[ENQ]Een webshop beginnen? (intresse?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moirsa

[ENQ]Een webshop beginnen? (intresse?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 21:12

Ik wil waarschijnlijk een webshop beginnen met kleding&accesoires.(ik wil geen commentaar dat ik nog maar 14 ben, ik doe het niet alleen en ik weet waar ik mee bezig ben)
Qua stijl moet je denken h&m en asos.
En ik had dus een paar vraagjes.
Koop je wel eens kleding, Zo ja ga veder met de vragen

Rond welke prijsklasse koop je dan meestal kleding?

Wat vind je belangrijk aan een webshop?

Zou jij eerder kleding kopen als er maar een paar stuks in Nederland van zijn?

Zou je er dan ook meer geld aan uit geven?

Alvast bedankt,

En is er nog iemand die zelf een webshop heeft en nog tips heeft?
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 16-01-09 03:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd.

Kiwipitje

Re: Een webshop beginnen? (intresse?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:19

Ik vind Asos wel heeel iets anders dan H&M hoor.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 21:24

ManonR_ schreef:
Ik vind Asos wel heeel iets anders dan H&M hoor.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Asos is alleen uitgebreider dan h&m (ik bedoel daarmee de standaard collectie van H&M dus niet de l.o.g.g en divided ect. collectie).

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:24

De kwaliteit is ook niet vergelijkbaar.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:30

vind wel dat asos erg mooie kleding e.d. heeft

maar als jij zo'n webshop heb met zulk soort kleding zou ik het niet snel bij je bestellen jij als particulier zijnde die een webshop heeft...

bij de h&m zou ik het wel doen online omdat het een bekende firma is

mijn mening? ik denk niet dat het goed gaat lopen
misschien voor vrienden en familie en kennissen maar niet voor heel nederland e.d.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:35

Moirsa schreef:
Ja.

Ik geef aardig veel geld uit aan kleding, maar wel aan kleding van echt kwaliteit. Verder vind ik het ook heerlijk om naar de stad te gaan en dan met allemaal goedkope maar toch leuke dingen thuis te komen :) Denk aan, New Yorker.

Ik vind het belangrijk dat alles er goed en verzorgt uitziet, dat de service goed is en dat er leuke artikelen te koop zijn.

Daar liggen mijn interesses niet zo, ik draag wat ik leuk vind. Maakt niet uit of meerdere het aan hebben :) , wel vind ik het erg leuk als ik een sieraad koop waarbij er maar een paar exemplaren zijn. Leuke als kado'tje :) .

Ligt helemaal aan het product, de kwaliteit, de service enz.

Alvast bedankt,

En is er nog iemand die zelf een webshop heeft en nog tips heeft?

Zorg dat je altijd netjes en vriendlijk blijft. Hoe erg sommige klanten ook kunnen zijn, de klant is koning.
en zorg ervoor dat de bestellingen snel geleverd worden en dat alles er netjes uitziet.
De site moet er op en top uitzien en dan kan een WebShop zeker wat worden :) .

Zelf ben ik niet zo van de H&M accesoires, heel simpel en alles gaat snel stuk, ik heb dan liever iets duurders wat langer mee gaat (en niet afgeeft, denk aan ringen die niet van zilver zijn en groen uitslaan :+ ). Kleding zal ik best op internet willen bestellen, dat ligt er gewoon helemaal aan hoe het eruit ziet, de prijs en kwaliteit en stof.

Ik zie nu sommige opmerkingen, ik denk dat het niks gaat worden......
Pas was mijn zus jarig en dan ga ik inderdaad eerst even op internet surfen, ongeacht of hun nou wel of geen goede naam hebben. Ik merk meestal wel aan de service (bestellen en vragen) of het goede mensen zijn. Ik had bijvoorbeeld een hele aardige man, die wilde alles nog even bestellen en na kijken, dan ben ik al snel overtuigt :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:37

Weet dat je er heel veel internet sites zijn die kleding verkopen op dit moment, ze schieten als paddestoelen uit de grond.
Het merk waar ik voor werk verkoopt ook aan webshops en ik zie op dit moment er vele ten onder gaan.

