Moet het even van me af schrijven hoor.
Me vriend en ik hebben een boot, Eigelijk had me vriend hem al voor ik bij hem kwam maar hij is nu gewoon van ons samen.
Zomer 2008 We zouden met zn ouders en nog een paar andere op vakantie gaan met de boten, Nu was die van ons niet echt moeders mooiste kwa kleur en indeling.
K wou niet op vakantie met een lelijke boot
, Dus een 2 weken van te voren heel die boot kaal gemaakt. 2 weken non stop verven , schuren , timmeren en zagen.en een nieuwe naam gegeven en opnieuw gedoopt.
Zelf nog op het laatste moment een nieuwe motor aangeschaft.
Helaas door omstandig heden in 1 van de gezinnen die mee ging zijn we niet op vakantie gegaan maar gewoon hier in de buurt 5 weken vertoeft.
Nu is de winter aangebroken dus kunnen we niet meer varen,We zouden de boot helemaal af maken en hij was al bijna klaar helemaal hoe wij wilde.
Wc was kapot dus die is dr afgegaan, Door het vriezen van 2 weken geleden is de afsluiter van de wc kapot gevroren dus troffen we hem aan met 30 cm water dr in. Ik helemaal in paniek maar binnen een weekendje was dit herstelt. Helaas wel veeeel schade maar kon allemaal vervangen worden.
We hadden nieuwe onderdelen nodig voor de afsluiter en die meteen gehaald maar we miste 1 onderdeel niemand had dit op vooraad dus besteld.
Door dat we dit onderdeel nog niet hadden was de boot eigelijk niet helemaal water dicht want dr zaten aan de linker zijkand 2 kleine gaatjes voor de afsluiters.
We hebben de boot met spanbanden en touwen strak opzij gehangen zodat dr geen water in kon komen.
Woensdag zijn de laatste onderdelen binnen gekomen.
Me schoonouders en me vriend wonen hier 30 km vandaan en ik woon maar een paar honderd meter van de boot , Ik zou hem dus in de gate houden.
Woensdag uit stal door naar de boot, Niets aan de hand geen druppel water de gaten lagen nog 1 cm boven water nivo dus door gegeven aan me vriend.
Die zei nog maakt niet uit schat morgen gaat me vader het dicht maken en dan kan die weer normaal liggen. Donderdag (gister) Half 6 me telefoon gaat ; schoonmams???K vond het nogal raar maar k nam op ze vroeg hoe de boot dr gister bij lag ik zei goed. Het was even stil en toen zei ze het, hij is gezonken!. K ben in paniek met me ouders en zaklampen dr heen gegaan en inderdaad me nachtmerrie kwam uit hij lag nog maar zo'n 40 CM boven het water.
Me vriend niets verteld zouden ze ouders doen, Toen die het hoorde werd die helemaal gek en is dus ook de hele nacht aan het 'spoken' geweest.
Werd boos op mij en op iedereen want zijn / ons trots ligt bijna op de bodem!
Ik moet dr zo weer naar toe en ik ben gewoon heel erg bang waarschijnlijk tref ik hem nu helemaal op de bodem aan.Ik vind het verschrikkelijk ! Onze liefde en tijd die dr in zit al onze spulletjes.
Me vriend heeft het al niet zo goed en heeft al altijd pech.
Voor zaterdag hebben we al een kraan gehuurd en luchtmatten en heeel veel water pompen geregeld, Eerder kunnen we niets doen ivm werk schoonouders en vervoer.
De reden weten we wel, Doordat het is gaan vriezen is het water nivo gedaald om dit op peil te houden gaan ze spuien, Hierdoor pompen ze meer water in het meer en dat kan soms 20 cm per nacht zijn zodus ook de nacht van woensdag op donderdag.
Of was het misschien gewoon gebeurt omdat we de naam hebben veranderd en opnieuw hebben gedoopt? Ze zeggen dat het ongeluk brengt, En dat zie je maar weer!
K ben dr echt kapot van en heb al heel de nacht liggen janken als een baby, Heel ons harde werk voor niets, Onze bloed , zweet en tranen liggen op de bodem van de haven. Waarom gebeuren deze dingen altijd als je het niet kan gebruiken, Als je geen geld heb, Werkeloos bent en dus geen andere kan kopen als deze het niet red.
Mensen om me heen zeiden al ; Het is maar een berg staal maar een boot! Maar dr zitten zoveel herinderingen op. En het is eigelijk net als met paarden, Je hecht je dr aan , geeft het een naam , zorgt dr met veel liefde voor , en je kijkt elk weekend met plezier dr naar uit om te gaan varen met ons bootje!
en al helemaal als jullie er zoveel tijd in hebben gestoken! Maar de boot kan het dus nog wel 'overleven'? Hoop voor jullie dat jullie hem goed uit het water krijgen en dat er nog wat van te maken is! Sterkte!!
.
,, We zijn dit jaar expres niet in de winterstalling gegaan omdat die vorig jaar al 4 maanden op de kant lag en we doen het altijd om het jaar en aangezien de onderkant goed is vonden we dit niet nodig, Beetje jammer dat dr dan zoiets gebeurt.
. Mijn klomp brak en bij me vriend helemaal en die begon behoorlijk tekeer te gaan waarop me vriend weg liep. K heb nog gezegt tegen die man dat mocht er schade komen aan zn tegels die dit weekend weer hersteld zouden worden en dat alles normaal terug zou komen, Dat er een aannemer een kraanmachinist en nog meer expers bij stonden kon hem geen moer schelen. Onze kenis deed ok nog een poging maar die kreeg ook een schelbui over zn hooft heen.
. En het ergste is nog dat we die man helemaal niet kennen en nog nooit gesproken hebben.