vriend koopt nieuwe auto waar ik niet blij mee ben.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikki19

vriend koopt nieuwe auto waar ik niet blij mee ben.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 22:13

hallo,

normaal post ik niks maar ik moet dit toch even kwijt :(:)
zal ff kort vertellen:
mijn vriend en ik zijn al een tijd samen en gaan ook samenwonen, nu is het zo dat mijn vriend een spaarpot heeft (niks mis mee alleen maar goed dat ie spaart ).
nu wilde hij graag een andere auto hij heeft nu een c2 maar wilde groter, nja prima helemaal mee eens.
dus hij gaat rondkijken en ziet een audi, nou hij helemaal verkocht aan die auto ondanks dat ie dus loeiduur is dus niet een paar duizend nee duizende.
nja leuke auto niet mijn ding want dr zitten een paar minpunten aan... het is een automaat en een 2.0, nou neemt hij dat dus voor lief alleen omdat die auto er van buite en binnen mooi uitziet???
dus ik zeg nog van goh kijk nou ff verder naar een net zo is maar dan een schakelbak.... nja op alles wat aan te merken :+ en ik wist het al,
die koopt die wat er ook gebeurt ook al komt er straks een mooiere ook al krijgt ie spijt....
dus hij afspraak maken en komt ie net snel ff langs: ik heb m gekocht!
nja ik probeer echt blij te zijn voor m, maar ik weet gewoon dat ie over 6 maanden ineens spijt krijgt en dat t dan weer een schakelbak moet zijn (nu kunnen jullie wel zeggen mja mischien niet maar ik ken m en weet dat ie dit nu alleen voor lief neemt om t uiterlijk)
pff ik vind t eigenlijk ook zonde van t geld maar ik weet ook wel dat ze zo duur zijn met een reden.
maar nu begon ie al van jah niemand hoeft te weten wat ie kost enzo want iedereen vind da ik gek ben dat ik het gedaan heb enz...
bij mij zegt dat dus al dat ie zich er al zowat voor schaamt omdat ie nie wil zeggen wat ie koste...
en nu zit ie dus net heel intresant te vertellen en helemaal blij en ik ben blij voor m, maar mijn gevoel zegt dat t straks op een misser uitloopt (en mijn gevoel kwa hem heeft altyd nog gelijk gehad :7 )

mooiste is nog dat ie zegt ik kijk rustig rond , nou er zit nu een week tussen en volgende week komt de audi voor de deur }:0
en dan wil ie straks weer zoveel sparen (nou denk dat ie zich goed vergist aangezien we na februari gaan samenwonen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:32

Sja vidn het nogal egoistisch van je vriend om dit zo door te drammen,
als jullei samen gaan wonen vidn ik wel heel normaal dat jij ook mee mag beslissen
in zulke aankopen het is ook jou leven.
Weet niet hoe oud je vriendje is, ivm opgebouwde noclaim maar dat zal geen lachtertje zijn bij zo'n auto.
2 liter automaat, reken maar op een fikse kostenpost per maand aan wegenbelasting en benzine want dit is niet bepaald een auto gebouwd op zuinigheid.

Weet niet hoe oud dat ding is, anders krijg je ook nog te maken met onerhoud en daar wordt je met zo'n ding niet blij van dus ja ik snap je standpunt wel.
Ik zou dit niet accepteren.

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 22:36

nja het is wel zijn spaargeld en ik vond het goed een nieuwe auto want nu kon het nog alleen ik vind het jammer als ie straks tot de conclusie komt dat ie tog liever een andere had.
en hij word in feb 25... had m allang gewaarschuwd mjaa.
zal m dit weekend wel meteen duidelijk maken dat ik dit dus niet wil als we samenwonen... kijk ik woon al op me eigen dus en hij komt erbij maar we willen in de toekomst een huis en ik had al uitgerekend dat ie dus al per maand zn 400 kwijt is aan benzine enz....

en het is gewoon nog zijn eigen geld dus daar kan en heb ik niks op aan te merken, hij weet dat ie dit straks niet meer kan.. mja heb er zn slecht gevoel bij kan het niet uitleggen heb gewoon nie zn lekker gevoel bij die auto.... ook al wil ie m aan mij meegeven voor werk (wat ik dus niet wil:P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:41

Al zijn het zijn spaarcenten...je wil je huisje toch ook inrichten?
Meubeltjes kopen? een keer wat leuks doen en op vakantie?

