Mag dit? (verhuurmakelaar i/d vrije sector)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Mag dit? (verhuurmakelaar i/d vrije sector)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 18:31

Mijn vriend en ik willen eigenlijk graag verhuizen naar iets waarbij we onze privacy hebben.
Waar we nu wonen, is erg leuk, maar is gewoon nadelig in een aantal opzichten.
Dus wij hop, even uitrekenen hoeveel we p/maand kunnen uitgeven, wat opzij gelegt voor de bemiddeling + borg etc.

Financieel hebben we alles goed op een rijtje gezet, dus wij huisjes kijken.
Valt ons op dat in de vrije sector erg weinig aanbod is, de prijzen ongelovelijk hoog zijn (750 excl voor een kelder met slaapkamer is "normaal"), daarbij de bemiddeling die bijna 1,5 maand huur bedraagt, en de borg die in een keer moet worden afgelost.
Als je dan rekent dat we "slechts" fulltime studenten zijn en dit eigenlijk gigantisch veel is voor mij en mijn vriend (ik ben 17, hij 20).
Dan verwacht je voor die dikke 2500 euro toch wel iets...

Nou zijn we bij 2 makelaars geweest, beide een gigantische afknapper, arrogante mensen met een air van hier tot tokio, maar ja wat moeten we anders?

Nu mijn vraag dus, gezien ik zelf niks kon vinden...
Wij zijn er toevallig heel perongeluk achter gekomen, dat één van deze makelaars, eigen panden verhuurt onder het mom van "wij zijn de bemiddelaar", gemiddelde huizen die in 8-10 unit's worden ingedeelt en echt helemaal worden uitgemelkt op deze manier.
We worden dus voorgelogen, omdat ze de eigenaar zijn van dit pand, maar dit niet toegeven en ook nog de zogenaamde tussenkomende bemiddelaar.
Mag dit eigenlijk wel?

Britty

Re: Mag dit? (verhuurmakelaar i/d vrije sector)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:57

Ik denk dat het er een beetje aan ligt of de makelaar zelf (als natuurlijk persoon) eigenaar van de woning is, of het bedrijf. Ik kan me er iets bij voorstellen dat het wel zou kunnen als hij als natuurlijk persoon eigenaar van de woning is. Dan is het nog een heel dubieus verhaal, maar beter te verklaren dan wanneer de makelaar als bedrijf eigenaar van het pand is. Maar goed, als ze je het niet laten betalen onder de noemer "bemiddelingskosten" dan hangen ze er wel het labeltje "administratiekosten" aan vast. Links of rechtsom, het zal wel betaald worden.

Heb je al eens via directwonen.nl gekeken? Die hebben vaak wel veel woningen in de aanbieding. Ik moet zeggen dat de bemiddelingskosten daar ook belachelijk zijn, maar daarna betaal je gewoon aan de verhuurder (eigenaar). Tenminste, dat is mijn ervaring....

Anoniem

Re: Mag dit? (verhuurmakelaar i/d vrije sector)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:43

Nee, dat mag volgens mij helemaal niet :n
Wij hebben bij onze zoektocht ook met zo iemand te maken gehad, trap er niet in!

Ik weet natuurlijk niet waar je wilt wonen, maar op www.funda.nl kun je ook huurwoningen vinden, en dat is vrij wat betrouwbaarder :)