Blub Blub , Dag bootje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Blub Blub , Dag bootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 11:25

Hey iedereen ,,
Moet het even van me af schrijven hoor.
Me vriend en ik hebben een boot, Eigelijk had me vriend hem al voor ik bij hem kwam maar hij is nu gewoon van ons samen. :D
Zomer 2008 We zouden met zn ouders en nog een paar andere op vakantie gaan met de boten, Nu was die van ons niet echt moeders mooiste kwa kleur en indeling.
K wou niet op vakantie met een lelijke boot :o , Dus een 2 weken van te voren heel die boot kaal gemaakt. 2 weken non stop verven , schuren , timmeren en zagen.
en een nieuwe naam gegeven en opnieuw gedoopt.
Zelf nog op het laatste moment een nieuwe motor aangeschaft.
Helaas door omstandig heden in 1 van de gezinnen die mee ging zijn we niet op vakantie gegaan maar gewoon hier in de buurt 5 weken vertoeft.

Nu is de winter aangebroken dus kunnen we niet meer varen,We zouden de boot helemaal af maken en hij was al bijna klaar helemaal hoe wij wilde.
Wc was kapot dus die is dr afgegaan, Door het vriezen van 2 weken geleden is de afsluiter van de wc kapot gevroren dus troffen we hem aan met 30 cm water dr in. Ik helemaal in paniek maar binnen een weekendje was dit herstelt. Helaas wel veeeel schade maar kon allemaal vervangen worden.
We hadden nieuwe onderdelen nodig voor de afsluiter en die meteen gehaald maar we miste 1 onderdeel niemand had dit op vooraad dus besteld.
Door dat we dit onderdeel nog niet hadden was de boot eigelijk niet helemaal water dicht want dr zaten aan de linker zijkand 2 kleine gaatjes voor de afsluiters.
We hebben de boot met spanbanden en touwen strak opzij gehangen zodat dr geen water in kon komen.
Woensdag zijn de laatste onderdelen binnen gekomen.
Me schoonouders en me vriend wonen hier 30 km vandaan en ik woon maar een paar honderd meter van de boot , Ik zou hem dus in de gate houden.
Woensdag uit stal door naar de boot, Niets aan de hand geen druppel water de gaten lagen nog 1 cm boven water nivo dus door gegeven aan me vriend.
Die zei nog maakt niet uit schat morgen gaat me vader het dicht maken en dan kan die weer normaal liggen. Donderdag (gister) Half 6 me telefoon gaat ; schoonmams???K vond het nogal raar maar k nam op ze vroeg hoe de boot dr gister bij lag ik zei goed. Het was even stil en toen zei ze het, hij is gezonken!. K ben in paniek met me ouders en zaklampen dr heen gegaan en inderdaad me nachtmerrie kwam uit hij lag nog maar zo'n 40 CM boven het water.
Me vriend niets verteld zouden ze ouders doen, Toen die het hoorde werd die helemaal gek en is dus ook de hele nacht aan het 'spoken' geweest.
Werd boos op mij en op iedereen want zijn / ons trots ligt bijna op de bodem!

Ik moet dr zo weer naar toe en ik ben gewoon heel erg bang waarschijnlijk tref ik hem nu helemaal op de bodem aan.Ik vind het verschrikkelijk ! Onze liefde en tijd die dr in zit al onze spulletjes.
Me vriend heeft het al niet zo goed en heeft al altijd pech.

Voor zaterdag hebben we al een kraan gehuurd en luchtmatten en heeel veel water pompen geregeld, Eerder kunnen we niets doen ivm werk schoonouders en vervoer.
De reden weten we wel, Doordat het is gaan vriezen is het water nivo gedaald om dit op peil te houden gaan ze spuien, Hierdoor pompen ze meer water in het meer en dat kan soms 20 cm per nacht zijn zodus ook de nacht van woensdag op donderdag.
Of was het misschien gewoon gebeurt omdat we de naam hebben veranderd en opnieuw hebben gedoopt? Ze zeggen dat het ongeluk brengt, En dat zie je maar weer!

K ben dr echt kapot van en heb al heel de nacht liggen janken als een baby, Heel ons harde werk voor niets, Onze bloed , zweet en tranen liggen op de bodem van de haven. Waarom gebeuren deze dingen altijd als je het niet kan gebruiken, Als je geen geld heb, Werkeloos bent en dus geen andere kan kopen als deze het niet red.
Mensen om me heen zeiden al ; Het is maar een berg staal maar een boot! Maar dr zitten zoveel herinderingen op. En het is eigelijk net als met paarden, Je hecht je dr aan , geeft het een naam , zorgt dr met veel liefde voor , en je kijkt elk weekend met plezier dr naar uit om te gaan varen met ons bootje!