€400 aan een auto kwijt per maand is nog weinig, ik had €600 in mn hoofd bij dat type..
Heb ook een soort gelijke auto gehad, heeft me een rib uit mn lijf gekost aan benzine,
een op 5 reed dat ding, Repareren kon ik gelukkig wel zelf, onderdelen inkoopprijs,
noclaim de hoogste korting...Alleen dan die wegenbelasting.
Ik heb hem weggedaan wilde ook leven.

Vergeet ook dat je een automaat nooit mag slepen dus als je pech heb moet je ten aller tijde
hem duur weg laten slepen met een ambulance.
Hoe oud is die auto?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:43

Tja, je vriend heeft zijn keuze blijkbaar gemaakt en ik vind dat jij hebt gedaan wat je kon. Je hebt aangegeven dat hij beter nog even verder kan kijken, je hebt hem gewaarschuwd en hij heeft toch zijn zin doorgedramt.
Het is niet jouw geld, dus dat scheelt alweer, vind ik. Wie weet heeft hij inderdaad na 6 mnd genoeg van die auto en dan wenst ie dat hij beter naar jou had geluisterd. Het is misschien naar voor hem, maar jij hebt gedaan wat je kon en meer kun je even niet doen aangezien de auto al gekocht is.

Ik hoop toch dat jullie beiden plezier hebben van de nieuwe auto :)

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 22:44

uhm geloof 2005... en neej mijn huis is al kant en klaaar en we willen daar tog nog 1.5 jaar inzitten en dan pas kopen... mjaaa ik snap je punt alleen hij niet :P

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 22:46

Mas schreef:
Tja, je vriend heeft zijn keuze blijkbaar gemaakt en ik vind dat jij hebt gedaan wat je kon. Je hebt aangegeven dat hij beter nog even verder kan kijken, je hebt hem gewaarschuwd en hij heeft toch zijn zin doorgedramt.
Het is niet jouw geld, dus dat scheelt alweer, vind ik. Wie weet heeft hij inderdaad na 6 mnd genoeg van die auto en dan wenst ie dat hij beter naar jou had geluisterd. Het is misschien naar voor hem, maar jij hebt gedaan wat je kon en meer kun je even niet doen aangezien de auto al gekocht is.

Ik hoop toch dat jullie beiden plezier hebben van de nieuwe auto :)

dat hoop ik ook :P
vind het alleen jammer als ie straks spijt krijgt en hij kan die auto nie meer kwijt aangezien ie loeiduur is en nog eens een automaat is...
kijk ik vind het niet voor mezelf erg maar ben zo bang dat hij een fout maakt ... mja andere kant tja daar komt ie maar op 1 manier achter he.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:47

Moet ie toch zelf weten? Zijn geld, zijn keuze.
Als hij straks geen geld heeft om samen te wonen komt hij er wel achter... moet hij dus de auto weer weg doen.

De meeste mannen zijn zo eigenwijs dat je kunt zeggen wat je wilt, maar ze moeten eerst even op hun gezicht gaan voordat ze je geloven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:50

Tja, het is zijn geld en zijn keuze. Mijn vriend heeft zijn computers, ik mijn paard. Kost beiden klauwen vol met geld maar zolang we er niet door in de problemen komen ben ik van mening dat je je niet met de hobby of passie van de ander moet bemoeien.

Het wordt een andere zaak wanneer de kosten van de auto zo hoog zijn dat je bijvoorbeeld geen boodschappen meer zou kunnen doen of jij wel heel veel meer betaald dan hem. Maar een beetje wederzijds respect kan geen kwaad, ook al ben je het niet helemaal met hem eens. Onbegrip voor hobby's (en dat zijn auto's voor mannen!) kan echt een spelbreker in je relatie zijn.

