Ik ben al een tijdje alleenstaande moeder en werk nu hooguit 3 dagen op een auto-rijschool (administratie)
Vandaag kreeg ik een aanbod van een bekende in mijn woonwijk, deze meneer heeft nu ong. 5 jaar een goed lopende uitlaatservice/honden opvang en wil dit graag verkopen omdat hij en zijn vrouw een camping gaan beginnen in Oostenrijk.
Ik kan het overnemen incl. 3 bussen, 1 werkneemster, klantenbestand en alle vergunningen voor een heel redelijk bedrag van 30.000 euro.
Het gaat hier om een uitlaatservice en tevens een terrein van 3000 m2 waar de honden op een omheind terrein( in een recreatie gebied) kunnen spelen en waar ook behoorlijke kilometers gemaakt kunnen worden met wandelen,ook is er een grote plas waar de honden kunnen zwemmen.
Het klinkt dus allemaal heel goed, alleen zou ik een lening moeten afsluiten en ik vraag mij dus af of dit makkelijk is voor mij omdat ik nu niet een heel geweldig salaris heb.
Mijn ouders willen mij eventueel financieel ook bijstaan, maar ik wil eigenlijk eerst weten of dit nou wijsheid is of niet.
Wat zijn de voor en nadelen van zo'n zelfstandige onderneming en hoe zit het met belastingen etc?
Ik heb a.s woensdag een gesprek met de huidige eigenaar en een vriend van mij die werkt als financieel adviseur maar wil mij nu alvast een beetje oriënteren.
Ik zou dus graag wat info krijgen van mensen die ook zelfstandige zijn of hier verstand van hebben en wat jullie van dit aanbod vinden, wat zou jij doen in zo'n situatie.
Ik wil er nog wel bij vermelden dat ik een aantal jaren terug ook bij een hondenuitlaatservice heb gewerkt, 2x per week met mijn hond aan cursus doe en dus geen leek ben op honden gebied.
Sorry als dit verkeerd geplaatst is