Sammetje_

Re: Blub Blub , Dag bootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:30

Jeeutje! Dat is vreselijk balen zeg :\ en al helemaal als jullie er zoveel tijd in hebben gestoken! Maar de boot kan het dus nog wel 'overleven'? Hoop voor jullie dat jullie hem goed uit het water krijgen en dat er nog wat van te maken is! Sterkte!! :(:)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 11:34

Dat ligt dr aan of dat die nog dieper is gezonken.
Hij lag gister vast in het ijs dus als het zo blijft kan die het overleven maar dan is de schade van binnen nog af tevragen.
Maar dr loopt nog wel steeds water naar binnen nu. De kans is eigelijk maar zo'n 20% dat die het 'overleeft'.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:36

Wat verschrikkelijk meid, jullie hebben er zoveel werk en moeite in gestoken en dan gebeurt er dit...
Ik hoop ook dat er nog iets aan te redden is, ik kan me voorstellen dat zo'n bootje heel veel voor je kan betekenen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:40

Jeetje, wat ontzettend vervelend!
Hopelijk kun je nog wat spulletjes redden, al zal die kans er wel niet meer inzitten zo te horen.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:43

Jeetje, heftig!!!

Liggen er nu al pompen in? want dat lees ik in je verhaal niet...
en is er een kraan in de buurt? kan ie daar niet nu al in hangen? er zijn nu toch niet veel boten in de buurt die te water gaan?
Ik weet niet hoe groot de boot is en of het een houten boot, ijzer of polyester is, maar het lijkt me zo lang wachten tot zaterdag, dit klinkt nogal ernstig....

succes!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:46

(eh... volgens mij heb ik er te snel overheen gelezen. je hebt het over staal en een pomp die niet hard genoeg pompt... sorry)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 12:05

Jeetje ,, iedereen bedankt voor jullie meeleven en berichtjes.
Hij is idd van staal,De pompen liggen aan boord, Binnen dus en daar kunnen we niet bij die pompen zijn wel geregeld voor zaterdag dan hebben we grote krachtige pompen.
hij is 9 meter lang en behoorlijk zwaar hahha, Denk dat de spulletjes zowiezo niet meer te redden zijn |( .
K drink nog wat en dan ga ik kijken bij daglicht, Als ik terug ben krijgen jullie een update-je!

Nogmaals bedankt iedereen, Doet me goed!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 12:09

@ Driebergen; de kraan de jachthaven zelf is weg en de heling waar je dr uit zou kunnen staat vol met 3 grote speedboten dus we kunnen dr hier niet uit helaas , de man die die loods huurt dus waar de boten in winterstalling staan is een beetje dom en niet voor bereid op noodsituaties }> ,, We zijn dit jaar expres niet in de winterstalling gegaan omdat die vorig jaar al 4 maanden op de kant lag en we doen het altijd om het jaar en aangezien de onderkant goed is vonden we dit niet nodig, Beetje jammer dat dr dan zoiets gebeurt. ;(

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:21

he wat vervelend voor je zeg, ik hoop dat het nog "meevalt" en dat jullie hem uiteindelijk nog wel uit het water kunnen halen met de kraan. Erg jammer als al jullie werk verloren zou gaan ..

hoop dat het niet erger is wat je zo dadelijk aan gaat treffen. ;)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:28

Wat een nachtmerrie!
Hoe ligt ie er nu bij, nog meer gezonken of?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:28

Zo zeg! Dat lijkt me naar. Ik hoop idd ook dat het allemaal wel meevalt..

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:39

SamSter schreef:
en een nieuwe naam gegeven en opnieuw gedoopt.

Tsja, daar heb je je probleem, een boot mag nooit van naam veranderen...dat brengt inderdaad ongeluk zoals je zelf al zegt
Wij hebben zelfs ooit van een oude kotter de orginele naam laten traceren omdat de nieuwe eigenaar hem hernoemd had :P

Nee, even serieus
Heel naar zoiets, helemaal als je er zoveel tijd aan besteeds hebt, eeuwig zonde
Hopelijk is in iedergeval het karkas nog te redden, dan kunnen jullie daar iets nieuws op proberen te bouwen!
Succes met bergen!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:16

En? Hoe is het gegaan?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:48

Ik ben ook benieuwd.
Hoe was je bootje eraan toe?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 21:04

update,update,update!!!!

