veel onkosten aan ''nieuwe'' auto 1ste jaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

veel onkosten aan ''nieuwe'' auto 1ste jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 15:58

Ik ben erg benieuwd of jullie in het 1ste jaar dat jullie een ''fatsoenlijke'' auto kochten ook zo veel extra onkosten hebben gehad. Wij in ieder geval wel, en ik ben er echt niet happy mee, de garage is wat mij betreft afgeschreven (laat ze maar ergens anders hun geld halen)

M'n vriend en ik hebben november 2007 een auto gekocht.
VW Passat 1.9 TDI 81 KW (bj eind 1998)
152.000 km op de teller
de auto kostte ons €7.500,- dat was na inruil van onze andere auto waar we ook nog zo'n €1200,- voor kregen.
We kregen 3 maanden garantie, dachten dt dat wel goed zat, we (m'n vriend en z'n familie) zijn al jaren bij die garage en niks aan de hand.

Net na de garantie periode, echt een paar dagen na 3 maanden, gaat de auto ineens in de noodloop (wel toeren blijven maken, mar niet harder kunnen dan ca 90). Dus auto heengebracht en dit was nog garantie. Hebben ze niks kunnen vinden.
De auto heeft het nog een paar keer gehad, maar weer konden ze niks vinden (auto is totaal meer dan 1 week bij elkaar weggeweest). Van 't zomer weer gehad en toen hebben ze de turbo maar schoongemaakt en er een nieuwe luchtmassameter opgezet (kosten €330,-). Probleem was toen een poosje weg, maar na een paar weken gebeurde het weer.

Weer een aantal keren de auto weggeweest en WEER konden ze niets vinden. Dus via internet maar iemand opgezocht die de auto kon uitlezen (rijdend), deze kon binnen 5 minuten al zien dat de N75 niet goed sloot en dat daar ws het probleem wegkwam. Auto weer naar de garage en toen zijn we 'm 1 week kwijt geweest, ze moesten continu testrijden om te kijken of de auto het weer zou doen. Uiteindelijk bleek het toch de N75 te zijn. Daar zijn ze dan 4 maanden mee bezig om er achter te komen wat het probleem is, terwijl die ander het in 5 minuten ziet!! Met als gevolg dat ik wel €330,- kan dokken.

Dus auto bijna 1 jaar en APK uit laten voeren. Bleek er nieuwe draagarmen onder te moeten, was dit niet al een opmerking tijdens de vorige APK???? Nog eventjes wat kleine dingetjes 1,5 liter???? motorolie (had 'm net bijgevuld en gepeild) Weer €600,- verder.

Erg netjes van de garage. €1000,- extra kosten binnen 1 jaar tijd en een hoop ergenissen gehad. Probleem 1 had binnen 5 minuten verholpen kunnen worden.
Dus al met al heeft de auto ons 10.000,- gekost. Daarvoor had ik ook wel een jongere auto kunnen kopen. Baal als een stekker dat de garage niet Bovag is aangesloten, dan had ik 6mnd garantie gehad (wist ik niet dat dat zo was), en dus een hoop minder kosten gehad.

ninja2

Re: veel onkosten aan ''nieuwe'' auto 1ste jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:05

je moet gewoon geluk hebben met een auto. Ik heb een subaru justy van 1997 en gekocht met 32.000 op de teller en inmiddels 4 jaar later 158.000 km op de teller en ik heb er nog nooit echte dingen kapot aan gehad. Ja nu moet ie naar de garage omdat ie koelvloeistof lekt er is een slangetje kapot.
Ik heb hem gekocht voor 4000 euro.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:14

Ik heb in juni een Ford Moneo 2.0tddi uit 2001 gekocht bij een autohandelaar. Ik heb er in 7 maanden tijd ruim 20.000 op de teller gezet en het enige wat hij tot nu toe gekost heeft is 90 euro voor een nieuwe brandstoffilter en 200 voor 2 nieuwe banden (maargoed, dat wisten we van te voren).

Wereldauto :j

Maargoed, vind het wel vreemd. Een auto wat in de noodloop gaat moet voor een monteur toch makkelijk te vinden zijn. Slechte garage zeg. En inderdaad, omdat zij het niet konden vinden in de garantieperiode, moet je vervolgens alsnog wel dokken. Kon degene die de auto rijdend kon uitlezen de auto niet repareren?

Auto's...en garages...je wordt vaak genaaid waar je bij staat.

ninja...subaru is geen graadmeter, dat zijn 1 van de weinige auto's waar nooit wat bij kapot gaat :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:16

Heb een aantal jaar terug een starlet uit 1996 gekocht en heb er het eerste jaar/anderhalf jaar alleen een kapotte radiateur aan gehad maar dat kan bij elke auto gebeuren. Maar ja een Toyota he, en vooral een starlet, gaat nooit stuk :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:17

>;) de luchtmassameter van nissan kostte toedertijd 1500 gulden en met montage 2400 gulden dus de jouw is niet zo duur

en een auto uit 1997 kun je niet veel meer van verwachten vind ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:20

Ik heb mijn auto ooit gekocht toen hij drie jaar oud was.
Denk dat de auto mij nog geen €300 aan reparatie's heeft gekost de afgelopen 10 jaar dat ik hem heb..
Ding is niet kapot te krijgen, pleeg wel zijn onderhoud en rijdt auto vriendelijk.
Ik heb gewoon mazzel denk ik.

annastasia heb jij hem bij de dealer gekocht?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 17:56

Degene die de auto uitleest is jammer genoeg geen monteur. Maar wel een computerkenner met een ''liefde'' voor auto's. Hij weet precies wat het programma VAG-com inhoudt.

Ik heb m niet bij een VW dealer gekocht, mar bij een gewone auto-garage.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:24

annastasia schreef:
heb m niet bij een VW dealer gekocht, mar bij een gewone auto-garage.

Mss voortaan toch maar de echte dealer +:)+

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 18:44

daar heb ik nu wat aan. Zou toch eigenlijk goed moeten wezen. Maar onderhoud ed laat ik vanaf nu wel uitvoeren door een VW dealer.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:58

Een dealer is niet zaligmakend hoor ;) Mijn zwager heeft stage gelopen bij de ford dealer en bij de ford gooien ze er meteen een peperduur nieuw onderdeel in en dan gaan ze kijken of dat werkt :roll: Zo heeft iemand een volledig nieuw turbo gekregen, terwijl het vaccumslangetje lek bleek te zijn |o

Vast niet bij alle dealers hetzelfde, maar ik wil maar even aangeven dat een dealer niet meteen de beste optie hoeft te zijn.

Ga gewoon naar een garage die bij de bovag is aangesloten en vraag wat rond bij kennissen, waar zij hun auto heenbrengen voor reparatie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:07

annastasia schreef:
Maar onderhoud ed laat ik vanaf nu wel uitvoeren door een VW dealer.

Heel verstandig, daar zit je op je plaats. Mensen die maandelijks geschoold worden, software hebben om
een auto eventueel uit te lezen.
En op de hoogte zijn van de zgn. kwaaltjes. Het si niet wereldvreemd dat auto's na 7 jaar nog terug geroepen kunnen worden mits dealer onderhouden.

Omdat ze kennis hebben van hun product weten ze vaak heel snel wat er aan de hand is dat is kosten en tijd besparend.