Krijgt hij spijt? dan is dat zijn eigen probleem. Dat is iets dat je los moet laten, geloof me dat is heel moeilijk, maar het is een volwassen vent die als het goed is niet langer een moeder nodig heeft. Laat hem zelf zijn fouten maken, waarschuw hem en laat het daarna gaan. En achteraf nooit zeggen: zie je nu wel! Dat weten ze zelf donders goed.

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 22:51

Juliette86 schreef:
Tja, het is zijn geld en zijn keuze. Mijn vriend heeft zijn computers, ik mijn paard. Kost beiden klauwen vol met geld maar zolang we er niet door in de problemen komen ben ik van mening dat je je niet met de hobby of passie van de ander moet bemoeien.

Het wordt een andere zaak wanneer de kosten van de auto zo hoog zijn dat je bijvoorbeeld geen boodschappen meer zou kunnen doen of jij wel heel veel meer betaald dan hem. Maar een beetje wederzijds respect kan geen kwaad, ook al ben je het niet helemaal met hem eens. Onbegrip voor hobby's (en dat zijn auto's voor mannen!) kan echt een spelbreker in je relatie zijn.

Krijgt hij spijt? dan is dat zijn eigen probleem. Dat is iets dat je los moet laten, geloof me dat is heel moeilijk, maar het is een volwassen vent die als het goed is niet langer een moeder nodig heeft. Laat hem zelf zijn fouten maken, waarschuw hem en laat het daarna gaan. En achteraf nooit zeggen: zie je nu wel! Dat weten ze zelf donders goed.

neej die auto is geen hobby dat is zn vrachtwagen al haha en dat is ook geen geintje :P
enne dat respect gedeelte zit wel goed hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:12

Als het gaat om auto's, tv's, beertenders enz dan zijn dat zaken waar je niet teveel discussie over moet hebben. Ik drijf heel graag mijn zin door maar op die onderwerpen geef ik het snel op.

Wij hebben een nieuwe tv nodig en mijn vriend wil een hele grote (in een piepkleine woonkamer). Nu hadden we er beide ééntje gezien, even duur, een grote (bios formaat :P ) en een beschaafde afmeting. Voor hetzelfde geld wil mijn vriend persee die grote, en die gaf ook wel iets beter beeld maar was van een minder merk (LG of Sony). Maar goed, na 5 minuten heb ik het maar opgegeven en meneer krijgt die grote. Ik lijdt er niet onder en het is me de ruzie niet waard.

Yessy

Re: vriend koopt nieuwe auto waar ik niet blij mee ben.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 00:36

Mannen en hun nieuwe speeltjes he ;)

Je hebt alles gedaan wat je kon, hem gewaarschuwd, gevraagd verder te kijken. Het is zijn geld, zijn auto. Als hij spijt krijgt is dat ook zijn probleem toch? :D

Overigens snap ik niet wat het probleem is met een automaat, ze zijn vaak net iets minder zuinig, maar tegenwordig valt het erg mee. Wij hebben een auto van 8 jaar oud staan met 2.0 motor en automaat, en dat ding rijdt met gemak 1 op 12 (benzine).
En het rijdt heerlijk :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 00:41

Nou ja, je bent dan wel zijn vriendin maar het is zijn geld toch? Je kunt het hem afraden maar meer lijkt me niet. Als hij er over een half jaar spijt van heeft dan leert ie daar wss van voor de volgende keer.
Als het nu geld was waarvan je had afgesproken dat het bestemd zou zijn voor bv inrichting oid dan zou het anders zijn maar ik neem aan dat je nu niet ineens vreselijk moet bezuinigen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 00:42

Juliette86 schreef:
Als het gaat om auto's, tv's, beertenders enz dan zijn dat zaken waar je niet teveel discussie over moet hebben. Ik drijf heel graag mijn zin door maar op die onderwerpen geef ik het snel op.