Sorry dat het zolang duurde hoor, Maar vrijdag middag ben ik van bokt gegaan om te kijken en ik trof hem aan zoals in me nachtmerrie's,heel de boot was nu op de bodem alleen een stukje van het kontje was nog boven water.Meteen vriend gebelt en die zou kijken of die wat kon regelen.Ik ben in de tussentijd even naar een vriendin gegaan die op een boot woont dus wel kan inleven hoe het voelt.
15.30 uur belde me vriend hij zou binnen een uur bij de boot zijn met zn vader en hij had via via een hele grote 2 tons kraan kunnen regelen en een hele boel sterke mannen. Ik moest in de tussen tijd even kijken of dr een plaatje was waar de kraan doorheen zou kunnen rijden. Onze jacht haven ligt tussen sta caravans en van die verrijd bare caravan's in. Dr was 1 zo'n rijbaar ding weg dus daar konden we door.

16.00 uur: Me vriend was dr al bijna en de kraan zou rond half 5 aanwezig zijn, We liepen voor op schema :D . Een kenis van ons had een grote houte balk geregeld met takels om hem misschien met de hand te kunnen reden.

16.30 : Iedereen was dr 12 man sterk en ik :o Alleen de kraan moest nog komen maar die kon elk moment komen, We zagen dat die sta caravan terug kwam rijden me schoonvader meteen naar die man toe of die kon wachten met terug gaan zodat we met die kraan dr over heen konden rijden, Geen sprake van en geen land mee te bezijlen met die man, Hij zette ze caravan op die plek neer en toen kwam de vraag, Hoe krijgen we die kraan op zn plek??

17.00 : Kraan was geariveert , Nog meer mensen kwammen kijken, De haven meester was aanwezig , Iedereen was er. En nu ?? De kraan kon nergens langs. Ik had zoiets van ik ben een meisje best goed met mensen en ben niet op me mondje gevallen , Dus ik stap naar die man en probeer het vriendelijk te vragen, Me vriend en een volwasse man kennis van ons (dik 50 jaar) liepen met me mee. Netjes op zn deur geklopt en vriendelijk gevraagt of die 2 keer 10 minuten aan de kant wou, Ik kreeg de volle laag, Het was mijn eigen ^$#%@ schuld en we verdiende geen hulp. Ik vroeg waarom die niet gewoon enig sinds respect had voor het feit dat zoveel herinderingen en werk op de bodem lagen , Meneer antwoorde hier dood leuk op dat ik dood kon vallen met me boot en dat die me boot nog wel dieper na de bodem wou helpen 8)7 . Mijn klomp brak en bij me vriend helemaal en die begon behoorlijk tekeer te gaan waarop me vriend weg liep. K heb nog gezegt tegen die man dat mocht er schade komen aan zn tegels die dit weekend weer hersteld zouden worden en dat alles normaal terug zou komen, Dat er een aannemer een kraanmachinist en nog meer expers bij stonden kon hem geen moer schelen. Onze kenis deed ok nog een poging maar die kreeg ook een schelbui over zn hooft heen.

17.30 : Alle opties gehad en niets werk, Verd*mme , Als die man gewoon weg was gegaan 2 tellen lag die nu al boven, Het begon donker te worden en we hebben een balk vast gemaakt aan de steiger en met hijsdingen de boot achter zo hoog mogelijk gehezen. We zijn naar huis gegaan met lood in de schoenen en met het idee dat we waarschijnlijk de dag erna de touwen zouden los snijden en hem laten afborrelen.

Zaterdag 17-01-2009

9.00 : We zijn nog kapot over de avond de voor en heel de nacht en avond lopen bellen naar de brandweer, Bedrijven in verweggiestan , vrienden , Kennisen , En mensen die maar enigzins verstand hebben van boten. We zijn al weer op de haven en toen onze grote schrik is die weer verder gezakt en ligt meer dan de helft al op de bodem. Als we niet snel zijn zuigt de bluber op de bodem vacium met de romp en krijgen we hem helemaal nooit meer boven.

9.30 : Rond 12 uur verwachten we weer een hoop mens kracht en tot die tijd zijn alleen me vriend en me schoonvader bezig en loop ik zielig foto's te maken voor de verzekering.
We proberen het met binnen banden die willen we leeg naar binnen drukken en dan zou vriend lief het koude water moeten trotseren. Na een kwartier aan moderen hebben we de band binnen , We pompen hem op en jahoorr hij komt net zo hard weer naar buiten zetten. Dan onze laatste optie een binnenband met spanbanden aan de punt maken en dan oppompen, Vriendlief via een rubberbootje naar de punt en vanaf daar weer het water in duiken, Band er aan en duimen maar, Het lijkt te lukken!!! Helaas is onze vreugte maar van korte duur en help het geen moer!

