we daar maar mee te werken, niet wetende wat komen gaat.

weetje mischien wil ik het wel veranderen in eigen belang.. het besef is er nu, ik heb alleen niet zown fijne jeugd gehad, en dat laat wel zijn sporen naar. ik kan wel zeggen dat ik een meid ben met pit en dat ik erg sterk in mijn schoenen sta, dit ben ik en mij verander je niet meer !!
Laatst bijgewerkt door Pukkk op 16-01-09 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:54

uiteraard, maar wat kan jij doen aan de zaken die toen zijn gebeurt?
Als je het kon herleven met de kennis die je nu hebt is het anders, toen had je geen keus dan het te nemen zoals het was.

Het sterk in je schoenen staan komt er ook door, je hebt psychische klappen(misschien wel fisieke ook?) overleefd. F Nietzsche was immers de man met de uitspraak 'That what does not kill me, makes me stronger'
Laatst bijgewerkt door Woogy op 16-01-09 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Pukkk

Re: Hoe leef jij?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:56

klopt, ben er ook heel sterk door geworden.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:57

Alles gebeurd met een reden :). Je wordt gevormd door de dingen die je meemaakt en toch wel het allerbelangrijkste; positief blijven kijken naar alles. Er is áltijd wel een lichtpuntje, waar je je aan vast kunt grijpen, áltijd.
Dat heb ik wel geleerd door alles wat ik hem meegemaakt in mn 16 jaar lange leventje, ik ben in 3 jaar tijd mijn opa en oma kwijtgeraakt + de pony waar ik zo enorm gek op was, mn ouders gingen scheiden en in 8 jaar heeft mijn vader 3 keer kanker gehad(op het moment voor de 3de keer dus). En zo zijn er wel meer situaties geweest.

Maar uitrusten mag, opgeven NOOIT.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:02

Wat mij opvalt is dat mensen die psychisch ellende hebben gehad anders tegen zaken aankijken dan mensen die veel fisieke zaken hebben meegemaakt.
Ik zelf ben totaal niet materialistisch en hou me dan ook nooit vast aan iets wat ik kan vastgrijpen. 'De mooiste dingen in het leven zijn geen dingen'.
Ik hou van m'n paarden omdat het m'n vrienden zijn, ik heb weinig band met m'n familie omdat zij niet mijn vrienden zijn, ik kan niet op ze bouwen ik kan niet met ze praten. Ik moet weten wat ik aan iemand heb zonder er ooit over te praten. Mijn band wordt niet sterker met iemand die veel voor me doet, wel met iemand die veel voor me betekend.
De band van het vertrouwen het weten dat ze er zijn.

Als er iemand overlijd of ernstig ziek is doet het even zeer, maar dan haal ik m'n schouders op en ik ga verder. Ik ben misschien wel egoïstisch, maar dan krijg je m'n uitspraak weer. Ik ben de enige met wie ik moet leven, de rest is bijzaak. Je blijft eeuwig vrienden!! maar intussen gebeurt het nooit...It's fun as long as it lasts
Laatst bijgewerkt door Woogy op 16-01-09 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 23:04

You're never in the position you can't make it through the dark times...