Wij hebben een nieuwe tv nodig en mijn vriend wil een hele grote (in een piepkleine woonkamer). Nu hadden we er beide ééntje gezien, even duur, een grote (bios formaat :P ) en een beschaafde afmeting. Voor hetzelfde geld wil mijn vriend persee die grote, en die gaf ook wel iets beter beeld maar was van een minder merk (LG of Sony). Maar goed, na 5 minuten heb ik het maar opgegeven en meneer krijgt die grote. Ik lijdt er niet onder en het is me de ruzie niet waard.

Dóh, tuurlijk wil je voor hetzelfde geld de grotere met beter beeld! Tsk, probeer dat een kerel maar eens uit zijn hoofd te praten, zie ook niet in waarom je perse de kleine zou willen...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 00:44

anneliesdj schreef:
Juliette86 schreef:

Dóh, tuurlijk wil je voor hetzelfde geld de grotere met beter beeld! Tsk, probeer dat een kerel maar eens uit zijn hoofd te praten, zie ook niet in waarom je perse de kleine zou willen...

een kleine kamer waarbij alle andere meubels in het niet vallen, het vervelend vinden als de ondertiteling lettergrootte 500 is, of dat de mensen op je beeldscherm een belachelijk groot hoofd hebben terwijl je er vlakbij zit (vanwege de kleine kamer). Mijn ouders hebben eeuwen ruzie gemaakt om de nieuwe tv, m'n ma wilde max 1m, m'n pa toch wel 1.20m :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 00:48

In dat geval, maar toch kan ik me je vriend goed voorstellen ;)
En ja, mannen en tv's, moet altijd zo groot mogelijk hé? :P

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 00:51

Twee liter automaat loopt wel mooi voor een trailer... :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 00:53

Juliette86 schreef:

Idd, geen moeder zijn, dus niet zeggen dat ie er spijt van krijgt of tzt zeggen 'zie je wel', dat is echt not-done bij kerels, ze willen een vrouw, geen moeder of grote zus.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 00:54

Lekker laten gaan, en op de blaren laten zitten als de auto te duur blijkt in onderhoud :D

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 07:40

Inderdaad meid zoals ook al genoemd word ... Het is je vriend zijn geld en zijn keuze tsja je hebt mannen die stront eigenwijs zijn ... Wij hebben zelf ook een Audi (namelijk een Audi A3, 2.0 van 2006) is een hele fijne auto om mee te rijden en bij ons zal ie dan ook echt (nog) niet weg gaan. Alhoewel we wel onze Audi TT te koop hebben gezet (ivm we anders 3 eigen auto´s toch iets teveel vinden), maar de het scheeld wel doordat de TT ergens gestald staat in een garage (en als we geen koper vinden halen we hem gewoon uit de belasting en blijft ie in de garage).

Tis ook ieder zijn eigen keus en eigen verantwoording vind ik ... Onze Audi A3 is voor ons best zuinig ja er gaat alleen hoop benzine in maar dat nemen we wel voor lief. En soms als we even de luxe zat zijn nou dan pakken we gewoon onze Opel Corsa met een 1.4 motor (alleen dat verschil merk je wel enorm dan zeg pff)...

Meid ik zou zeggen laat je vriend nu maar jij heb je best gedaan om hem eventueel op andere gedachten te brengen maar hij heeft niet geluisterd naar jou advies, dan is het zijn keus en moet ie het dan ook zelf maar weten. Persoonlijk zou ik nooit een automaat willen maar goed ieder zijn eigen mening toch?

Sterkte ermee ... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 09:25

anneliesdj schreef:
Juliette86 schreef:

Woonkamertje van net 5 meter diep. Moet gewoon je hoofd draaien om heel het beeld te kunnen zien :+

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 09:52

Ik verbaas me altijd over reacties zoals: Zijn geld, zijn keuze...

Ik bedoel, in een serieuze relatie bespreek en overleg je toch gewoon met elkaar over grote aankopen automatisch? Ik snap dat duw-trek gedoe nooit van wie moet beslissen welk geld waaraan moet uitgegeven worden.