11.00 : Me schoonvader denk dat als we de achterkant verder ophoog takelen met de hand , dus via die houten balk, Dat we misschien de voorkant ook hoger krijgen zodat me vriend het water weer ik kan om te kijken of die gaten dicht kunnen, We hadden heel de tijd zo'n grote brandweer pomp dr in staan maar wat wij dr uithaalde kwam net zo hard weer binnen. Oke we geven het verder omhoog takelen een kans, BANG een dikke knal en ja de balk is kapot!! Heel de achterkant weer in het water!
Nou dan maar zoeken of dr wat bij de loods van de haven ligt, Na een tijdje zoeken hadden we een grote lepel van staal van een voorkheftruck. Weer dat takelen opnieuw gedaan en deze keer lag die stevig.

13.00 : iedereen was weer aanwezig en dr stond weer een 2 tons kraan klaar voor als het echt niet lukte en dan zouden we kijken of we de politie of brandweer konden inschakelen om die man weg te krijgen.
De brandweer wou trouwens niet helpen met het bergen van de boot omdat nog niet duidelijk is of vorstschade onder de verzekering valt.
We proberen om via een paal aan de voorkant een takel te maken en die aan de punt vast te maken zodat hij misschien naar boven komt. De paal begint heel erg door te buigen en we zien al weer gebeuren dat die breekt en dan hebben we helemaal geen kans meer. Via een boot 2 boxen verder hebben we hem schreef gekregen zodat hij meer op die stalen balk zou hangen.

13.30 : Onze laatste optie en kans is nu begonnen en langzaam draait me vriend een de takel, Hij komt in beweging!!! De adrenaline begint te stromen en de tranen beginnen te prikken. Gaat het eindelijk lukken?? Zit het eindelijk mee??! Nog een paar slagen takelijk en we zien ineens een raampje zichbaar worden.
Hij komt dus echt om hoog?! Meteen nog 2 pompen dr bij aan gezet en gestopt met takelen omdat we bang waren dat de paal zou breken.

14.00 : Hij kwam niet echt verder op eigen kracht en op de pompen dus op hoop van zegen nog een paar slagen takelen en hopen dat die paal blijft staan, Als die breek hebben we niets meer
K hou me adem in als we weer beginnen met takelen, En JaHoorrr Hij komt !!

15.00 : Na een zenuwslopend uur ligt die boven en we zien het water zichbaar zaken.
Zo in de punt kan je nu op een kleine strook ademhalen en me vriend stapt de boot in en duikt naar de gaten die het probleem zijn om ze dicht te maken. Het lukt niet.
Nog een pomp dr bij dan maar, Dr staan nu 3 grote pompen en 2 kleinere de pompen als gekken.
Het water staat tot me stuur en ik blijf me consetreren op 1 punt en na 5 minuten staat het tot me zitvlak van me stoel, Het zakt dus echt!!

15.30 : Nog een duik poging en na 10 minuten binnen komt me vriend er weer uit , De gaten zijn dicht!!
Nu nog even door pompen en dan kijken wat en gebeurt. Na een half uurtje is die zogoed als boven en ligt dr nog 30 cm water.
We willen eigelijk alle kabels en touwen los maken om te kijken op die het op eigen kracht kan.
We besluiten het gewoon dr op te gokken en we maken alles 1 voor 1 los . Na een 10 minuten kabels los maken ligt die los en hij blijft liggen!!! Hij hangt een beetje naar recht maar dan kan klopen, Recht staan al me spullen dus die kant is zwaarder.

16.15 : Het meeste water is er uit en nu zien we de schade pas.
Alles maar dan ook alles kan weg , en we staan met zn 3e in de boot met grote vuilniszakken alles weg te gooien. Overal natuurlijk weer foto's van maken voor de verzekering.

17.30 : We ziujn 8,5 uur verder en hij ligt op eigen kracht, De pompen staan uit en de balken en takels zijn weg, Hij ligt gewoon weer aan zn eigen vertrouwde blauwe touwtjes :D :D :D .
Het begint donker te worden en we laten de meeste ramen open zodat die nog een beetje kan opdrogen en niet alles gaat schimmelen.