Zorg dat je goed adverteerd op google, dit is wel erg duur, maar echt noodzakelijk. Maak je webshop anders dan anderen, er zijn zo vreselijk veel webshops zie zeggen 'anders' te zijn, maar eigenlijk zijn ze allemaal hetzelfde.

Heb een goed startkapitaal, geen geld is geen kleding is geen klanten. Als je problemen met de betalingen krijgt, stopt een leverancier met uitleveren.

Koop niet teveel kleding in, maar let er ook op dat je geen 'Nee' verkoopt, als een klant 2 keer niets krijgt, komt hij de volgende keer niet meer op je site.

Hou er rekening mee dat je veel tijd kwijt bent aan je site, je moet hem up-to-date houden, meerdere keren per dag als je het druk(ker) krijgt, je moet op inkoop en de meeste merken komen niet naar jou toe, jij zal naar hen toe moeten gaan. Ook het inpakken en versturen is niet altijd een werkje waar je aan toe komt naast je schoolwerk.

Dus, denk er nog eens 10 keer over na, ikzelf denk dat je als 14jarige veel, echt VEEL te veel hooi op je vork neemt. En ik kan het weten, ik zie er jaarlijks tientallen op de bek gaan, en die hebben heel wat meer ervaring dan jij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:42

Ik koop veel online, maar als ik zou weten dat de diegene achter de webshop een 14 jarige zou zijn, zou ik er niks bestellen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 00:15

[LZP] > [STW]

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:54

Ja.

Ligt eraan wat ik koop [shirt, broek enz..] Ik ga meestal niet boven de 30 euro uit. Behalve met broeken.

Overzichtelijk, profesioneel en mooie eigen foto's in een combi met ander product. [snap je?]

Dan is het waarschijnlijk ook veel duurder. Ik zou 't wel leuk. Ik haat het als iemand hetzelfde heeft.

Nee dus..

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:39

Leuk idee een webwinkel voor kleding, denk er wel aan dat er al ontzettend veel kleding webshops zijn,
dus maak het niet te duur (loopt vaak het best) en/of ontzettend exclusief, daar zal ook wel vraag naar zijn, maar bij de laatste optie heb je ook de kans dat het absoluut niet loopt... succes!
Ja

Hangt helemaal van de soorten kleding af, soms ben ik klaar voor 50 euro
en soms voor 150 euro.

Een webshop met kleding-> overzichtelijk met maat/kleur/kledingstuk/dames of herenkleding/
en eventueel merk. geen standaard design van de website zelf en gewoon iets bijzonders.

Nee, dat zal voor mij geen meerwaarde hebben

Nee

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:45

Jep :j

Heel verschillend, probeer zoveel mogelijk kleding in de opruiming te scoren (t-shirts rond de 20/30 euro bv) maar heb laatst ook weer eens een vest gekocht die ruim 3x zo duur was maar die is ook echt 100% naar m'n zin en het is helemaal orgineel want er waren er maar 3 van te koop in die winkel en voor de rest is 'ie ook moeilijk te krijgen. Ik neem meestal een paar dingen echt naar m'n zin en dan let ik niet heel erg op de prijs en dan probeer ik de rest van de kleding wat goedkoper te houden.

Eerlijke prijzen, snelle verzending, niet te veel verzendkosten, leuke orginele kleding, goede verpakking als het verstuurd word, overzichtelijk, makkelijk te bestellen incl. bevestigingsmail en de eigenaren van de webshop moeten goed en snel bereikbaar zijn als er problemen zijn.

Ja zeker! Dat probeer ik juist zoveel mogelijk te doen zie vraag: Rond welke prijsklasse koop je dan meestal kleding?

Jep zie weer vraag: Rond welke prijsklasse koop je dan meestal kleding?