Mijn vriend heeft een week of twee ook een nieuwe auto gekocht. Van zijn geld. Maar dat heeft ie netjes met mij overlegd en over gepraat (hoeveel geld wil ik uitgeven? Waar moet ie aan voldoen?...) en dan zijn we samen gaan kijken naar potentiele auto's. Uiteindelijk vlug dé goede auto tegengekomen en daar waren we beiden tevreden mee.
En tuurlijk blijft de beslissing in zijn handen, maar wat is er tegenwoordig mis om met je partner te overleggen als hij of zij goede redenen kan aanbrengen om de koop nog eens te herzien?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 09:56

anneliesdj schreef:
In dat geval, maar toch kan ik me je vriend goed voorstellen ;)
En ja, mannen en tv's, moet altijd zo groot mogelijk hé? :P

eh, niet alleen bij mannen hoor! :D
Bij ons is het net andersom, ik wilde de grote tv en mijn vriend niet :+

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:02

Ik vind dat hij zijn geld is en zijn keuze.
Mijn vriend heeft ook net een audi a3 TT gekocht, 180 pk onder de moterkap.

Ik had liever gezien dat hij iets met minder pk's had gekocht door zijn rijgedrag.
Maarja Hij heeft er hard voor gwerkt (hij werkt 60 tot 90 uur per week in het hoogseizoen) en hij wil al heel lang deze auto. Dus wie ben ik om het hem dan te verbieden.
Ik heb mijn paarden waar ik veel geld aan spendeer (volgens hem). Hij heeft zijn auto en zijn motor

Wij hebben ook samen woon plannen (niet op korte termijn). En we waren allebei van meing dat hij beter nu de auto kon kopen, dan als we als samenwonen. Want dan heb je het geld wel ergens anders voor nodig.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:29

Jij denkt dat hij over een half jaar spijt krijgt omdat het een automaat is? Heeft hij al eens eerder een automaat gehad? Zo nee, dan denk ik dat je daar misschien nog wel op terug komt. Ik moest ook nooit iets van een automaat hebben "ouwe banketstaaf wagen", maar sinds ik een half jaar in een automaat heb mogen rondrijden wil ik niet anders meer. Helaas konden we geen automaat in ons budget vinden toen we voor een nieuwe auto gingen kijken dus is het een handgeschakelde geworden. Overigens is automaat bij Audi een multitronic of een tiptronic en bij beide varianten is het voor de bestuurder mogelijk om alsnog sort of te schakelen.
Je hoeft trouwens niet bang te zijn dat hij zijn auto niet meer kwijt kan omdat het een automaat is, dit type auto's wordt juist veel in automaat verkocht.

Wij rijden zelf ook Audi. Ze zijn inderdaad erg prijzig, niet alleen in aanschaf, maar ook in gebruik. Maar dat hebben we er voor over.
Momenteel hebben we een A4 Avant 2.5 TDI S-line uit 2005. Wij betalen 80 euro verzekering in de maand, maar dan wel met een no claim korting van 76%. Wegenbelasting is 100 euro per maand (1550kg/diesel) en voor een jaarlijkse beurt moet je ook op zeker 1000 euro rekenen. Gelukkig is mijn man erg handig en kan hij veel zelf waardoor we sommige dingen gewoon niet door de garage laten doen.

Chiqa schreef:
2 liter automaat, reken maar op een fikse kostenpost per maand aan wegenbelasting en benzine want dit is niet bepaald een auto gebouwd op zuinigheid.

De motor zegt niets over de wegebelasting, dat is het gewicht. Maar het zijn aardig zware jongens. Verbruik is helemaal zo gek nog niet hoor, zeker niet met een automaat, die rijdt juist veel zuiniger dan een schakel.

Welk type is het trouwens precies en op wat voor brandstof rijdt hij?

Chiqa schreef:
Vergeet ook dat je een automaat nooit mag slepen

Een automaat mag wel gesleept worden, maar dan moet je hem wel in zijn vrij zetten zoals je bij een gewone auto ook doet. Je kan een automaat niet aanduwen ;)

Overigens hebben ze bij Audi een soort van wegenwacht dienst. Als je de beurten door de Audi garage laat doen dan ben je gerechtigd om gebruik te maken van de Audi wegenwacht en dan kost het je niets om hem te laten afslepen naar de Audi garage.