Al met al hebben we een schade waar je U tegen kan zeggen.
Al onze spullen zijn kapot of vol met vocht, Maar we hebben onze boot nog!!
Vandaag hebben we niets gedaan aan de boot we zijn langs gereden en gekeken of dr nog ergens een lek was maar dit was niet zo, We hebben vandaag bewust niet geklust omdat we het even zat waren, Vanaf volgende week begint alles weer opnieuw en we willen hem eind maart begin april weer vaarklaar te hebben. 1 geluk bij een ongeluk de motor was dr al vandaan omdat die niet helemaal goed liep dus daar zijn we heel erg blij mee, En ik kan natuurlijk weer lekker shoppen voor nieuwe spullen :o

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:19

Nou, gelukkig is de boot zelf iig weer boven! Wat een *piep* van een vent zeg,, dat ie niet even voor jullie aan de kant wou!!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 21:22

L_Ilse_L schreef:
Nou, gelukkig is de boot zelf iig weer boven! Wat een *piep* van een vent zeg,, dat ie niet even voor jullie aan de kant wou!!

Hahaha hoe denk je dat ik daar stond, Ben niet snel echt boos maar die man ,, Die ken het echt krijgen hahha, Me vriend zei al voor de gein dat die van de zomer als het heel warm is kapotte eieren op zn dak gaat leggen , Als die dan zn dakraam open zet stinkt het zo lekker hahah, T is als grap maar k weet niet wat dr gebeurt als meneer zo doorgaat :+ . En het ergste is nog dat we die man helemaal niet kennen en nog nooit gesproken hebben.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:23

Jeutje meid, wat een verhaal zeg, het lijkt wel een thriller zo spannend! Verschrikkelijk balen van al jullie spulletjes, maar super dat jullie in ieder geval de boot nog hebben :j

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 21:27

Mas schreef:
Jeutje meid, wat een verhaal zeg, het lijkt wel een thriller zo spannend! Verschrikkelijk balen van al jullie spulletjes, maar super dat jullie in ieder geval de boot nog hebben :j

Dank je wel.
Het leek ok net een triller dr stonden vrijdag en zaterdag een vast groepje kennise van 12 man.
Maar dr stond elke keer zo'n groep van 30/40 man. Gewoon pure sensatie voor die mensen. En dan nog lomp in de weg gaan staan ook en hard praten zodat je elkaars aanwijzingen niet goed hoord.
Onze haven ligt best afgelegen dus ken je na gaan hoe snel zulk nieuws gaat, Iedereen wou gewoon zien dat die touwen kapot werden gesneden en die boot helemaal zou zinken.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 14:07

update 2

Vandaag weer gekeken en nu was ik alleen en het is eindelijk overdag dat ik dr ben en de schade goed kan bekijken.
Opzich valt het nog mee , Alleen de kasjes leeg ruimen was een drama.
Me vriend zn grote passie is muziek dus je kan begrijpen dat ook de boot dit moest ontgelden en heel d boot dus vol stond met dure aparatuur.
Dr zitten zowiezo al 12 speakers in en 2 grote woofers en 3 versterkers, Helaas is alles overleden.
De boot hing nog steeds zo erg naar recht, dus ben even op onderzoek uitgegaan en 1 van de woofers stond behoorlijk bol, Mes gepakt en kapot gesneden en daar kwam nog even een paar liter water uitzetten! Vriendlief is in diepe rauw ;( .

We hadden afgelopen zomer nieuwe kussens om op te slapen laten maken en het schuimrubber wat dr in zit is helemaal volgezogen, Die zijn waarschijnlijk ook niet meer te redden.
Wonder boven wonder hebben de nieuwe accu's die we ook afgelopen zomer nieuw hadden aangeschaft het alle 6 overleeft dus dat scheeld ook weer behoorlijk in de kosten.

Het meeste hout werk moet vernieuwt worden omdat we super bang zijn dat dit gaat schimmelen.
Me lak aan de binnen kant is verziekt en die word ook weer opnieuw gedaan en aan de buitenkant moet hij ook weer opnieuw worden gelakt en schuurt.
Waar nu het meeste tijd in gaat zitten is waarschijnlijk de bekabeling, Alles moet weer opnieuw worden getrokken en vernieuwt worden, helaas ben ik dr niet handig in dus kan ik dit niet doorde weeks doen maar moet me vriend dit met zn vader in het weekend doen.

Nog steeds is het onduidelijk of we ook maar een klein deel van de verzekering terug krijgen, Al zou het maar €200,00 zijn dan kunnen we inieder geval een paar planken hout en verf halen en misschien nieuwe gordijnen.
Godzijdank was de koelkast al weg en scheeld dit ook weer behoorlijk in de portomonee, Alleen het gasstel is ook nog afwachten.